Gå til innhold

Kompani Lauritzen - Sesong 6 - TV2 - Ingen spoiling

Perine

Anbefalte innlegg

Sol79 skrev (11 minutter siden):

Er ikke uenig i det du skriver. Thoresen glemte jo hva en gaffel er for noe. Men helt seriøst spørsmål, lurer fordi jeg er nysgjerrig og ikke kjenner noen med dyskalkuli. Er det ingen utvikling fra barneskolen? Går man da rundt som voksen og sliter med regnestykker en 8-åring bør mestre? Kjenner mange med dysleksi og der er jo utviklingen stor fra barneskolen og opp.

Det kjem jo selfølgelig an frå person til person. I tillegg er det jo stor forskjell på bruk. Lesing er noko ein brukar jamnleg i livet. Tall kan ein meir unngå og tar i bruk hjelpemiddel som kalkulator om naudsynt. Her vart store problemer på butikken når eg kjøpte ei vare til 17 kroner og en plastpose til 4,5 kroner. Dama i butikken fekk ikkje til å regne ved strømmbrudd. 

Endret av oss-to
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når man ikke har gått på skolen på mange år, så glemmer man litt å sette opp regnestykker og det med låning og sånt.

Det var jo kun på skolen man fikk bruk for det, for etterpå bruker man andre metoder . Mer praktisk regning og kalkulator. Om man f.eks. skal selge noe til kr 200,- og får en 500-lapp, så regner man jo fra 200,- og opp til 500,- og dermed finner ut at vedkommende skal ha igjen kr 300,-. Man setter ikke opp regnestykker. Rart han ikke brukte den metoden isteden.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en nydelig finale!!! ❤️ 

Spoiler

Det var så vakkert å se Thoresen og Snildalsli hjelpe hverandre ved utskytningsrampen, for så å hoppe videre hånd i hånd inn i mål! 🥲 Der fremsto de som vinnere for meg! Elvestad fikk sabelen og vel fortjent var det, men Thoresen og Snildalsli vant mange hjerter for sin hjelpsomhet og omtanke. For en strålende gjeng de har vært i år! 🙌🏻👏🏻

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...