Perine Skrevet 26. april Forfatter #341 Del Skrevet 26. april Dette var en fin sesong med mange gode deltakere, og en virkelig god vinner! 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janzypants Skrevet 26. april #342 Del Skrevet 26. april Janzypants skrev (På 27.2.2025 den 15.37): Jeg kjenner jeg er spent på utviklingen til Ole Henry Snildalsli. Minst TO ganger fikk han tilsnakk for å ikke klare å holde tingene under utstyrsmønstringen (eller hva de kalte det) på en normal og vanlig måte... Morten Thoresen var jo en maskin under 6000 meter'n med full oppakning 😲 Det var virkelig ikke mindre enn ekstremt imponerende! Han tror jeg kan komme langt, og jeg blir slett ikke overrasket om han er årets vinner. Har også veldig sansen for Emilie Skolmen og Henrik Elvestad. Jeg håper også at de kommer langt. Jeg måtte finne tilbake til hva jeg skrev 27. februar. Den utviklingen Ole Henry Snildalsli har hatt, hadde jeg virkelig aldri sett for meg 😅 Så utrolig gøy å se! Samme med Maria (trodde jeg hadde skrevet noe om henne også, men fant det ikke.) Jeg tror kanskje at de to var de to jeg hadde minst troen på i starten. Maria pga hun selv sa det, samt at jeg syns hun hadde et negativt preg over seg, men dæven som hun har blomstret under KL. Og Snildalsli fordi det virket ikke som om han klarte å la være å kødde med alt sammen, jmf tilsnakket under utstyrsmønstringen. Nei, ALL respekt til disse menneskene, og jeg bøyer meg i støvet 👏 For en innsats de har gjort! Elvestad har vært stabil gjennom hele løpet, syns jeg, så fullt fortjent seier! Jeg er veldig fornøyd med at det ble disse 4 som endte opp som jegere i troppen. Det er som Thoresen sa på slutten: "noen er gode på noe, andre på noe annet - det er derfor man har et kompani" (muligens ikke helt korrekt sitat, men det var i den duren). Igjen, all respekt til de 4 jegerne og gratulerer til Elvestad med seier. Jeg vil egentlig si at alle jegerne er vinnere av årets KL😄 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 26. april #343 Del Skrevet 26. april Janzypants skrev (25 minutter siden): Jeg måtte finne tilbake til hva jeg skrev 27. februar. Den utviklingen Ole Henry Snildalsli har hatt, hadde jeg virkelig aldri sett for meg 😅 Så utrolig gøy å se! Samme med Maria (trodde jeg hadde skrevet noe om henne også, men fant det ikke.) Jeg tror kanskje at de to var de to jeg hadde minst troen på i starten. Maria pga hun selv sa det, samt at jeg syns hun hadde et negativt preg over seg, men dæven som hun har blomstret under KL. Og Snildalsli fordi det virket ikke som om han klarte å la være å kødde med alt sammen, jmf tilsnakket under utstyrsmønstringen. Nei, ALL respekt til disse menneskene, og jeg bøyer meg i støvet 👏 For en innsats de har gjort! Elvestad har vært stabil gjennom hele løpet, syns jeg, så fullt fortjent seier! Jeg er veldig fornøyd med at det ble disse 4 som endte opp som jegere i troppen. Det er som Thoresen sa på slutten: "noen er gode på noe, andre på noe annet - det er derfor man har et kompani" (muligens ikke helt korrekt sitat, men det var i den duren). Igjen, all respekt til de 4 jegerne og gratulerer til Elvestad med seier. Jeg vil egentlig si at alle jegerne er vinnere av årets KL😄 Det virket egentlig som om de syntes det selv også 😅Har «jeg har vunnet» noen gang tatt så lite plass og de øvrige vært så tydelig og genuint fornøyde uten seier? 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janzypants Skrevet 27. april #344 Del Skrevet 27. april Ninaen skrev (36 minutter siden): Det virket egentlig som om de syntes det selv også 😅Har «jeg har vunnet» noen gang tatt så lite plass og de øvrige vært så tydelig og genuint fornøyde uten seier? Enig, og jeg syns det i grunn sier ganske mye om årets gjeng! Hvert fall de gjenværende😊 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Galen King Skrevet 27. april #345 Del Skrevet 27. april Zenhouse skrev (På 20.4.2025 den 17.18): De fire som ble tatt opp som jegere i sesong 1 var: Øyvind «Vinni» Sauvik (vinner) Lise Karlsnes Henrik Thodesen Marte Bratberg Sesong 2 endte med at fem deltakere ble tatt opp som jegere: Carl Martin Eggesbø (vinner) Linnea Myhre Jakob Schøyen Andersen Siri Avlesen-Østli Håvard Tjora De fire jegerne i sesong 3: Emilie Enger Mehl (vinner) Emilie Nereng Rikke Isaksen Marius Skjelbæk De fire jegerne i sesong 4: Grunde Myhrer (vinner) Didrik Solli-Tangen Tete Lidbom Agnete Husebye I sesong 5 ble det tatt opp seks jegere. Disse konkurrerte så i par i finalen. Da Hofset ikke hoppet, måtte Lihaug løse finaleoppgaven alene: Stinius Maurstad og Knut Marius Djupvik (vinnere) Silje Nordnes og Mikkel Bratt Silset Jonas Lihaug Fredriksen og Robin Hofset Som dere ser, har de hatt en sesong med 5 jegere, og og også en med 6 jegere. Kan godt være de skal utføre noe parvis i finalen i år men og derfor måtte stå igjen med et partall. Skal ikke se bort ifra da at hadde Skolmen ikke trukket seg, så hadde muligens både hun og Bajwa blitt jegere. Minner om Farmen og Farmen Kjendis når det har vært "for mange" deltakere igjen når finaleuken starter. Når det var et problem før så løste de det på en utrolig simpel måte. En superkort konkurranse med bare kunnskap. Det vil si med tre trinn hvor de kunne gå ett trinn frem hvis de svarte riktig. Hvor de dårligste måtte dra helt til det var få nok igjen. Det verste var at konkurransen skjedde samme dag som siste dag den siste normale uken, like etter siste ting og tvekamp! De har blitt mer rause de nyeste sesongene med en konkurranse til før noen må dra, men det er sykt brutalt at de gjorde det sånn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 27. april #346 Del Skrevet 27. april Elvestad fortjener seieren basert på hele sesongen, det er ikke det, men jeg ble skuffet over å se Snildalsli tape for Elvestad pga det lille regnestykket på målstreken - og attpåtil med det forspranget han hadde. Er det en jeg unnet seieren så er det underdog Snildalsli. Seier i KL kunne utgjort en liten "forskjell" for Snildalsli, mens en seier i KL mer kan bli sett på som et trofè som legges bort av Elvestad. Så for min del endte finalen med en bismak. Men for all del, gratulerer til Elvestad. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fabiola Skrevet 27. april #347 Del Skrevet 27. april I finalen ble det sagt at Stavang "gir opp morsekoden"/trakk seg, men det var ikke riktig: https://www.seher.no/?playVideo=TF4qygnQ&isLive=false Stavang forteller her at hun fullførte alle oppgavene på lik linje med de andre! Dette vil jeg nesten omtale som en skandale... Veldig dårlig gjort av Tv2 å fremstille det som at hun ikke fikk det til. 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_Maddie_ Skrevet 27. april #348 Del Skrevet 27. april Ctrl skrev (45 minutter siden): Elvestad fortjener seieren basert på hele sesongen, det er ikke det, men jeg ble skuffet over å se Snildalsli tape for Elvestad pga det lille regnestykket på målstreken - og attpåtil med det forspranget han hadde. Er det en jeg unnet seieren så er det underdog Snildalsli. Seier i KL kunne utgjort en liten "forskjell" for Snildalsli, mens en seier i KL mer kan bli sett på som et trofè som legges bort av Elvestad. Så for min del endte finalen med en bismak. Men for all del, gratulerer til Elvestad. Snildalsli var bedre på å samle oppgaver i likt område, mens Elvestad gjorde samme tabben han har gjort før som var å ikke se ordentlig på kartet før marsj i vei. Elvestad ble forsinket pga kartlesing og Snildalsli pga matte, ene er ikke mer «verdig» pga type feil. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xstrella Skrevet 27. april #349 Del Skrevet 27. april Elvestad kunne vist utregningsmåten og så kunne de spurtet i mål, førstemann inn vant. Elvestad er kompis med Kristian Ødegård, så vet han ønsket å vinne dette her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_Maddie_ Skrevet 27. april #350 Del Skrevet 27. april Xstrella skrev (13 minutter siden): Elvestad kunne vist utregningsmåten og så kunne de spurtet i mål, førstemann inn vant. Elvestad er kompis med Kristian Ødegård, så vet han ønsket å vinne dette her. Men i motsetning til Thoresen/Snildalsli hadde Snildalsli ingen ting å «trade» med. Thoresen kunne ikke morse men regne og Snildalsli kunne ikke regne, kun sammen kunne begge få det til, de var jo begge to ute om de ikke hadde fått hjelp, Elvestad trengte jo ikke hjelp så hvorfor potensielt gi opp seier? 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xstrella Skrevet 27. april #351 Del Skrevet 27. april _Maddie_ skrev (55 minutter siden): Men i motsetning til Thoresen/Snildalsli hadde Snildalsli ingen ting å «trade» med. Thoresen kunne ikke morse men regne og Snildalsli kunne ikke regne, kun sammen kunne begge få det til, de var jo begge to ute om de ikke hadde fått hjelp, Elvestad trengte jo ikke hjelp så hvorfor potensielt gi opp seier? Bare gi et tips og så var det den som kom først i mål? Snildalsli hadde vunnet om han kunne regne med minus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet 27. april #352 Del Skrevet 27. april Xstrella skrev (2 timer siden): Bare gi et tips og så var det den som kom først i mål? Snildalsli hadde vunnet om han kunne regne med minus. Men når en voksen mann ikke klarer et så enkelt regnestykke, så er det i grunn greit at han ikke vant. 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gentleman59 Skrevet 27. april #353 Del Skrevet 27. april Morsom avslutning med fortjent vinner. Fire flotte jegere. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordicViking Skrevet 27. april #354 Del Skrevet 27. april (endret) Fabiola skrev (11 timer siden): I finalen ble det sagt at Stavang "gir opp morsekoden"/trakk seg, men det var ikke riktig: https://www.seher.no/?playVideo=TF4qygnQ&isLive=false Stavang forteller her at hun fullførte alle oppgavene på lik linje med de andre! Dette vil jeg nesten omtale som en skandale... Veldig dårlig gjort av Tv2 å fremstille det som at hun ikke fikk det til. Bruk denne linken: https://www.seher.no/video/tv-2-beklager-etter-dette/TF4qygnQ ... Endret 27. april av NordicViking 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanne67 Skrevet 28. april #355 Del Skrevet 28. april (endret) Sol79 skrev (13 timer siden): Men når en voksen mann ikke klarer et så enkelt regnestykke, så er det i grunn greit at han ikke vant. Han hadde ikke behøvd å sette opp regnestykket og regnet det ut engang! 😅 Det hadde bare vært og telt opp på fingrene med tiere fra 265 og til 355 og så trukket fra 1. Eller det ser man uten å telle opp også.... De hadde jo ikke sovet ordentlig på lange tider så da kan det fort bli litt krøll i hodet og konsentrasjonen bli deretter. Vi så vel egentlig det på alle sammen i større eller mindre grad. Endret 28. april av Hanne67 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 28. april Forfatter #356 Del Skrevet 28. april Hanne67 skrev (3 timer siden): Han hadde ikke behøvd å sette opp regnestykket og regnet det ut engang! 😅 Det hadde bare vært og telt opp på fingrene med tiere fra 265 og til 355 og så trukket fra 1. Eller det ser man uten å telle opp også.... De hadde jo ikke sovet ordentlig på lange tider så da kan det fort bli litt krøll i hodet og konsentrasjonen bli deretter. Vi så vel egentlig det på alle sammen i større eller mindre grad. Enig. Det er også ganske mange som sliter med både tall og bokstaver, dette med dysleksi/dyskalkuli. Det må være vanskelig. Jeg fikk så vondt av ham, som gikk glipp av seieren pga. det enkle regnestykket. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oss-to Skrevet 28. april #357 Del Skrevet 28. april Sol79 skrev (17 timer siden): Men når en voksen mann ikke klarer et så enkelt regnestykke, så er det i grunn greit at han ikke vant. Dyskalkuli tar vel ikkje hensyn til alder. 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet 28. april #358 Del Skrevet 28. april oss-to skrev (1 time siden): Dyskalkuli tar vel ikkje hensyn til alder. Men med årene så bør man ha lært seg å ta i bruk hjelpemidler. Han kunne brukt steiner som en slags kuleramme. De aller fleste med dysleksi har jo en viss utvikling, gjelder det altså ikke for de som har dyskalkuli? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oss-to Skrevet 28. april #359 Del Skrevet 28. april Sol79 skrev (Akkurat nå): Men med årene så bør man ha lært seg å ta i bruk hjelpemidler. Han kunne brukt steiner som en slags kuleramme. De aller fleste med dysleksi har jo en viss utvikling, gjelder det altså ikke for de som har dyskalkuli? Det blir avsporing og synsing men eg bit på. Som du skriv.I dag har ein så gode hjelpemiddel at det er det som blir brukt. Hadde han fått brukt kalkulator hadde han nok vunnet. Når du er under sterkt press gløymer du , i tillegg når du får ei oppgåve, du veit du ikkje mestrar, er det ikkje lett finne strategiar du kanskje brukte litt på ungdomsskulen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet 28. april #360 Del Skrevet 28. april oss-to skrev (Akkurat nå): Det blir avsporing og synsing men eg bit på. Som du skriv.I dag har ein så gode hjelpemiddel at det er det som blir brukt. Hadde han fått brukt kalkulator hadde han nok vunnet. Når du er under sterkt press gløymer du , i tillegg når du får ei oppgåve, du veit du ikkje mestrar, er det ikkje lett finne strategiar du kanskje brukte litt på ungdomsskulen. Er ikke uenig i det du skriver. Thoresen glemte jo hva en gaffel er for noe. Men helt seriøst spørsmål, lurer fordi jeg er nysgjerrig og ikke kjenner noen med dyskalkuli. Er det ingen utvikling fra barneskolen? Går man da rundt som voksen og sliter med regnestykker en 8-åring bør mestre? Kjenner mange med dysleksi og der er jo utviklingen stor fra barneskolen og opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå