Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg heiet litt på Bajwa i starten, men han har jo skuffet mye etter det: ligget i bunnen, vært i dimmekamper og tidvis virket helt fjern. Etter alle de gangene han har feilkoblet tau/sikring uten noensinne å ha gitt uttrykk for at han ikke har skjønt hvordan det skulle gjøres, så tipper jeg det satt langt inne for befalet å sende han ut i fallskjerm helt på egen hånd. Hva skulle de gjort i tilfelle "FLYR IKKE"/tvinn/floke på fallskjermen og det viser seg at han ikke har fått med seg prosedyrene for å komme trygt ned på jorda? 

Bedre å stoppe han fra å bli jeger, enn å måtte si nei under eller etter fallskjermopplæringen...

Kan ikke forstå at "seerne raser", dette er helt opplagt i mine øyne. De andre har imponert mye mer; Elvestad og Thoresen som tidlige favoritter, mens Stavang og særlig Snildalsli har hatt en meget god utvikling jevnt gjennom hele deltagelsen i Kompani. Når det da var fire plasser, så mener jeg det var helt riktig å prioritere disse, selv om også Bajwa har gjort en ærlig og solid innsats de siste dagene.

• Liker 27
  • Nyttig 1

Fortsetter under...

Fabiola skrev (13 timer siden):

Jeg heiet litt på Bajwa i starten, men han har jo skuffet mye etter det: ligget i bunnen, vært i dimmekamper og tidvis virket helt fjern. Etter alle de gangene han har feilkoblet tau/sikring uten noensinne å ha gitt uttrykk for at han ikke har skjønt hvordan det skulle gjøres, så tipper jeg det satt langt inne for befalet å sende han ut i fallskjerm helt på egen hånd. Hva skulle de gjort i tilfelle "FLYR IKKE"/tvinn/floke på fallskjermen og det viser seg at han ikke har fått med seg prosedyrene for å komme trygt ned på jorda? 

Bedre å stoppe han fra å bli jeger, enn å måtte si nei under eller etter fallskjermopplæringen...

Kan ikke forstå at "seerne raser", dette er helt opplagt i mine øyne. De andre har imponert mye mer; Elvestad og Thoresen som tidlige favoritter, mens Stavang og særlig Snildalsli har hatt en meget god utvikling jevnt gjennom hele deltagelsen i Kompani. Når det da var fire plasser, så mener jeg det var helt riktig å prioritere disse, selv om også Bajwa har gjort en ærlig og solid innsats de siste dagene.

Veldig enig. Bajwa er en litt løs kanon når det kommer til sikkerhet og han hadde dårligere MF enn de andre, det hadde ikke vært rettferdig ovenfor de andre om hadde fått beret. Femteplass er for øvrig ikke en dårlig plassering. 

• Liker 11
tuppa skrev (På 20.4.2025 den 14.04):

Jeg lo forøvrig godt når Thoresen fikk beskjed om å lage en gaffel, og lurte på hva det var 😂 Ikke lett å være så sliten!

Syns nesten det var litt nifst at han ikke fant betydning gen av et ord han bruker hver dag. Men det var vel søvnmangel og utmattelse som var årsaken. 

Synes også Bawja var dels ufin mot Thoresen under morse-oppgaven. Greit man er sliten, men var måten han sa ting på. Han vet at Thoeresen har dysleksi, kanskje prøve å bytte roller da etter første ordet? Vær litt støttende i stedet for å bli irritert, og virket klart som det var fordi da gikk han glipp av poeng. Den biten synes jeg også taler mot ham mtp jegeropptaket på lagfokus. Og det med fallskjermen er et godt poeng.

Elsker at Stavang har kommet så langt, hun er et godt forbilde i en bransje/verden preget av mye av det motsatte. Tøff og lite selvhøytidelig dame.

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Boetica skrev (1 minutt siden):

Syns nesten det var litt nifst at han ikke fant betydning gen av et ord han bruker hver dag. Men det var vel søvnmangel og utmattelse som var årsaken. 

M65: Det skjer når man er nær ved å være tom, men ikke er tom. Har selv sett trestubber fly og annet totalt umulig når det nesten har vært tomt. Da melder kroppen seg på og henter det som er på bunnen. Han trengte ett hint og han var på. 

• Liker 3
  • Nyttig 1

Bawja kunne være en lagspiller når han ville. Som helt i starten når makkeren hans slet med å komme opp den bratte sklie saken i hinderløypa. Eller foreksempel da alle skulle bære hverandre to og to og han var den som steg frem og gikk til Stavang i en situasjon hun syns var ubehagelig.

Men må innrømme tanken på han i fallskjerm er litt skummel. 

• Liker 8
  • Nyttig 1

Annonse

Jeg har ikke vært noen stor Stavang fan, humoren hennes treffer ikke meg, så jeg var ikke så positivt innstilt til hennes deltagelse. Men hun har overrasket meg stort! Som seg selv fremstår hun skikkelig hyggelig, reflektert og fin! Slettes ikke brautende komiker Maria i det hele tatt. 

• Liker 18
Nicky B skrev (6 timer siden):

Jeg har ikke vært noen stor Stavang fan, humoren hennes treffer ikke meg, så jeg var ikke så positivt innstilt til hennes deltagelse. Men hun har overrasket meg stort! Som seg selv fremstår hun skikkelig hyggelig, reflektert og fin! Slettes ikke brautende komiker Maria i det hele tatt. 

Også er hun faktisk smart. 

• Liker 4
Ninaen skrev (24 minutter siden):
  Skjul innhold

Der kom fallskjermen. Og tror mer og mer på at de ikke turte å ta sjansen på Bawja etter de sikkerhetsbommertene. 

Spoiler

Jeg kan si meg enig i det. Han viste gjentagende ganger at han ikke klarte å ta instruksjoner.

• Liker 2
_Maddie_ skrev (6 timer siden):
  Skjul innhold

Jeg kan si meg enig i det. Han viste gjentagende ganger at han ikke klarte å ta instruksjoner.

Spoiler

Selv med kurs og godkjenning på forhånd så…ja… 

Også Thoresen igjen da. 1 feil på teoriprøve! Hans egen oppfatning av seg selv må jo nå være grundig tilbakevist. Unner ham det virkelig.

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1

Annonse

Ninaen skrev (På 23.4.2025 den 17.03):
  Skjul innhold

Selv med kurs og godkjenning på forhånd så…ja… 

Også Thoresen igjen da. 1 feil på teoriprøve! Hans egen oppfatning av seg selv må jo nå være grundig tilbakevist. Unner ham det virkelig.

Når han prøver får han det til, men tror nok ikke han har hatt nok tro på seg selv til å gidde å prøve på så mye før.  Alt som er vanskelig må man gjerne jobbe hardere med. (Det forundrer meg dog ikke om de skjulte at de leste opp spørsmålene for han)

_Maddie_ skrev (2 timer siden):

Når han prøver får han det til, men tror nok ikke han har hatt nok tro på seg selv til å gidde å prøve på så mye før.  Alt som er vanskelig må man gjerne jobbe hardere med. (Det forundrer meg dog ikke om de skjulte at de leste opp spørsmålene for han)

Enig i det, men når du også har fått høre at du er dum «hele livet» så tror du det jo selv også, og da gidder du ikke prøve. Håper jo at han nå har skjønt at han ikke er dum, og veldig fint at Elvestad har gitt så klare tilbakemeldinger. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Spoiler

Dagens seier var fortjent, nummer to og tre så ut til å ha dysleksi og dyskalkuli så morse og enkelt regnestykke ble umulig, men Kompani Lauritzen er mer enn bare fysikk så fornøyd med årets vinner. 

• Liker 5
  • Hjerte 3
Annonse
_Maddie_ skrev (33 minutter siden):
  Skjul innhold

Dagens seier var fortjent, nummer to og tre så ut til å ha dysleksi og dyskalkuli så morse og enkelt regnestykke ble umulig, men Kompani Lauritzen er mer enn bare fysikk så fornøyd med årets vinner. 

Spoiler

Det starta så dårlig, og endte egentlig som den fineste sesongen synes jeg! Og egentlig veldig nydelig det øyeblikket der Snildalsi og Thoresen hjelper hverandre og vrir om sammen, samarbeid. Og føles som første sesongen hvor ingen egentlig var sånn kjempeopptatt av å vinne, selv om de selvsagt fokuserte på oppgavene osv, men opplevde ikke at det var konkurranseinstinkt overfor hverandre. Og så er jo Elvestad virkelig en verdig vinner, han har vært en leder hele veien, ligget høyt på MF, og ivaretatt de andre. Veldig gøy med en sånn avslutning etter en så ræva start. Og glad for at akkurat de 4 sto igjen.

• Liker 16

Så fin sisteepisode, og jeg blir så ekstremt rørt av Maria Stavang. Hun var absolutt ikke en jeg så for meg at ville komme til finalen (og jeg var nok ikke den eneste fordomsfulle med disse tankene), men hun har altså vokst så ekstremt der inne. Fra å ha ironisk distanse til hele opplegget, har hun gått "all in", vist seg som ekstremt tøff, sterk, og en super lag-person som løfter opp sine lagkamerater når de trenger det. Jeg heiet på henne i dag, selv om det var velfortjent at Elvestad vant.

Fin sesong! 

• Liker 5
  • Hjerte 9
Undrende123 skrev (28 minutter siden):

Så fin sisteepisode, og jeg blir så ekstremt rørt av Maria Stavang. Hun var absolutt ikke en jeg så for meg at ville komme til finalen (og jeg var nok ikke den eneste fordomsfulle med disse tankene), men hun har altså vokst så ekstremt der inne. Fra å ha ironisk distanse til hele opplegget, har hun gått "all in", vist seg som ekstremt tøff, sterk, og en super lag-person som løfter opp sine lagkamerater når de trenger det. Jeg heiet på henne i dag, selv om det var velfortjent at Elvestad vant.

Fin sesong! 

Egentlig samme med Snildalsi og Thoresen. De to store vimsene liksom. Synes de 3 har vokst enormt alle sammen, på hver sine måter. Og de to gutta som «skippa» i mål sammen, ble nesten rørt jeg. Og Thoresen som bare noen er gode på noe, andre på noe annet, det er derfor man har et kompani (og Elvestad kan alt😂). 
Og Elvestad har befesta inntrykket fra 71 grader nord. At det er sånn han virkelig er. For en fin fyr altså, på alle mulige måter. Vil si at alle 4 er sunne forbilder og veldig fornøyd med at akkurat de sto igjen til sist.

også var det jo ikke behov for partall i finalen, så kan ikke være derfor de sendte ut Bawja på tampen…så holder en knapp på det med sikkerheten, for selv med gjennomført gjennomgang og «godkjenning» tidligere gjorde han feil (og ikke bare 1 gang), den risikoen kan man ikke ta i fallskjerm for da er det faktisk ikke noen ekstra sikring der. 

• Liker 12
Ninaen skrev (2 minutter siden):

Egentlig samme med Snildalsi og Thoresen. De to store vimsene liksom. Synes de 3 har vokst enormt alle sammen, på hver sine måter. Og de to gutta som «skippa» i mål sammen, ble nesten rørt jeg. Og Thoresen som bare noen er gode på noe, andre på noe annet, det er derfor man har et kompani (og Elvestad kan alt😂). 
Og Elvestad har befesta inntrykket fra 71 grader nord. At det er sånn han virkelig er. For en fin fyr altså, på alle mulige måter. Vil si at alle 4 er sunne forbilder og veldig fornøyd med at akkurat de sto igjen til sist.

også var det jo ikke behov for partall i finalen, så kan ikke være derfor de sendte ut Bawja på tampen…så holder en knapp på det med sikkerheten, for selv med gjennomført gjennomgang og «godkjenning» tidligere gjorde han feil (og ikke bare 1 gang), den risikoen kan man ikke ta i fallskjerm for da er det faktisk ikke noen ekstra sikring der. 

Helt enig med deg! De var 3 underdogs, og Elvestad 😁 Han fremstår som en solid og tvers gjennom Bra Mann. Et godt forbilde for dagens unge menn, sammen med resten av gjengen som var med. 

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...