17.11 Skrevet lørdag kl 20:19 #301 Del Skrevet lørdag kl 20:19 Jeg syns valget var riktig, selv om det overrasket meg litt at de faktisk tok ut en av dem. Han fremsto ikke for meg som en lagspiller på samme nivå som de andre. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet lørdag kl 20:23 Forfatter #302 Del Skrevet lørdag kl 20:23 17.11 skrev (1 minutt siden): Jeg syns valget var riktig, selv om det overrasket meg litt at de faktisk tok ut en av dem. Han fremsto ikke for meg som en lagspiller på samme nivå som de andre. Spoiler Var det ikke noe med at han svekket stridsevnen pga ødelagt sko? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
17.11 Skrevet lørdag kl 20:25 #303 Del Skrevet lørdag kl 20:25 Perine skrev (1 minutt siden): Vis skjult innhold Var det ikke noe med at han svekket stridsevnen pga ødelagt sko? Har det ikke gått på tv enda siden du skriver i spoilertag? Om han gikk ut på grunn av hull i skoa er det bare komisk, jeg fulgte ikke helt med på slutten må jeg innrømme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet lørdag kl 20:28 Forfatter #304 Del Skrevet lørdag kl 20:28 17.11 skrev (2 minutter siden): Har det ikke gått på tv enda siden du skriver i spoilertag? Om han gikk ut på grunn av hull i skoa er det bare komisk, jeg fulgte ikke helt med på slutten må jeg innrømme. Beklager spoilertaggen, jeg så ikke på klokka om det var ferdig på tv. Selv så jeg episoden i morges. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
17.11 Skrevet lørdag kl 20:30 #305 Del Skrevet lørdag kl 20:30 Perine skrev (1 minutt siden): Beklager spoilertaggen, jeg så ikke på klokka om det var ferdig på tv. Selv så jeg episoden i morges. Samme her, starter lørdagen med kaffe og kompani, så har ikke helt oversikt over når det går på tv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet lørdag kl 21:10 Forfatter #306 Del Skrevet lørdag kl 21:10 Jeg synes alltid det er trist når slike serier slutter, da savner jeg dem. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xstrella Skrevet lørdag kl 22:45 #307 Del Skrevet lørdag kl 22:45 Spennende dette. Syntes alle 5 kunne gått videre men. Kjempetrist at Skolmen trakk seg. Hun hadde klart det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JohanJen Skrevet lørdag kl 23:33 #308 Del Skrevet lørdag kl 23:33 Det med at Bajwa ble tatt ut kan jo selvsagt ha praktiske årsaker også da, at det type bare er plass til fire i et helikopter eller lignende. Ellers så konkurrerte de jo i makkerpar i finalen en sesong, og da blir det jo vanskelig å være fem stykker. Vi får se neste uke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_Maddie_ Skrevet søndag kl 00:15 #309 Del Skrevet søndag kl 00:15 JohanJen skrev (36 minutter siden): Det med at Bajwa ble tatt ut kan jo selvsagt ha praktiske årsaker også da, at det type bare er plass til fire i et helikopter eller lignende. Ellers så konkurrerte de jo i makkerpar i finalen en sesong, og da blir det jo vanskelig å være fem stykker. Vi får se neste uke. Bajwa hadde jo faktisk ikke samme score, begge med lik poengsum hadde jo Litt Over Norm i MF og det gir jo ekstrapoeng. Alle fire jegere hadde + eller ++ i MF og det sier litt. Synes det er rart de skal sitte og vurdere når de har MF og snakker de to siste døgnene vs løpende vurdering, vel hva skal de med MF om det ikke skulle telle nå? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shab Skrevet søndag kl 08:18 #310 Del Skrevet søndag kl 08:18 Skolmen ❤️ 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shab Skrevet søndag kl 08:19 #311 Del Skrevet søndag kl 08:19 Fullt fortjent at Bajwa røk. Synd ikke Lihaug gjorde det samme i fjor. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shab Skrevet søndag kl 08:22 #312 Del Skrevet søndag kl 08:22 Synes Bajwa totalt sett har virket negativ, ukomfortabel og gretten gjennom hele sesongen. Som skrevet over her: Ikke en lagspiller på lik linje med de andre - noe som jeg igjen fikk følelsen av i går da han var makker med Thoresen. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet søndag kl 08:48 #313 Del Skrevet søndag kl 08:48 Har de sagt at det kun er 4 som får bereten så må de også stå for det, uavhengig hvor flink Bajwa var i jegerprøven. Han har levert under pari store deler av sesongen og har vært i dimmekamp hele 3 ganger, så selv om han hevet seg siste episodene så bør ikke det være nok når det står 4 andre som har hatt et helt annet nivå enn han hele veien. Av de 4 som fikk beret så er det overraskende og imponerende at Stavang og Snildalsli utgjør to av disse. Det hadde jeg ikke trodd i episode 1. De har hatt en voldsom progresjon underveis. Så finalen består av to underdogs mot to forhåndsfavoritter. Det er gøy. Håper bare finalen inneholder overraskelsesmomenter som holder Thoresen litt tilbake, ellers blir det vel strake veien for han. Han er jo en maskin. Og virker tidvis så skarp at han har med deltakelse i Kompani Lauritzen utlignet sine prestasjoner i Norges Dummeste, for der virket han ikke like skarp. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_Maddie_ Skrevet søndag kl 09:38 #314 Del Skrevet søndag kl 09:38 Ctrl skrev (26 minutter siden): Har de sagt at det kun er 4 som får bereten så må de også stå for det, uavhengig hvor flink Bajwa var i jegerprøven. Han har levert under pari store deler av sesongen og har vært i dimmekamp hele 3 ganger, så selv om han hevet seg siste episodene så bør ikke det være nok når det står 4 andre som har hatt et helt annet nivå enn han hele veien. Av de 4 som fikk beret så er det overraskende og imponerende at Stavang og Snildalsli utgjør to av disse. Det hadde jeg ikke trodd i episode 1. De har hatt en voldsom progresjon underveis. Så finalen består av to underdogs mot to forhåndsfavoritter. Det er gøy. Håper bare finalen inneholder overraskelsesmomenter som holder Thoresen litt tilbake, ellers blir det vel strake veien for han. Han er jo en maskin. Og virker tidvis så skarp at han har med deltakelse i Kompani Lauritzen utlignet sine prestasjoner i Norges Dummeste, for der virket han ikke like skarp. Thoresen har vist sin fysikk og fått brukt mye han har lært gjennom idretten. I Norges dummeste viste han at skolen og allmennkunnskap har ikke interessert og brukt adhd og dysleksi som unnskyldning for å ikke gidde. I KL må han prøve - og lykkes spesielt godt på det han allerede kunne- fysikk. Rammene for læring er strammere, mye mer muntlig, men vi får se som i jegeropptak at tekst fortsatt blir utfordring og han må bruke mer energi (som han heldigvis har) på ting andre slapper litt mer av med. Ja, man kommer langt med god fysikk, men vi ser jo at han likevel sjelden er øverst, for det er sjelden kun det fysiske. Så det Elvestad sa at han jo ikke var dum stemmer. Det sim har gjort Thoresen «dum» er hans innstilling til læring og at kunnskap har vært for alle andre og vi så i Forræder at han brukte hele ideen om å spille på at han var dum og det gjorde han dum. I bra læringsmiljø der han er motivert lærer han jo og vi der han blir tryggere på læringskspasiteten og maser ikke like mye om dumheten, selv om vi der med hele bålgreiene i jegeropptaket at det å ikke lykkes stresser han- spesielt for nå prøver han og kan ikke tulle bort med å være «dum» ADHD og dysleksi er utfordrende, men KL kan ha lært han litt om å ikke la det definere han, på samme måte som Snildalsli og Stavang ikke lar seg kun definere av å bruke humor for å skjule svakheter. For mens Thoresen brukte «dumhet» så tullet de. Elvestad er eldre, vant til å være ute, godt trent for alderen og har vært i militæret, ikke rart han blir mønstersoldat. Han har også lynne slik at han ikke farer opp og blir irritert. Så Bajwa, ja fikk til slutt vist mye bra, men personligheten hans hR stått i veien for mye læring og har vist minst evne av alle til å høre etter og ta til seg læring og alt med språk har vært verst. Noen ganger har jeg nærmest tvilt på om han egentlig har forstått hva befalet forteller han. 3x dimmekamp har vært fortjent. Jeg har ikke helt fått for meg hva det er som gjør at det er så stor mismatch mellom faktiske ferdigheter og hva han oppnår og siden han åpner seg så lite så har det vært vanskelig å forstå hvorfor mismatchen blir så stor. Jeg ihvertfall fikk med meg lite om hans erfaring med læring og mestring som de andre forteller om. Han psykologen kunne gått enda mer inn på det. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet søndag kl 10:17 #315 Del Skrevet søndag kl 10:17 _Maddie_ skrev (37 minutter siden): Thoresen har vist sin fysikk og fått brukt mye han har lært gjennom idretten. I Norges dummeste viste han at skolen og allmennkunnskap har ikke interessert og brukt adhd og dysleksi som unnskyldning for å ikke gidde. I KL må han prøve - og lykkes spesielt godt på det han allerede kunne- fysikk. Rammene for læring er strammere, mye mer muntlig, men vi får se som i jegeropptak at tekst fortsatt blir utfordring og han må bruke mer energi (som han heldigvis har) på ting andre slapper litt mer av med. Ja, man kommer langt med god fysikk, men vi ser jo at han likevel sjelden er øverst, for det er sjelden kun det fysiske. Så det Elvestad sa at han jo ikke var dum stemmer. Det sim har gjort Thoresen «dum» er hans innstilling til læring og at kunnskap har vært for alle andre og vi så i Forræder at han brukte hele ideen om å spille på at han var dum og det gjorde han dum. I bra læringsmiljø der han er motivert lærer han jo og vi der han blir tryggere på læringskspasiteten og maser ikke like mye om dumheten, selv om vi der med hele bålgreiene i jegeropptaket at det å ikke lykkes stresser han- spesielt for nå prøver han og kan ikke tulle bort med å være «dum» ADHD og dysleksi er utfordrende, men KL kan ha lært han litt om å ikke la det definere han, på samme måte som Snildalsli og Stavang ikke lar seg kun definere av å bruke humor for å skjule svakheter. For mens Thoresen brukte «dumhet» så tullet de. Elvestad er eldre, vant til å være ute, godt trent for alderen og har vært i militæret, ikke rart han blir mønstersoldat. Han har også lynne slik at han ikke farer opp og blir irritert. Så Bajwa, ja fikk til slutt vist mye bra, men personligheten hans hR stått i veien for mye læring og har vist minst evne av alle til å høre etter og ta til seg læring og alt med språk har vært verst. Noen ganger har jeg nærmest tvilt på om han egentlig har forstått hva befalet forteller han. 3x dimmekamp har vært fortjent. Jeg har ikke helt fått for meg hva det er som gjør at det er så stor mismatch mellom faktiske ferdigheter og hva han oppnår og siden han åpner seg så lite så har det vært vanskelig å forstå hvorfor mismatchen blir så stor. Jeg ihvertfall fikk med meg lite om hans erfaring med læring og mestring som de andre forteller om. Han psykologen kunne gått enda mer inn på det. Thoresen er nok også av dem som har fått høre gjennom skoleløpet at han er dum, da gir man jo også litt opp og definerer seg sånn. I Norges dummeste gjorde han det jo bra på de logiske oppgavene. Tenker som du beskriver at deltakelsen i KL kan ha åpnet øynene hans på flere måter. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuppa Skrevet søndag kl 12:03 #316 Del Skrevet søndag kl 12:03 shab skrev (3 timer siden): Synes Bajwa totalt sett har virket negativ, ukomfortabel og gretten gjennom hele sesongen. Som skrevet over her: Ikke en lagspiller på lik linje med de andre - noe som jeg igjen fikk følelsen av i går da han var makker med Thoresen. Da har vi helt ulik oppfatning! Jeg syns overhodet ikke at han var negativ, men oppfattet han heller som litt introvert og stille bare. Han har vist å være lagspiller ved å dytte/dra sine medaspiranter når det trengs. Syns det var synd han ikke fikk bereten, men forstår vurderingen til befalet når en av de måtte forlate KL. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuppa Skrevet søndag kl 12:04 #317 Del Skrevet søndag kl 12:04 Jeg lo forøvrig godt når Thoresen fikk beskjed om å lage en gaffel, og lurte på hva det var 😂 Ikke lett å være så sliten! 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet søndag kl 15:04 #318 Del Skrevet søndag kl 15:04 tuppa skrev (2 timer siden): Jeg lo forøvrig godt når Thoresen fikk beskjed om å lage en gaffel, og lurte på hva det var 😂 Ikke lett å være så sliten! Samtidig synes jeg at han igjen viser en av sine beste sider, som mange i dag virkelig trenger å se/høre: han spør han, uansett hvor «dumt» det er. Og det er så bra! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet søndag kl 15:18 #319 Del Skrevet søndag kl 15:18 De fire som ble tatt opp som jegere i sesong 1 var: Øyvind «Vinni» Sauvik (vinner) Lise Karlsnes Henrik Thodesen Marte Bratberg Sesong 2 endte med at fem deltakere ble tatt opp som jegere: Carl Martin Eggesbø (vinner) Linnea Myhre Jakob Schøyen Andersen Siri Avlesen-Østli Håvard Tjora De fire jegerne i sesong 3: Emilie Enger Mehl (vinner) Emilie Nereng Rikke Isaksen Marius Skjelbæk De fire jegerne i sesong 4: Grunde Myhrer (vinner) Didrik Solli-Tangen Tete Lidbom Agnete Husebye I sesong 5 ble det tatt opp seks jegere. Disse konkurrerte så i par i finalen. Da Hofset ikke hoppet, måtte Lihaug løse finaleoppgaven alene: Stinius Maurstad og Knut Marius Djupvik (vinnere) Silje Nordnes og Mikkel Bratt Silset Jonas Lihaug Fredriksen og Robin Hofset Som dere ser, har de hatt en sesong med 5 jegere, og og også en med 6 jegere. Kan godt være de skal utføre noe parvis i finalen i år men og derfor måtte stå igjen med et partall. Skal ikke se bort ifra da at hadde Skolmen ikke trukket seg, så hadde muligens både hun og Bajwa blitt jegere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
makkapakka Skrevet søndag kl 19:24 #320 Del Skrevet søndag kl 19:24 Satt å sippet som en gammel tante ved utdeling av berret. Satt og lurte på hvordan det hadde blitt hvis Skolmen ikke trakk seg. Syns hun gjorde det så bra, mulig det hadde blitt to menn og to damer... får man aldri vite... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå