Gå til innhold

Kompani Lauritzen - Sesong 6 - TV2 - Ingen spoiling

Perine

Anbefalte innlegg

kikio skrev (1 time siden):

Helt enig i det du sier her ja!👍

For meg er ikke Morten morsom, han er for meg som et forvokst barn som trenger foreldre rundt seg for å håndtere alt som krever struktur. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette revy-opplegget er så malplassert og talentløst at jeg orket ikke engang å se episoden. 

Spørsmålet mitt er til de som så den, ble det utgitt poeng og/eller fikk det noen konsekvenser for deltakerne? 

Hvis ikke... så er det totalt uforståelig med revy på Kompani Lauritzen.

For all del en flott mann, men jeg er rimelig mett på å se at Dag Otto som programleder skal hylles i hver eneste sesong av sitt eget program. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (16 minutter siden):

Dette revy-opplegget er så malplassert og talentløst at jeg orket ikke engang å se episoden. 

Spørsmålet mitt er til de som så den, ble det utgitt poeng og/eller fikk det noen konsekvenser for deltakerne? 

For all del en flott mann, men jeg er rimelig mett på å se at Dag Otto som programleder skal hylles i hver eneste sesong av sitt eget program. 

Jeg har også tidligere nevnt at alt Otto blir for mye, dette er mer ekstremt. Jeg har også spolt forbi ting i tidligere sesonger hvor de skulle feire ting.  Jeg ser på dette programmet for å se hvordan de håndterer det militære, og jeg så Farmen for hvordan håndtere en gård, jeg ser IKKE det pga skuespill og fokus på programlederne.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dette blir siste sesong? Det er på repeat. Jeg synes det er kjekt, men noe langdradd.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (14 timer siden):

Talentløst var det vel ikke. De hadde 30 timer på å gjøre i stand alt og mtp reaksjonene til publikum må det sies å ha vært vellykket.

Malplassert, tja. Det forekommer arrangementer også i det ekte Forsvaret. Det var ganske mye styr å rigge til sersjantballet vårt på Befalsskolen f eks. Vi sto for rigging og sjauing selv, vi øvde på dans og noen forberedte taler. Noen bidro instrumentalt. I Kompani Lauritzen ble det denne gangen revy, temmelig sikkert fordi det er så mange komikere og skuespillere med i denne sesongen. Jeg synes det bare er gøy og fint at de fikk brukt seg selv på denne måten.

At arrangementet er for å hylle Dag Otto er jeg enig i at er litt kleint, det går an å finne på en annen vinkling. For meg ser det ut til at Dag Otto selv også skulle vært foruten fokuset på han selv.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ludovica- skrev (21 timer siden):

Nei jeg er enig. Men jeg skjønner heller ikke hva alle syns er så fantastisk morsomt med Morten heller så jeg er i mindretall. 

Men- til å være kleint så syns jeg de klarte seg overaskende bra. det kunne fort blitt veldig mye pinligere. 

Fordi dere er noen kjedelige, trøtte typer uten sans for humor, eller så har dere som ikke synes revyen var morsom en spesiell type humor. Vanskelige å gjøre til lags tenker jeg.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ludovica- skrev (På 27.3.2025 den 21.12):

Caroline overasket meg. Vet ikke hvorfor men så liksom ikke for meg at hun var en som kunne fremstå avslappet på en scene. Stemmen fungerte og bra. 

Helt enig, - klar og tydelig stemme og god til å synge! 😀👍

Nesten alle de andre er vant til å stå på en scene og opptre, men hun har såvidt meg bekjent ikke den erfaringen. Imponert! 

Forøvrig likte jeg godt revyinnslaget og herlig at de får brukt det de virkelig kan! 👍

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adrenalina1 skrev (28 minutter siden):

Fordi dere er noen kjedelige, trøtte typer uten sans for humor, eller så har dere som ikke synes revyen var morsom en spesiell type humor. Vanskelige å gjøre til lags tenker jeg.

Mye mulig du har noen poeng her altså, skulle nok ønske jeg hadde den samme enkle typen humor som det ser ut til at mange har😆 Jeg synes folk som er spontant morsomme er tusen ganger bedre enn dette innøvde opplegget. Er noe med at folk har øvet på å være morsom og aktivt vil at andre skal le, og da blir det too much. Men såklart.. kan jo plutselig være noe gull i det og. Men stort sett bare kleint. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyface skrev (55 minutter siden):

Talentløst var det vel ikke. De hadde 30 timer på å gjøre i stand alt og mtp reaksjonene til publikum må det sies å ha vært vellykket.

Malplassert, tja. Det forekommer arrangementer også i det ekte Forsvaret. Det var ganske mye styr å rigge til sersjantballet vårt på Befalsskolen f eks. Vi sto for rigging og sjauing selv, vi øvde på dans og noen forberedte taler. Noen bidro instrumentalt. I Kompani Lauritzen ble det denne gangen revy, temmelig sikkert fordi det er så mange komikere og skuespillere med i denne sesongen. Jeg synes det bare er gøy og fint at de fikk brukt seg selv på denne måten.

At arrangementet er for å hylle Dag Otto er jeg enig i at er litt kleint, det går an å finne på en annen vinkling. For meg ser det ut til at Dag Otto selv også skulle vært foruten fokuset på han selv.

Det er ikke første gang de har revy, så det har ikke noe med at de fleste er komikere og skuespillere i år å gjøre. Det ble mye kritikk første sesongen de hadde revy, de var da ute og begrunnet det. Skal se om jeg finner artikkel fra det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adrenalina1 skrev (7 minutter siden):

Det er settingen som er problemet ikke at revyen ikke er morsom i seg.  Hadde jeg villet se på revy så hadde jeg oppsøkt program med revy og ledd. Dette programmet ser jeg på for dynamikk når de håndterer det militære og den korte tiden de har kunnet vært brukt for ting de kun kan lære på plass.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hanne67 skrev (57 minutter siden):

Nesten alle de andre er vant til å stå på en scene og opptre, men hun har såvidt meg bekjent ikke den erfaringen. Imponert! 

Jo hun driver med amatørteater i hjembyen, og har vært med i flere oppsetninger der. 

Hun har også vært med i sangprogram på TV.

Ikke at det gjør prestasjonen hennes mindre bra,  men det stemmer ikke at hun er uten erfaring.  🙂

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bingo Bongo skrev (21 minutter siden):

Jo hun driver med amatørteater i hjembyen, og har vært med i flere oppsetninger der. 

Hun har også vært med i sangprogram på TV.

Ikke at det gjør prestasjonen hennes mindre bra,  men det stemmer ikke at hun er uten erfaring.  🙂

Takk for info! 👍 Da skjønner jeg litt mer, men likevel veldig bra i forhold til flere av de der som driver med det i stor grad/har det som jobb.😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hanne67 skrev (2 timer siden):

Helt enig, - klar og tydelig stemme og god til å synge! 😀👍

Forøvrig likte jeg godt revyinnslaget og herlig at de får brukt det de virkelig kan! 👍

Caroline har drevet med amatørteater i «alle år», så hun er ikke uvant med å stå på en scene.

Edit: ser etter jeg postet at @Bingo Bongo har skrevet samme info. Ikke meningen å gjenta!

Endret av FruRosa
Lagt til tekst
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Adrenalina1 skrev (2 timer siden):

Det var da voldsomt. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett episoden. Tja. Skuffende kjedelig. Det er ingen futt over det i år. Ingen som utfordrer seg. Ingen fenrik som overtaler de til å prøve f.eks. Og igjen stiller cbe stivsminket mens hun påstår i avisene at hun ikke var sminket der inne. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M65: Jeg synes revyepisoden var stor humor. Det er gøy at Dag Otto  som hater slik oppmerksomhet får dene typen oppmerksomhet. Han vrir seg i stolen og hater det, alle andre storkoser seg. 😆
Men selvsagt skal det vanlige anonyme selskapet i KG rakke ned på forestillingen og Dag Otto. Som vanlig. Hva medå kose seg og nyte underholdningen - eller la være se på? Business as usual fra den harde KG-kjernen der altså. 

«Klaus  på taket»:
Elvestad og Thorsen som forventet
Snildalsli og Stavang imponerer stort
Trettebergstuen skuffer
Torjussen er usynlig
Skolmen er usynlig som vanlig
Bajwa prøver virkelig og har en stor porsjon stolthet - meget bra
Berg er som tidligere ubrukelig bimbo

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan klarer Bawja å kødde til rapell/firing 3 av 3 mulige ganger…? Ellers synes jeg flere gjorde en god innsats i dag. Den brua var heftig…jeg vet ikke om jeg hadde greid å gå ut på vaierne!

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (12 timer siden):

Hvordan klarer Bawja å kødde til rapell/firing 3 av 3 mulige ganger…? Ellers synes jeg flere gjorde en god innsats i dag. Den brua var heftig…jeg vet ikke om jeg hadde greid å gå ut på vaierne!

Veldig enig ! 

Han virker jo å være oppegående og er jo fysisk veldig oppegående. De fleste uansett lærer jo av sine feil og gjentar de ikke 2 ganger til 

Forundret over at mange ikke klarer å ta til seg infoen - de gikk jo gjennom det ganske grundig ser det ut som. 

Tror kanskje Berg har litt prestasjonsangt - ønsker å være perfekt og kløner det til.

Trettebergstuen tror jeg er god på det hun kan men er ikke veldig god til å ikke ha kontroll .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

punkyB skrev (1 time siden):

Veldig enig ! 

Han virker jo å være oppegående og er jo fysisk veldig oppegående. De fleste uansett lærer jo av sine feil og gjentar de ikke 2 ganger til 

Forundret over at mange ikke klarer å ta til seg infoen - de gikk jo gjennom det ganske grundig ser det ut som. 

Tror kanskje Berg har litt prestasjonsangt - ønsker å være perfekt og kløner det til.

Trettebergstuen tror jeg er god på det hun kan men er ikke veldig god til å ikke ha kontroll .

Mange? Det var vel bare en av deltagerne som ikke klarte å få Klaus forsvarlig sikret til nedfiring innenfor avsatt tid. Resten klarte å ta til seg infoen og fikk Klaus ned, omenn de brukte variert tid på oppgaven. Presset er vel likt på alle, og for denne oppgaven måtte sikringen være perfekt, ikke bare for C?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...