Gå til innhold

Kompani Lauritzen - Sesong 6 - TV2 - Ingen spoiling

Perine

Anbefalte innlegg

Ninaen skrev (26 minutter siden):

Tærne utfor. Stabil kropp. Lene fram og la tyngdekraften gjøre jobben. Og ikke få panikk og begynne å røre på noe når du først har tippa. 😂

Er redd jeg hadde bøyd meg eller flakset med armene 😅 Hadde endt i mageplask det der.  🤭🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spoiler

Nei, Torjussen. Synd hun røk ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xstrella skrev (3 timer siden):
  Skjul innhold

Nei, Torjussen. Synd hun røk ut.

Spoiler

Veldig forståelig at hun ryker, har slitt mye mer enn de andre. 

Utenom Bajwa  er de som er igjen gode i mye, den jeg ønsker minst vinner er Thoresen, han har tross alt vært toppidrettsutøver og har litt fysisk kapasitet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Donald-kulen til Stavang 😂Og for et humør på dama. Skolmen imponerer i dag, og skjønner godt hun ble skuffa på MF. Også Elvestad da😂Veldig fin episode i dag, på alle måter. Så fin gjeng som er igjen. Og fortjent. Ble så glad for at Elvestad sa det han gjorde til Thoresen etter MF om å ikke være dum, er det jeg har sagt hele tida, at Thoresen er typisk «unge med dysleksi og ADHD som fikk høre hele oppveksten av lærere m.fl at du er dum», og som har trodd på det selv. Så det på logikkoppgavene på Norges dummeste også, og matteoppgaven nå i forrige episode, at han er jo f…ikke dum! Tilbakemeldingen på MF viser også så godt hva «responderer på rammer og struktur» ved ADHD betyr i praksis. 
Nei, for en fin sesong dette utviklet seg til etter en ganske trå og kjedelig start!

Endret av Ninaen
Skrivefeil
  • Liker 21
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M65: Nå har vi med aspiranter å gjøre. Se på viljen, se på  holdningen, se på måten de går og står på, viser omsorg på og er stolte på. Samtidig; gruppen er nå bimbo-fri - det har styrket gruppen som gruppe. De er en tropp, ja de konkurrerer, men de er en tropp.

Jeg har sagt det før: Stavang - for en aspirant, snakk om å vokse med oppgaven! Hun og Elvestad er mine favoritter nå. Men Skolmen er min dark horse.

Torjussen imponerte i dagens episode. Hun blir ikke glemt, hun er et stort tap for troppen. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gentleman59 skrev (28 minutter siden):

M65: Nå har vi med aspiranter å gjøre. Se på viljen, se på  holdningen, se på måten de går og står på, viser omsorg på og er stolte på. Samtidig; gruppen er nå bimbo-fri - det har styrket gruppen som gruppe. De er en tropp, ja de konkurrerer, men de er en tropp.

Jeg har sagt det før: Stavang - for en aspirant, snakk om å vokse med oppgaven! Hun og Elvestad er mine favoritter nå. Men Skolmen er min dark horse.

Torjussen imponerte i dagens episode. Hun blir ikke glemt, hun er et stort tap for troppen. 

Jeg synes Skolmen imponerer ekstra hvis man tar med seg «historien» hennes. Hun var ekte hypokonder før hun fikk barn (hennes egne ord), og husker henne på «Kåss til kvelds» hvor de begynte å snakke om «har man noen sære greier» og alle plutselig skjønner at shit, her er det ei som har reelle problemer med angst/tvangstanker. Med det bakgrunnsteppet blir det ekstra imponerende det hun gjør i KL, inkl det med knærne og andre plager, og hvordan hun takla stupinga og øvelsene i dag.

Og Snildalsi…største flåsebøtta som jeg aldri har fått taket på… og så bare er det plutselig en så likanes kar! synes både han og Stavang har funnet og og skjønt hvordan man kan ta ting seriøst og «bli en bedre utgave av seg selv» samtidig som man bevarer humoren. Stavang har jeg alltid likt, et friskt og «normalt» pust blandt alle kroppsfikserte bimboer, men hun imponerer likevel stadig . Først på 71 grader nord, og nå her. Godt forbilde!

Endret av Ninaen
Skrivefeil
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ninaen skrev (1 time siden):

Jeg synes Skolmen imponerer ekstra hvis man tar med seg «historien» hennes. Hun var ekte hypokonder før hun fikk barn (hennes egne ord), og husker henne på «Kåss til kvelds» hvor de begynte å snakke om «har man noen sære greier» og alle plutselig skjønner at shit, her er det ei som har reelle problemer med angst/tvangstanker. Med det bakgrunnsteppet blir det ekstra imponerende det hun gjør i KL, inkl det med knærne og andre plager, og hvordan hun takla stupinga og øvelsene i dag.

Og Snikdalsi…største flåsebøtta som jeg aldri har fått taket på… synes både han og Stavang har funnet og og skjønt hvordan man kan ta ting seriøst og «bli en bedre utgave av seg selv» samtidig som man bevarer humoren. Stavang har jeg alltid likt, et friskt og «normalt» pust blandt alle kroppsfikserte bimboer, men hun imponerer likevel stadig . Først på 71 grader nord, og nå her. Godt forbilde!

Jeg har ikke noe av den kunnskapen du har om Skolmen, aldri hørt om henne før Kompani Lauritzen - Sesong 6, bedømmer bare det jeg ser. Ser ikke slikt som «Kåss til kvelds», men du har veldig valide argumenter i hennes favør! 
Snildalsi; ja han har også vokst. Helt enig!

Endret av Gentleman59
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (25 minutter siden):

Donald-kulen til Stavang 😂Og for et humør på dama. Skolmen imponerer i dag, og skjønner godt hun ble skuffa på MF. Også Elvestad da😂Veldig fin episode i dag, på alle måter. Så fin gjeng som er igjen. Og fortjent. Ble så glad for at Elvestad sa det han gjorde til Thoresen etter MF om å ikke være dum, er det jeg har sagt hele tida, at Thoresen er typisk «unge med dysleksi og ADHD som fikk høre hele oppveksten av lærere m.fl at du er dum», og som har trodd på det selv. Så det på logikkoppgavene på Norges dummeste også, og masteroppgaven nå i forrige episode. Tilbakemeldingen på MF viser også så godt hva «responderer på rammer og struktur» ved ADHD betyr i praksis. 
Nei, for en fin sesong dette utviklet seg til etter en ganske trå og kjedelig start!

Synes også dette ble en kjempefin sesong, hadde ikke trodd det fra begynnelsen. Da tenkte jeg at jeg var litt «ferdig». 
Eneste er at jeg skulle så gjerne sett Alsos komme litt lenger. Det bodde mye bra i henne. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gentleman59 skrev (1 minutt siden):

Jeg har ikke noe av den kunnskapen du har om Skolmen, aldri hørt om henne før Kompani Lauritzen - Sesong 6, bedømmer bare det jeg ser. Ser ikke slikt som «Kåss til kvelds», men du har veldig valide argumenter i hennes favør! 
Snildalsi; ja han har også vokst. Helt enig!

Er er intervju med henne publisert i dag (?) om dette med endring etter hun ble mor, der hun sier dette med at hun var hypokonder. Koronatida førte til MYE TV-tid, var da «Kåss til kvelds» gikk😂Men husker den episoden så godt nettopp fordi det som begynte som litt flåsete tullprat plutselig ble til «shit…du har jo virkelig problemer…» og jeg tenkte at det der bør du få hjelp med🙈Masse tvangsritualer og tanker, ikke kunne si ordet «kreft» høyt for da blir man syk, masse sånt. Og var ikke sånn «komiker/influenser åpner opp om filleting og kaller det angst/tvang». Har likt dama hele veien altså, blir bare ekstra imponert pga dette. Hun er for øvrig barnebarnet til Jon Skolmen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zenhouse skrev (Akkurat nå):

Synes også dette ble en kjempefin sesong, hadde ikke trodd det fra begynnelsen. Da tenkte jeg at jeg var litt «ferdig». 
Eneste er at jeg skulle så gjerne sett Alsos komme litt lenger. Det bodde mye bra i henne. 

Enig! Akkurat Alsos burde vært med nå (kanskje heller enn Bawja, om det er lov å si…😬)

Og ja, tenkte i starten at nå har dette konseptet utspilt seg selv. Og så plutselig satt jeg og heia høyt i egen stue da Maria skulle stupe😂

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thoresen gjør det virkelig bra, og en som Forsvaret har gått glipp av å ha. En behandlet ADHD er bare en fordel og ikke en utelatelsesgrunn.

Synes også det Elvestad poengterte til han var så bra! ADHD og dysleksi gjør det vanskelig å lære, i og med at det er vanskelig å konsentrere seg og lese, men de kan være vel så intelligente som andre. Man mente f.eks. at Albert Einstein hadde ADHD.

Ellers er det moro å se hvor mye Stavang har vokst med oppgavene. Hun holdt jo på å gi opp i begynnelsen, og nå er hun på topp. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper Stavang og Skolmen kommer til finalen sammen med Thorsen og Snildasli. 🥳

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Neste episode så er det en som trekker seg. Håper ikke det er en av damene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Xstrella skrev (1 minutt siden):
  Skjul innhold

Neste episode så er det en som trekker seg. Håper ikke det er en av damene.

Spoiler

Størst fare for Skolmen etter overtråkk med for tung sekk eller Bajwa som ikke orker, men det kan lett komme andre skader som setter strek for deltakelse.  Thoresen kommenterte om Bajwas krav til seg selv, men kan nok være at han ikke følger rådene hans og det blir for mye, virker som den mest uvante med natur.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns alle gjenværende har imponert mye!

Maria er jo fantastisk, og hahahhaha som jeg lo da hun kom opp med den syke donald-kulen. 
Elvestad er jo hysterisk, og her har han virkelig gjort det bra!
Thoresen er drømmemannen! Heier så på han! Så trist at han har trodd han har vært dum, det er han absolutt ikke og det håper jeg virkelig han har fullstendig parkert nå! For en nydelig fyr altså.
Snilldalsli er også et catch i tv-sammeheng, for en type!! Ler mye og godt av han. Hahhaaha med "kamuflasje-hatten" i nyeste episodene! Hehehehe. 

Vanskelig å si hvem som vinner og hvem jeg heier på... Alltid holdt en knapp på Thoresen da jeg likte han godt fra før, men så både liker jeg de 3 andre også og syns virkelig alle de har gjort så gode figurerer og hatt så imponerende utvikling i programmet!! Kunne ideelt ønske alle 4 kunne vunnet... ehehe...

Spoiler

Har heid mest på de 4 hele veien, men kjente faktisk en bismak da Bajwa ikke fikk berett. Det var egentlig trasig syns jeg, for han har da tatt seg opp en god del. Så tøft når kun en går ut også. Forstår det jo på en måte, men samtidig... Nei, må være utrolig kjipt! Følte med han...

For øvrig så kjipt at Skolmen trakk seg, men også veldig forståelig. Syns hun også har gjort utrolig god figur og skulle gjerne sett henne få berretten... Men heller at hun trakk seg enn at hun hadde røket faktisk, det hadde vært tungt å se på at hun eventuelt ikke skulle fått berretten... Men jeg tror jo egentlig hun kunne klart det, men kanskje timingmessig var det riktig av henne å trekke seg (?)... Vanskelig å si utenfra, men syns iallefall hun er helt rå og det var trist å se henne gå! Ikke minst også hvordan resten av gruppen tok det... Veldig tydelig at hun har hatt en viktig rolle og betydd mye for de andre også!

Endret av dårligbrukernavn
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Litt brutalt at Bajwa kastes ut i forbindelse med seremonien, men også helt riktig at det ble han av de fem når man ser hele perioden under ett. Dog sikkert litt bittert for han at han hadde fått ett poeng mer om skoen ikke smeltet, da ville han jo hatt ett poeng mer enn de han delte sisteplassen med og vært sikret beret. Men befalet trakk han muligens det poenget nettopp for å kunne sende ham ut.

Ellers synes jeg Elvestad er i særklasse her, han er på et eget nivå. Alle de gjenværende har imponert på ulike måter. Verdig gjeng som fikk beret! 💪🏻

Endret av Babyface
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spoiler

Jeg synes det er helt urimelig av en av dem, og særlig Bajwa blir sendt hjem. Han har jo hevet seg mest der inne, sammen med Stavang, fra å ikke helt klare å koble seg på til å ta jegerprøven på strak arm. Da er det ikke jo noe vits i å jobbe med tilbakemeldingene fra befalet underveis da, om de bedømmes ut fra hva de ikke fikk til de første ukene og ikke hva de har fått til fordi de har gønna på og gitt gass som obersten sier. Bajwa kunne ha vunnet hele KL nå som ting har begynt å klikke på plass for ham. 

Hvorfor i all verden skulle det bare være fire jegere?

Endret av Minthia
  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Mener de har gitt plass til en ekstra i en tidligere sesong, da alle hadde gjort like bra. Jeg synes de skulle gjort det denne gangen. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terskelen for å få bereten skal være høy. Det ser vi på folk som har fått den før. Innsatsen til f.eks Marius Skjelbæk siste natta var nærmest umenneskelig.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M65: Bajwa sa det selv; det var en korrekt avslutning. 
En korrekt og imponerende gruppe på fire jegere. Kort applaus.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...