AnonymBruker Skrevet fredag kl 22:20 #21 Del Skrevet fredag kl 22:20 Jeg strøk 2 ganger før jeg endelig bestod. Det er dumt å gi opp når du allerede har brukt så mye penger! Jeg fikk ha med meg kjørelæreren min med meg i bilen siste gangen jeg kjørte opp, det hjalp på nervene mine. Et tips 😊 Anonymkode: 5b8a2...e31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 22:20 #22 Del Skrevet fredag kl 22:20 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Nei, men når man er 29 år vil man gjerne ha barn og har ikke en evighet å vente lenger. Anonymkode: 8ac11...355 Du bor i Oslo, og du bekymrer deg for at du ikke kan ta med deg fremtidige barn på fotballkamper? Du må roe ned 100 hakk. Du trenger ikke å vente med å stifte familie før du har fått lappen. Du kan begynne å stifte familie i dag, og likevel ha mange, mange år på deg til å ordne sertifikat. Det er ikke krise å stryke på første oppkjøring. Det er kjipt, men ikke krise. Kjør mer med faren din. Det ordner seg. Anonymkode: 789a3...306 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 22:21 #23 Del Skrevet fredag kl 22:21 Føler med deg, det var kjempetungt når jeg strøk første gang. Men jeg innså at jeg rett og slett ikke hadde nok øvelse. Så jeg tok noen flere kjøretimer og øvelseskjøre med flere folk og bestod en og en halv måned etter. Vil anbefale deg å fortsette med kjøretimer på kjøreskole. På det nivået du er på nå så vil du ikke få så mye utbytte av å øvelseskjøre med noen som ikke ser små feil. Undersøk om du kan kjøre opp noen steder nær Oslo, fks Drøbak, Mysen eller Lillestrøm. Da får du en mye lettere oppkjøring men fortsatt litt bymiljø og kjente områder. Lykke til! Anonymkode: 81067...803 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 22:22 #24 Del Skrevet fredag kl 22:22 Det første du bør gjøre er å lese vedtaket du fikk etter oppkjøringen, der står det begrunnelse for hvorfor du ikke fikk bestått. Bruk det som står der til å bli bedre, ta det med deg og vis til trafikklæreren din. Du bør også tenke deg godt om før du velger å kjøre opp annet sted, det kommer jo helt an på hva som gjorde at du ikke besto. Dersom du f.eks. sliter med kjøring på landeveg, så har det veldig lite for seg å kjøre opp ett lite sted med nesten bare landeveg. Dersom det er trafikkmengde som er utfordringen, så kan du vurdere å velge annet klokkeslett. Er mye du kan gjøre, men du må først se på den skriftlige begrunnelsen for at du ikke fikk førerkort denne gang. Anonymkode: 8f397...431 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 22:25 #25 Del Skrevet fredag kl 22:25 Mye krisemaksimering. Du sier alle andre får den men ikke du.. Men alle som får den har jo lært seg å kjøre. Du sier du ikke er en naturlig sjåfør, bruk det til å øve mer enn andre. Du kommer dit til slutt og de lyst på det Jeg falt og knekte fortanna, har kostet meg snart 20k på ingenting. Sånn er livet Anonymkode: 42da2...99e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 22:29 #26 Del Skrevet fredag kl 22:29 Eeh, først av alt, pust med magen, og så skjerp deg! Å stryke én gang er da virkelig ikke verdens undergang! Ikke er det verdens undergang å ikke ha lappen som 29åring heller! Ikke kommer du til å være en suveren sjåfør i det du består heller, for du er langt ifra ferdiglært når du består oppkjøringen, da er du bare god nok til å kunne kjøre på egenhånd! Jeg var godt over tredve før jeg i det hele tatt begynte å øvelseskjøre... Og du trenger virkelig ikke sertifikat for å få barn! Det er mange der ute som vokser opp med foreldre uten lappen! Øvelseskjør så mye du bare har mulighet til sammen med din far, ikke gi opp, for du kan klare dette, om du virkelig vil! Anonymkode: 80ec9...0d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VetAlt Skrevet fredag kl 22:30 #27 Del Skrevet fredag kl 22:30 Strøk to ganger selv. Ikke gi opp! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 22:37 #28 Del Skrevet fredag kl 22:37 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er 29 år og strøk for en liten stund siden på oppkjøring i Oslo (B-automat). Jeg har hatt mange kjørelærere, der alle har gitt meg forskjellige tall ift til mine sjanser til å bestå, alt fra 50% (dårligste) til 75% (beste). Så jeg har heletiden visst at jeg ikke er den perfekte bilist, men likevel hatt trua. Jeg kjørte uten grove feil som brudd på vikeplikten, men fikk beskjed av sensoren om at jeg måtte ha betydelig mer trening, at jeg er for passiv (selvom kjørelæreren min sa at jeg er for aggressiv i kjørestilen min) før jeg blir klar igjen. Jeg fikk billige tilbakemeldinger på at jeg ikke besto, og det virker som sensoren var ute etter "å ta meg". Jeg har allerede brukt allerede 45.000 kroner på det obligatoriske + oppkjøringen + kjøretimer og foreløpig ikke fått en dritt for de pengene. Nå er jeg innstilt på aldri å få lappen, og aldri kunne få en familie. Jeg er bunnfortvilet for at jeg aldri får lappen. Jeg tjener heller ikke 10 mill i året, så jeg har ikke budsjett til 100 oppkjøringer og 1000 kjøretimer.... Noen sier det er lettere å kjøre opp i Finnmark, men at sensoren da vil se min Oslo-adresse i saken og da vil utsette meg for den verste adresse-rasisme og ta meg på de mest kronglete og vanskelige veier der oppe som jeg ikke har trent i Oslo i det heletatt..... Dessuten er en oppkjøring dyrere der oppe pga reisekostnader. Hvis jeg derimot består gjør jeg det gjerne. Min kjørelærer sier at det ikke har noe å si. Jeg føler at alle andre består, unntatt meg. Jeg får ikke kommet i gang med livet uten den lapp (slik føler jeg det akkurat nå). Finnes det fremdeles håp for meg, eller skal jeg innstille meg på et liv der mine kommende barn aldri kan drive med fritidsaktiviteter eller treffe venner eller gå på bursdager? Er det vanskeligere i Oslo å bestå eller er det bare en myte? Alle sier at jeg bare skal "være god nok" og ingen forventer at jeg kjører perfekt, men det virker likevel at jeg må være en suveren bilist for å få lappen. Anonymkode: 8ac11...355 Jøye meg, her var det mye svart tenking. Du har strøket én gang? Det betyr ikke at du «aldri» får lappen, eller at du må ha «1000 kjøretimer og 100 oppkjøringer». Ta det helt med ro, du får lappen til slutt. Men du trenger tydeligvis mer øvelse. Har du ikke har noen du kan øvelseskjøre med? Anonymkode: 63c17...019 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 22:41 #29 Del Skrevet fredag kl 22:41 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tar jo den "letteste" lappen, altså B-automat, så jeg slipper å styre med clutch og alt det tullet der. Hvordan tenker du at mine barn f.eks skal gå til fotball, når de skal spille kamp, skal de ta en taxi da for 900kr per vei? Anonymkode: 8ac11...355 Tenker du på dine barn fotball-treninger før du allerede har fått barn? Sånt løser seg alltid, dersom du mot formodning ikke skulle få lappen (men du får lappen etter en god del mer øvelse). Kanskje mannen du får barn med har lappen? Kanskje barnas venner har foreldre som kan kjøre til/fra? Kanskje dere bosetter dere like ved der treningen pågår og skolen holder til? Ikke svartmal sånn😊 Anonymkode: 63c17...019 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 22:41 #30 Del Skrevet fredag kl 22:41 Jeg strøk på oppkjøring 3 ganger, TS. Ikke om det hjelper deg noe men ja, vi finnes flere av. Det er også 3 år siden jeg har fått lappen og kjører uten anmerkninger eller engang bulking. Jeg tok forresten eksamen til slutt en annen plass enn jeg bor, tok i hjemmekommunen til samboeren min. Fordi det var i Covid og køene i Oslo-Bærum var slike at jeg ventet i 4 måneder på ny oppkjøring og fortsatt var nummer 104 i køen, eller noe slik 🥹😂 men ja, jeg tror det er enklere å bestå på små plasser. Der jeg kjørte opp, ble sensoren så imponert over hvordan jeg kjørte i rundkjøring - plassen har bare en rundkjøring. Men jeg øvelseskjørte i Oslo og Bærum og det er det jo en rundkjøring hver 150 meter ca, så rundkjøringer er jeg god på. Anonymkode: 3ce46...9a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 22:42 #31 Del Skrevet fredag kl 22:42 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Nei, men når man er 29 år vil man gjerne ha barn og har ikke en evighet å vente lenger. Anonymkode: 8ac11...355 Det er uansett årevis til du har barn som skal på fotball-treninger😂 Anonymkode: 63c17...019 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 22:46 #32 Del Skrevet fredag kl 22:46 Det er ikke verdens undergang å stryke på lappen. Ikke gi deg TS. Jeg trodde livet mitt var over dag jeg strøk på lappen. Jeg prøvde på nytt omtrent én måned senere, etter bare to ekstra kjøretimer. Da stod jeg med glans. Nå har jeg hatt lappen i 29 år (!) og har ikke fått så mye som en parkeringsbot. Anonymkode: ceaee...3c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 22:48 #33 Del Skrevet fredag kl 22:48 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er 29 år og strøk for en liten stund siden på oppkjøring i Oslo (B-automat). Jeg har hatt mange kjørelærere, der alle har gitt meg forskjellige tall ift til mine sjanser til å bestå, alt fra 50% (dårligste) til 75% (beste). Så jeg har heletiden visst at jeg ikke er den perfekte bilist, men likevel hatt trua. Jeg kjørte uten grove feil som brudd på vikeplikten, men fikk beskjed av sensoren om at jeg måtte ha betydelig mer trening, at jeg er for passiv (selvom kjørelæreren min sa at jeg er for aggressiv i kjørestilen min) før jeg blir klar igjen. Jeg fikk billige tilbakemeldinger på at jeg ikke besto, og det virker som sensoren var ute etter "å ta meg". Jeg har allerede brukt allerede 45.000 kroner på det obligatoriske + oppkjøringen + kjøretimer og foreløpig ikke fått en dritt for de pengene. Nå er jeg innstilt på aldri å få lappen, og aldri kunne få en familie. Jeg er bunnfortvilet for at jeg aldri får lappen. Jeg tjener heller ikke 10 mill i året, så jeg har ikke budsjett til 100 oppkjøringer og 1000 kjøretimer.... Noen sier det er lettere å kjøre opp i Finnmark, men at sensoren da vil se min Oslo-adresse i saken og da vil utsette meg for den verste adresse-rasisme og ta meg på de mest kronglete og vanskelige veier der oppe som jeg ikke har trent i Oslo i det heletatt..... Dessuten er en oppkjøring dyrere der oppe pga reisekostnader. Hvis jeg derimot består gjør jeg det gjerne. Min kjørelærer sier at det ikke har noe å si. Jeg føler at alle andre består, unntatt meg. Jeg får ikke kommet i gang med livet uten den lapp (slik føler jeg det akkurat nå). Finnes det fremdeles håp for meg, eller skal jeg innstille meg på et liv der mine kommende barn aldri kan drive med fritidsaktiviteter eller treffe venner eller gå på bursdager? Er det vanskeligere i Oslo å bestå eller er det bare en myte? Alle sier at jeg bare skal "være god nok" og ingen forventer at jeg kjører perfekt, men det virker likevel at jeg må være en suveren bilist for å få lappen. Anonymkode: 8ac11...355 Du er ikke klar? Fikk min da eg va 35, hadde 5 oppkjøringer, Men eg var ikke klar før den siste gangen. Men kjørelærer vil ha penger. Viktig med mye trening og ikke minst rygging. Anonymkode: 561c3...2d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nevian Skrevet fredag kl 22:52 #34 Del Skrevet fredag kl 22:52 Jeg strøk to ganger på både teori og oppkjøring, så du er ikke alene om å ha kjent på følelsen av å ha mislyktes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 22:54 #35 Del Skrevet fredag kl 22:54 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er 29 år og strøk for en liten stund siden på oppkjøring i Oslo (B-automat). Jeg har hatt mange kjørelærere, der alle har gitt meg forskjellige tall ift til mine sjanser til å bestå, alt fra 50% (dårligste) til 75% (beste). Så jeg har heletiden visst at jeg ikke er den perfekte bilist, men likevel hatt trua. Jeg kjørte uten grove feil som brudd på vikeplikten, men fikk beskjed av sensoren om at jeg måtte ha betydelig mer trening, at jeg er for passiv (selvom kjørelæreren min sa at jeg er for aggressiv i kjørestilen min) før jeg blir klar igjen. Jeg fikk billige tilbakemeldinger på at jeg ikke besto, og det virker som sensoren var ute etter "å ta meg". Jeg har allerede brukt allerede 45.000 kroner på det obligatoriske + oppkjøringen + kjøretimer og foreløpig ikke fått en dritt for de pengene. Nå er jeg innstilt på aldri å få lappen, og aldri kunne få en familie. Jeg er bunnfortvilet for at jeg aldri får lappen. Jeg tjener heller ikke 10 mill i året, så jeg har ikke budsjett til 100 oppkjøringer og 1000 kjøretimer.... Noen sier det er lettere å kjøre opp i Finnmark, men at sensoren da vil se min Oslo-adresse i saken og da vil utsette meg for den verste adresse-rasisme og ta meg på de mest kronglete og vanskelige veier der oppe som jeg ikke har trent i Oslo i det heletatt..... Dessuten er en oppkjøring dyrere der oppe pga reisekostnader. Hvis jeg derimot består gjør jeg det gjerne. Min kjørelærer sier at det ikke har noe å si. Jeg føler at alle andre består, unntatt meg. Jeg får ikke kommet i gang med livet uten den lapp (slik føler jeg det akkurat nå). Finnes det fremdeles håp for meg, eller skal jeg innstille meg på et liv der mine kommende barn aldri kan drive med fritidsaktiviteter eller treffe venner eller gå på bursdager? Er det vanskeligere i Oslo å bestå eller er det bare en myte? Alle sier at jeg bare skal "være god nok" og ingen forventer at jeg kjører perfekt, men det virker likevel at jeg må være en suveren bilist for å få lappen. Anonymkode: 8ac11...355 Du bør i det minste legge bort offermentaliteten. Anonymkode: 145cf...fb6 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 23:05 #36 Del Skrevet fredag kl 23:05 Mange som stryker. Moss er det en fin trafikkskole som heter Front. Flinke lærere. Å du kan også kjøre opp i Moss. Men kjør og kjør alt du kan . Det ordner seg🚘 lykke til Anonymkode: fa12b...91a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 23:15 #37 Del Skrevet fredag kl 23:15 Høres ut som om du for det allermeste opplever at folk er ute etter å ta deg. Slapp av, prøv på nytt, og lykke til. Se hva slags nolduser som har lappen. Klarer du å knytte skolissene, klarer du førerkort. Anonymkode: 7cf46...29f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 23:31 #38 Del Skrevet fredag kl 23:31 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, men når man er 29 år vil man gjerne ha barn og har ikke en evighet å vente lenger. Anonymkode: 8ac11...355 Nei, men det tar da heller ikke en evighet å ta lappen bare fordi du har strøket en gang. Du har ingen barn. Det er minst syv år til du har barn som skal på noe organisert trening av noe slag. Innen da har du selvfølgelig lappen så lenge du røsker deg selv ut av det badekaret av selvmedlidenhet du ligger og flyter i akkurat nå. Dette er bortimot verdens minste motgang. Anonymkode: bff74...631 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #39 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg er 29 år og strøk for en liten stund siden på oppkjøring i Oslo (B-automat). Jeg har hatt mange kjørelærere, der alle har gitt meg forskjellige tall ift til mine sjanser til å bestå, alt fra 50% (dårligste) til 75% (beste). Så jeg har heletiden visst at jeg ikke er den perfekte bilist, men likevel hatt trua. Jeg kjørte uten grove feil som brudd på vikeplikten, men fikk beskjed av sensoren om at jeg måtte ha betydelig mer trening, at jeg er for passiv (selvom kjørelæreren min sa at jeg er for aggressiv i kjørestilen min) før jeg blir klar igjen. Jeg fikk billige tilbakemeldinger på at jeg ikke besto, og det virker som sensoren var ute etter "å ta meg". Jeg har allerede brukt allerede 45.000 kroner på det obligatoriske + oppkjøringen + kjøretimer og foreløpig ikke fått en dritt for de pengene. Nå er jeg innstilt på aldri å få lappen, og aldri kunne få en familie. Jeg er bunnfortvilet for at jeg aldri får lappen. Jeg tjener heller ikke 10 mill i året, så jeg har ikke budsjett til 100 oppkjøringer og 1000 kjøretimer.... Noen sier det er lettere å kjøre opp i Finnmark, men at sensoren da vil se min Oslo-adresse i saken og da vil utsette meg for den verste adresse-rasisme og ta meg på de mest kronglete og vanskelige veier der oppe som jeg ikke har trent i Oslo i det heletatt..... Dessuten er en oppkjøring dyrere der oppe pga reisekostnader. Hvis jeg derimot består gjør jeg det gjerne. Min kjørelærer sier at det ikke har noe å si. Jeg føler at alle andre består, unntatt meg. Jeg får ikke kommet i gang med livet uten den lapp (slik føler jeg det akkurat nå). Finnes det fremdeles håp for meg, eller skal jeg innstille meg på et liv der mine kommende barn aldri kan drive med fritidsaktiviteter eller treffe venner eller gå på bursdager? Er det vanskeligere i Oslo å bestå eller er det bare en myte? Alle sier at jeg bare skal "være god nok" og ingen forventer at jeg kjører perfekt, men det virker likevel at jeg må være en suveren bilist for å få lappen. Anonymkode: 8ac11...355 Hva har mangel på bil lappen med familieliv å gjøre? Skal du bo langt ute i gokk, så er det jo kjekt med billappen for å komme rundt. Bor du i byen eller utenfor kan du fint bruke offentlig transport/gå/sykle selv med barn....De går ikke glipp av fritidsaktiviteter eller bursdager. Ærlig talt.. Du rekker å skape familieliv og lappen før barna skal hit og dit..slapp av.. Strøk 2 ganger på oppkjøring..øvelseskjørte mer, og bestod tredje gangen. Består du ikke, er du ikke klar. Øv mer. Terp på det du sliter med... Anonymkode: a3b9b...788 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Al Bundy Skrevet 3 timer siden #40 Del Skrevet 3 timer siden Gubrevraremævræl for en sutring av ts. Kanskje ts er den typen menneske som aldri burde kjøre bil for egen og andres sikkerhet? Det finnes hagevis av slike! Ta deg sammen og klar oppkjøring eller hold kjeft og lev livet uten bil, ingen medlidenhet fra meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå