AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #1 Del Skrevet 20 timer siden Leser i avisa at boligmarkedet er tregt. NRK viser til en dame i Seljord som ikke får solgt huset sitt, men nevner ikke at prisen er nesten 3 millioner over vanlig pris i området og med veldig spesiell stil. https://www.nrk.no/norge/det-tek-i-snitt-lengre-tid-a-selje-bustad-_-elisabeth-rett-far-ikkje-selt-huset-1.17293465 I artikkelen skyldes det på tregt marked. Men er det sant? Anonymkode: 56a95...047 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #2 Del Skrevet 19 timer siden I Seljord ser det ut til å gå litt tregt Anonymkode: 58081...85f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #3 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): I Seljord ser det ut til å gå litt tregt Anonymkode: 58081...85f Husene til normal pris ser ikke ut til å gå tregt, så hva bygger du det på? Anonymkode: 56a95...047 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #4 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Husene til normal pris ser ikke ut til å gå tregt, så hva bygger du det på? Anonymkode: 56a95...047 https://www.nrk.no/norge/det-tek-i-snitt-lengre-tid-a-selje-bustad-_-elisabeth-rett-far-ikkje-selt-huset-1.17293465 Anonymkode: 58081...85f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #5 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (40 minutter siden): https://www.nrk.no/norge/det-tek-i-snitt-lengre-tid-a-selje-bustad-_-elisabeth-rett-far-ikkje-selt-huset-1.17293465 Anonymkode: 58081...85f Har du lest hi? Anonymkode: 56a95...047 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #6 Del Skrevet 18 timer siden Det er ganske hot i Bergen. Ville budkriger og kuppinger. Selvsagt på de mest sentrale boligene. Anonymkode: efd52...fbb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #7 Del Skrevet 8 timer siden Kan ikke akkurat sammenligne Seljord med storbyene. I Oslo er det brennhett for tida, og ting går fort. Noe blir også kuppet. Jeg kommer fra Vest-Telemark, og syns jo at det er trist. Seljord er jo en nydelig plass, som har utviklet seg masse. Begynner å få et fint utvalg av forretninger og næring, og vakker natur. Håper hun får solgt etter hvert, og at flere ønsker å bosette seg i området 😊 Anonymkode: f665f...dc3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 8 timer siden #8 Del Skrevet 8 timer siden Mye har med pris og hvor en bor. Ser her i bygda jeg bor ligger vanlig enebolig på 150 kvadrat på ca 1.5 mil. De husene blir solgt løpet av 2-3mnd. Men ser et hus her som ligger ute til 3.5 mil stått til salg i snart 1 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #9 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Håper hun får solgt etter hvert, og at flere ønsker å bosette seg i området 😊 Men hvorfor skal noen kjøpe hennes hus for over fem millioner når de andre husene i bygda selges for to? Anonymkode: 56a95...047 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #10 Del Skrevet 7 timer siden jegerrinne skrev (53 minutter siden): Mye har med pris og hvor en bor. Ser her i bygda jeg bor ligger vanlig enebolig på 150 kvadrat på ca 1.5 mil. De husene blir solgt løpet av 2-3mnd. Men ser et hus her som ligger ute til 3.5 mil stått til salg i snart 1 år. Ja, akkurat sånn er det jo i artikkelen jeg lenket til også. I enkelte områder må man rett og slett regne med å selge med tap om man velger å pusse opp veldig, bygge nytt eller bygge ut. Da er det jo ikke markedet som er tregt, det er bare ikke mulig å få den prisen på det stedet. Anonymkode: 56a95...047 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #11 Del Skrevet 6 timer siden Boligmarkedet er tregt bortsett fra alle de store byene. Man kan argumentere med at det ikke er tregt, bare å sette ned prisene. Da er markedet tregt om man ikke får solgt til prisen, og må gå i tap i et hus. Tap er sjeldent vært med eiendom, nå er det mer vanlig pga tregt bolig marked. Noen hus har høyere pris enn andre i samme området, dette går på standar, beliggenhet og hva slags type hus. Masse produsert hus mot arkitekttegnet hus vil gå lavere enn det som er arkitekttegnet. Jeg har et masseprodusert hus, naboen har ikke. Naboen får nesten 4 millioner mer enn meg i verditakst. Slik fungerer markedet. Anonymkode: 65040...039 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #12 Del Skrevet 4 timer siden Kommer an på hvor i landet du er og hva du selger. Bor du i de største byene i Norge og skal selge en mindre leilighet i god stand så går det fort. Bor du på bygda og skal selge et stort hus så er det ofte vanskeligere. Anonymkode: 15a66...272 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #13 Del Skrevet 4 timer siden Plassering, plassering, plassering. Hvis min strøkne, store enebolig hadde ligget i Holmenkollen så hadde jeg fått minst 25 mill på kort tid. Men det ligger dessverre langt uti gokk ved siden av en søppelfylling, og derfor får jeg max 6 mill om jeg selger (og det hadde garantert tatt minst et år å selge). Anonymkode: 83f42...09b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #14 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Boligmarkedet er tregt bortsett fra alle de store byene. Man kan argumentere med at det ikke er tregt, bare å sette ned prisene. Da er markedet tregt om man ikke får solgt til prisen, og må gå i tap i et hus. Tap er sjeldent vært med eiendom, nå er det mer vanlig pga tregt bolig marked. Anonymkode: 65040...039 Jeg satt med et hus for et par år siden i et marked hvor bunnen var falt ut. Det er lett å si at "hvis du bare senker prisen så får du solgt hva som helst". Men når det er 10 eller 100 selgere for hver seriøse kjøper så ramler bunnen ut av markedet, og det er temmelig ekstremt å skulle dumpe en bolig for 25% eller 50% under "rimelig" pris. Jeg endte opp med å selge til 18% under første prisantydning. Som kan sies å være et tegn på at prisantydning var satt for høyt, men også at vi traff dårlig med "knekken" i markedet, hadde et moment i taksten som gjorde oss uaktuell for en del interessenter, og generelt var en litt "odd" bolig mhp lokal beliggenhet. Sitat Noen hus har høyere pris enn andre i samme området, dette går på standar, beliggenhet og hva slags type hus. Masse produsert hus mot arkitekttegnet hus vil gå lavere enn det som er arkitekttegnet. Jeg har et masseprodusert hus, naboen har ikke. Naboen får nesten 4 millioner mer enn meg i verditakst. Slik fungerer markedet. Jeg har ikke erfart det du sier om arkitekttegnet. Meglere prøver rett nok å pushe "arkitekttegnet" i annonsen, men inntrykket mitt fra området mitt i Oslo er at det er mer grunnleggende ting som teller: Antall soverom, antall kvadratmeter, avstand til kollektiv, sol/lysforhold, støy, tomtestørrelse, parkering, om romløsning passer til behovet, om rommene "føles" fine (mal alle overflater i årets farge) Anonymkode: caad2...ffc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #15 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg satt med et hus for et par år siden i et marked hvor bunnen var falt ut. Det er lett å si at "hvis du bare senker prisen så får du solgt hva som helst". Men når det er 10 eller 100 selgere for hver seriøse kjøper så ramler bunnen ut av markedet, og det er temmelig ekstremt å skulle dumpe en bolig for 25% eller 50% under "rimelig" pris. Jeg endte opp med å selge til 18% under første prisantydning. Som kan sies å være et tegn på at prisantydning var satt for høyt, men også at vi traff dårlig med "knekken" i markedet, hadde et moment i taksten som gjorde oss uaktuell for en del interessenter, og generelt var en litt "odd" bolig mhp lokal beliggenhet. Jeg har ikke erfart det du sier om arkitekttegnet. Meglere prøver rett nok å pushe "arkitekttegnet" i annonsen, men inntrykket mitt fra området mitt i Oslo er at det er mer grunnleggende ting som teller: Antall soverom, antall kvadratmeter, avstand til kollektiv, sol/lysforhold, støy, tomtestørrelse, parkering, om romløsning passer til behovet, om rommene "føles" fine (mal alle overflater i årets farge) Anonymkode: caad2...ffc Jeg kan ikke svare for oslo, der er jo markedet galematias, og de er priset høyt bare fordi det et et hus. Så der er det fint mulig at masse produsert hus kan være bedre pga soverom f.eks. det er jo litt trangboddhet i oslo. Så det kan vel være en av grunnene? Her jeg bor nå er som regel husene like med ganske like antall soverom. Jeg har 5 soverom og naboen har 4. Jeg har noen dyre valg i huset som gulv, bad osv. det trakk prisen opp en del. Ser på finn her jeg bor at arkitekttegnet hus ligger høyere, selv om det ikke er pusset opp siden 70 tallet. Det er liksom litt eksklusivt her, men oslo er jo alt over 100 kvm akkurat dette. Så markedet er nok forskjellig fra sted til sted, likevel er markedet litt tregt nå resten av landet. Selv solgt med tap tidligere pga krise i økonomien i verden. Det er kjipt, det tok med 1 år og solgte det for 400.000 under prisvurderingen. Ingen kom på visninger og det var tøft. Så føler med deg også, det er kjipt å ende opp slik. Det er ikke alltid pris, det er marked Anonymkode: 65040...039 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rucula Skrevet 1 time siden #16 Del Skrevet 1 time siden jegerrinne skrev (6 timer siden): Mye har med pris og hvor en bor. Ser her i bygda jeg bor ligger vanlig enebolig på 150 kvadrat på ca 1.5 mil. De husene blir solgt løpet av 2-3mnd. Men ser et hus her som ligger ute til 3.5 mil stått til salg i snart 1 år. Herregud hvor bor du? Rjukan? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 2 minutter siden #17 Del Skrevet 2 minutter siden Rucula skrev (1 time siden): Herregud hvor bor du? Rjukan? Nop. Innlandet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå