AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #1 Del Skrevet 13 timer siden Vurderer navnet til en liten en som kommer til sommeren. Vi er opptatt av gi barna navn som fungerer på både norsk og engelsk. Jeg liker i grunnen navnet, men fungerer det godt nok på norsk? Anonymkode: af12e...de8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #2 Del Skrevet 13 timer siden Samuel fungerer både på norsk og engelsk, men det høres jo ikke ut som samme navn, for det uttales temmelig forskjellig. På norsk uttales det "rett fram", mens på engelsk blir det sånn ca "Sæmjul" (jeg gidder ikke lete etter lydskrift-tegn, men du forstår sikkert hva jeg mener). Du kan ikke forvente at han blir kalt "Sæmjul" her til lands. Anonymkode: ab802...797 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #3 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vurderer navnet til en liten en som kommer til sommeren. Vi er opptatt av gi barna navn som fungerer på både norsk og engelsk. Jeg liker i grunnen navnet, men fungerer det godt nok på norsk? Anonymkode: af12e...de8 Veldig fint navn, et av dem som faktisk fungerer på begge språk. Mine har begge opprinnelig engelske navn som fungerer bra på norsk. Jeg liker dessuten Samuel Massie, så navnet gir veldig bra vibber. Anonymkode: 8a875...ac5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 13 timer siden #4 Del Skrevet 13 timer siden Så absolutt norsk nok, men blir ulik uttalte på norsk og engelsk, og mulig også på noen dialekter, og sånn er det med mange navn. Er et veldig fint navn 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå