AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #1 Del Skrevet 18 timer siden Naboen leier ut kjellerleilighet. Vi bor i et borettslag med eneboliger, stille og rolig her. Det er høy turnaround på de det leies ut til. Det er en ny mannlig leieboer der, som har hatt upassende oppførsel. Eier av nabohuset er bortreist på vinterferie. Min voksne datter var ute på balkongen i 2.etasje som tilhører hennes rom da mannen reiste seg opp, dro frem penisen og slang med denne, før han urinerte på bakken utenfor inngangen sin i snøen, imens han så på henne. Hun synes det var svært ubehagelig, og sier mannen fremstod beruset og aggressiv. Det var tydelig spor av urin i snøen frem til i dag da det regnet. Min datter er en del ute på balkongen for frisk luft siden hun har influensa og frisk luft hjelper på hoste. Hver gang min datter går ut dit har mannen kommet ut og satt seg på en stol og stirret mot henne. Vi også observerte dette i dag. Min datter opplevde det han gjorde predatorisk og ble redd. Hvordan gå frem her? Vi har ikke turt å oppsøke mannen det er snakk om da vi føler oss utrygge på han siden han har fremstått ruset de siste dagene. Går ut og i sirkler, sparker i ting. Snakke med nabo når de er tilbake fra ferie? Vi har bare et overfladisk forhold til nabo med hyggelig hilsen osv når vi sees. Om det kan være relevant har nabo småbarn. Hvordan hadde dere gått frem i en sånn samtale? Om mannen fortsetter å blotte seg, er det riktig å kontakte feks politi eller er det hysterisk? Min datter har opplevd 2 åring stalking og et seksuelt overgrep så hun føler seg utrygg nå, og tør ikke lenger gå ut i retning der han bor. Hun er nok over gjennomsnittet sensitiv pga opplevelser; men alle er vel enige i at det er ugreit sånn han holdt på, vil jeg tro. Anonymkode: da92d...12c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 18 timer siden #2 Del Skrevet 18 timer siden (endret) Hadde ringt politiet og tatt bilder så dere kan vise politiet , dette er jo ikke greit Endret 18 timer siden av Orly 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #3 Del Skrevet 18 timer siden Orly skrev (14 minutter siden): Hadde ringt politiet og tatt bilder så dere kan vise politiet , dette er jo ikke greit Vi får fotografere da om det skjer igjen. Regner med nabo som er utleier er tilbake ila helga. Snakke med de om det uansett om det ikke skjer igjen før de er tilbake? Anonymkode: da92d...12c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #4 Del Skrevet 18 timer siden Jeg ville politianmeldt blottingen! Anonymkode: 67189...060 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #5 Del Skrevet 18 timer siden Dette begynner dere ikke å rote i alene eller med huseier. Dette tar dere først til politiet. Blotting er straffbart, samme er stalking (som han i praksis driver med mot din datter nå). Måten han fremstår ruset og også går rundt og sparker i ting kan tyde på at han kan være i psykose eller lignende, så dette må dere virkelig ikke forsøke å gjøre noe med selv! IKKE snakk med ham - kontakt politiet!!! Anonymkode: b1023...13b 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #6 Del Skrevet 18 timer siden La det gå, herlighet så krenka vi har blitt! Anonymkode: ae16e...979 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #7 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg ville politianmeldt blottingen! Anonymkode: 67189...060 Er det sannsynlig at de tar saken når vi ikke har video, bilder osv? har det noe å si at han er på «egen» eiendom når han blotter? Huff, så ekkelt at noen blotter seg sånn. Skjønner ikke hva de får ut av det. Anonymkode: da92d...12c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #8 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): La det gå, herlighet så krenka vi har blitt! Anonymkode: ae16e...979 Jeg forstår at det kanskje virker hysterisk, men det er ikke greit å eksponere andre for blotting. Jeg har også et barnebarn på 4 år som ofte er innom. Om det hadde skjedd foran han hadde det vært veldig enkelt å politianmelde, her er jeg i tvil om hvordan jeg kan *forhindre* at han gjør min datter utrygg i eget hjem. Du synes vi skal la det eskalere og hun skal finne seg i seksualiserte handlinger, selvom de er på avstand, hjemme? Anonymkode: da92d...12c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #9 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): La det gå, herlighet så krenka vi har blitt! Anonymkode: ae16e...979 Han er nok bare rusa og gir enten faen i om noen ser han, eller så har han ikke lagt merke til det en gang… så lenge han holder seg på egen tomt/grunn og ikke går over til dere, ville jeg oversett det Anonymkode: ea3c8...e1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Himmelen_91 Skrevet 18 timer siden #10 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): La det gå, herlighet så krenka vi har blitt! Anonymkode: ae16e...979 Seriøst 😭😭😭 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #11 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Han er nok bare rusa og gir enten faen i om noen ser han, eller så har han ikke lagt merke til det en gang… så lenge han holder seg på egen tomt/grunn og ikke går over til dere, ville jeg oversett det Anonymkode: ea3c8...e1a Jeg skal snakke med datteren min og se hva hun tenker. Hun har uheldigvis opplevd stalking som pågikk lenge før politet fikk ordnet opp i det. Hun reagerer nok sterkere på slik oppførsel enn mange andre uten de opplevelsene ville gjort, naturligvis. Som mamma vil jeg jo bare at datteren min skal føle seg trygg hjemme. Er det ikke innafor å informere utleier ihvertfall? Hadde jeg vært utleier ville jeg gjerne vite om noe upassende skjer på min tomt imens jeg er bortreist… Anonymkode: da92d...12c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #12 Del Skrevet 17 timer siden Jo, det er absolutt på sin plass å informere utleier. Og når det er i et boligstrøk som kanskje er litt tett, er ikke dette noe ålreit. Anonymkode: ea3c8...e1a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #13 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jo, det er absolutt på sin plass å informere utleier. Og når det er i et boligstrøk som kanskje er litt tett, er ikke dette noe ålreit. Anonymkode: ea3c8...e1a Da skal vi prøve snakke med de når de er tilbake fra ferie. Får bare legge frem hva som er. Det er et tett boligstrøk med mye barnefamilier og eldre ektepar. Ikke heldig med folk som holder på sånn utendørs hvor alle ser, og heller ikke at man føler seg utrygg mtp aggressiv og uønsket seksualisert oppførsel, med trolig ruspåvirkning. Har en tanke om at leieboer kanskje ikke hadde vært like vågal om utleier ikke var bortreist 🙄 Anonymkode: da92d...12c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå