Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Noen som har erfaring med Lillehammer sykehus mtp. barsel?

Nærmer meg fødsel, skal føde på Lillehammer da dette er nærmest, men jeg er veldig nervøs for tiden etter fødsel. Klarer ikke slappe av/sove på rom med noen jeg ikke kjenner, av gode grunner jeg ikke trenger nevne her. Er det noen som vet hvor vanskelig det er å kunne få enerom? 
Bare å kunne slippe sove i samme rom som ukjente. Er det eneste som stresser meg ang. fødsel.

Noen som har født der og kan dele erfaring?

Har barn fra før, men ikke født på Lillehammer, var da på sykehus med barselhotell, noe jeg har forstått Lillehammer ikke har :)

Anonymkode: c494d...1a9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fødte ikke der selv, selv om det er nermest meg, men kjenner mange som har født der og de har bare gode erfaringer.

Anonymkode: b59dd...d62

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta det med ro. Har født der selv for 6 år siden- på denne tida. Hadde plass på enerom, som vi valgte på forhånd, og ble godt ivaretatt. Var ikke mange fødende akkurat da, så det var bare å bli så «lenge» jeg ville. 🥹

Anonymkode: 9a6bd...e41

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Har født der to ganger. Siste gangen for 4 uker siden. Jeg har bare gode ord å si om både føden og barselavd. Har hatt enerom begge gangene, har intrykk av at alle får det så lenge det er kapasitet til det.
De som jobber der er helskjønne damer ❤️ De gjorde begge oppholdene så bra. De er trygge, man føler ikke at man er til bry og de er der med en gang når man trenger det både dag og natt. Som førstegangsfødende fikk vi bli så lenge vi ville egentlig da det var veldig rolig der (desember), de tok til og med ungen om natta så vi skulle få sove 😅

Med nr 2 var det mer hektisk der og vi ble anbefalt å reise hjem etter et de «obligatoriske» prøvende av babyen, men så var jeg i super form og var veldig klar for å dra også. 

Anonymkode: c244b...1f5

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Fødte der for snart 3 år siden, med tett oppfølging før, under og etter fødsel med opphold på nyfødtintensiv flere uker (risikosvangerskap og prematur fødsel) . Er strålende fornøyd med oppfølgingen og hadde en veldig positiv fødselsopplevelse. Takket være hjelpen jeg har fått på Lillehammer, lever barnet mitt i dag og er frisk og fin ❤️

Dette med enerom vet jeg ikke, jeg fikk plass på firemannsrom - men jeg var den eneste der, og det var bare for en natt før jeg ble flyttet opp på nyfødt og fikk familierom der. Mitt inntrykk er at du får enerom så lenge det er kapasitet. 

Anonymkode: cb4f6...ffd

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Født for noen måneder siden, Gjøvik er slått sammen med Lillehammer nå så det er mindre kapasitet en vanlig. Jeg fødte på en travel dag, ingen fikk enerom og det ringte i klokker hele tiden. Mannen fikk være til kvelds og komme igjen på morgen. Men de ansatte er gode, både på føden og barsel! Fikk beskjed om at de prøver å gi enerom til førstegangsfødende, men var ikke mulig siden det var sprengt kapasitet når vi var der. Vi dro hjem etter de obligatoriske testene, for å få ro. 

Anonymkode: e65d3...e6e

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bare gode erfaringer. Dyktige  folk og følte meg godt ivaretatt. Fikk enerom første gangen, men det var veldig rolig på avdelingen. Var veldig travelt andre gangen så måtte dele rom. 

Anonymkode: f33ec...a83

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har født der to ganger. Enerom begge ganger, veldig hyggelig personale og god ro rundt oss :) Vi bor på Lillehammer og alle jeg kjenner har god erfaring med føde/barsel der. Lykke til!

Anonymkode: 7c275...1fc

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen♥️ 

Har hørt det er ekstra travelt nå pga. at det er fødeavdelingen er sammenslått med Gjøvik sin. Jeg får skrive fødebrev og bare håpe de har mulighet til å ta hensyn.

Har dere født der imens det er sammenslått? Har vært det ganske lenge slik jeg har forstått. Skulle ønske de hadde barselhotell.. :) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Født for noen måneder siden, Gjøvik er slått sammen med Lillehammer nå så det er mindre kapasitet en vanlig. Jeg fødte på en travel dag, ingen fikk enerom og det ringte i klokker hele tiden. Mannen fikk være til kvelds og komme igjen på morgen. Men de ansatte er gode, både på føden og barsel! Fikk beskjed om at de prøver å gi enerom til førstegangsfødende, men var ikke mulig siden det var sprengt kapasitet når vi var der. Vi dro hjem etter de obligatoriske testene, for å få ro. 

Ja jeg hørte det var sammenslått. Forstår at om det er fullt så er det fullt, men krysser fingrene :)  Og de har sikkert ikke så mange enerom heller, om du vet?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.2.2025 den 20.35):

Ja jeg hørte det var sammenslått. Forstår at om det er fullt så er det fullt, men krysser fingrene :)  Og de har sikkert ikke så mange enerom heller, om du vet?

Ihvertfall to, men sikkert flere. Vi var Ihvertfall 10 stk som fødte i løpet av et døgn 😅 Alle på vakt var supre, vår jordmor ble lei seg når hun ikke kunne tilby oss enerom. Kjempe fine folk der 😊

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk enerom der etter et døgn, var travel tid midt på sommeren. De som jobber der er fantastiske, gjør så godt de kan og veldig hjelpsomme. Lykke til♥️

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.2.2025 den 16.16):

Fikk ikke mannen være der på natta verken i fødsel eller barsel ??😳 kjenner jeg ble litt stresset nå. Skal føde der i mai og kommer langveis fra…

AnonymBruker
Skrevet
ca91 skrev (20 minutter siden):

Fikk ikke mannen være der på natta verken i fødsel eller barsel ??😳 kjenner jeg ble litt stresset nå. Skal føde der i mai og kommer langveis fra…

Mannen får jo være der gjennom hele fødselen. Men om det ikke er ledig for enerom på barsel så får han være der bare på dagen. De som kommer langveisfra (og særlig førstegangsfødende) blir gjerne prioritert for enerom 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommer også langveisfra, 3 timer en vei med bil, så håper de tar hensyn til det.. Håper også jeg rekker sykehuset😅

AnonymBruker
Skrevet
ca91 skrev (9 timer siden):

På barsel, førstegangsfødende og bor en time unna.  Var fullt. På føden fikk han være 😊🥰

AnonymBruker
Skrevet

Fødte ikke der (rakk å føde på Gjøvik før de ble slått sammen), men har hatt oppfølging der i ettertid. Veldig flinke folk der, men veldig fullt og mye mas, løping og klokker som ringte... 

Anonymkode: 51d15...2ae

AnonymBruker
Skrevet

Men de har bare 4 fødestuer der, hva gjør de om de alle er opptatt?😅🤔

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Var travelt når jeg fødte der, på barsel. På føden fikk jeg ikke inntrykk av at det var mer travelt enn normalt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.3.2025 den 19.54):

Men de har bare 4 fødestuer der, hva gjør de om de alle er opptatt?😅🤔

Det finnes andre rom på et sykehus 😅 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...