AnonymBruker Skrevet 21. februar #1 Skrevet 21. februar Har datet en mann i 2 mnd nå. På grunn av litt avstand får vi ikke møttes mer enn en gang i uken men er gode på telefon og meldinger. Jeg har hele tiden vært ærlig på at jeg ikke helt har de rette følelsene men fordi han er så fantastisk, er jeg villig til å gi det litt tid. Har blitt glad i han men ikke forelsket. Så sier han en dag at han vil snakke med meg om noe alvorlig. Jo han ville bare nevne at han har en alvorlig sykdom som gjør at han gradvis vil bli svekket i muskler og ledd og ikke ha samme energi som før. Han sier samtidig at han syns at det er rart hvis dét skal være utslagsgivende ift om vi blir et par eller ikke. Han sier at han "hadde hvertfall ikke gått fra noen fordi de ble syke", og jeg er enig, men da hvis man er i et forhold. Er det ikke lov å ta dette med i beregningen når vi faktisk er på date stadiet ikke kjærester enda? Jeg har som sagt også sagt hele tiden til han at jeg ikke har rette følelser for han. Og helt ærlig var det er hardt slag å få at han er så syk som han er. Hva blir rett å gjøre her? Føler meg litt fanget i at hvis jeg nå sier jeg ikke ønsker mer, så vil han tro det handler om hans sykdom. For et dilemma. Noen tanker eller råd her? Ville du gått inn i et forhold med en, dersom alt annet var på plass av følelser, og du plutselig fikk vite om alvorlig sykdom som vil føre til at alt tungt arbeid vil falle på deg, og du ville blitt nødt til å pleie han før du selv er 50...? Vanskelig dette. Anonymkode: 3dc78...1ce 3 8 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 21. februar Populært innlegg #2 Skrevet 21. februar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så sier han en dag at han vil snakke med meg om noe alvorlig. Jo han ville bare nevne at han har en alvorlig sykdom som gjør at han gradvis vil bli svekket i muskler og ledd og ikke ha samme energi som før. Han sier samtidig at han syns at det er rart hvis dét skal være utslagsgivende ift om vi blir et par eller ikke. Han sier at han "hadde hvertfall ikke gått fra noen fordi de ble syke", og jeg er enig, men da hvis man er i et forhold. Er det ikke lov å ta dette med i beregningen når vi faktisk er på date stadiet ikke kjærester enda? Det er manipulerende av ham å fortelle deg hvordan du skal føle om dette og hvor mye betydning det skal ha for deg, hvis HAN ikke hadde forlatt noen pga alvorlig sykdom så lurer jeg på hvorfor han ikke sa det fra start! Hilsen ei med alvorlig sykdom som sier det fra dag 1. Anonymkode: bc1bb...430 34 3 28
AnonymBruker Skrevet 21. februar #3 Skrevet 21. februar Slik du beskriver det, synes jeg det høres ut som han prøver å presse deg inn i noe. Og hvis du går, så spiller han sykdomskortet og påstår at det er dårlig gjort av deg og at du gjør det fordi han er syk. Jeg ville gått, og mint ham på at du har sagt fra om følelsene dine lenge før han fortalte om sykdommen sin. Anonymkode: e4caf...757 14 13
AnonymBruker Skrevet 21. februar #4 Skrevet 21. februar Tenker st det er lett å være helt fantastisk over telefon og helt fantastisk ved ett møte per uke. Utfra det han deler og hvordan han ordlegger seg så tror jeg ikke at han er så fantastisk. Anonymkode: b7e8e...ca6 18 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar #5 Skrevet 21. februar Nei, man går helst ikke fra partneren sin om vedkommende blir syk etter flere år sammen, men å gå inn i et forhold med noen som er alvorlig syk når man fra før er usikker, er jo noe helt annet. Synes du skal gjøre det du har lyst til her uten noe skyldfølelse. Anonymkode: a996f...269 16 4
Daria Skrevet 21. februar #6 Skrevet 21. februar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Han sier samtidig at han syns at det er rart hvis dét skal være utslagsgivende ift om vi blir et par eller ikke. Han sier at han "hadde hvertfall ikke gått fra noen fordi de ble syke", Der kjente jeg at jeg ble skeptisk - et sånt utsagn oser manipulering. Det er en større bekymring enn sykdommen i seg selv. Jeg kan skjønne at man ikke vil fortelle om sånne ting umiddelbart, men det er begrenset hvor lenge det er greit å holde det skjult - og det er åpenbart at det vil ha betydning. Hadde han ikke trodd det, ville han heller ikke ventet med å fortelle det. Som kronisk syk - ikke en degenererende syldom, men det begrenser hverdagen en del - tar jeg for gitt at det gjør meg mindre attraktiv som partner for mange, uten at jeg laster dem for det. 14 9
AnonymBruker Skrevet 21. februar #7 Skrevet 21. februar AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hva blir rett å gjøre her? Føler meg litt fanget i at hvis jeg nå sier jeg ikke ønsker mer, så vil han tro det handler om hans sykdom. For et dilemma. Noen tanker eller råd her? Ville du gått inn i et forhold med en, dersom alt annet var på plass av følelser, og du plutselig fikk vite om alvorlig sykdom som vil føre til at alt tungt arbeid vil falle på deg, og du ville blitt nødt til å pleie han før du selv er 50...? Vanskelig dette. Anonymkode: 3dc78...1ce Jeg må bare si at dette må du drite i å tenke, avslutt hvis det er det du vil. Han han tenker og føler om det får være en sak, men ikke bli sammen med noen pga dårlig samvittighet. Anonymkode: bc1bb...430 5 3
monican94 Skrevet 21. februar #8 Skrevet 21. februar jeg ville gått NÅ og sagt klart i fra at det ikke handler om sykdommen men om manglende ærlighet og følelser fra start som nå toppa seg med forsøk på manipulering 20 5
AnonymBruker Skrevet 21. februar #9 Skrevet 21. februar Jeg synes det høres meget spesielt ut å forvente at en man har sett noen få ganger skal bruke store deler av livet på å ta seg av en. Den manglende ydmykheten hadde vært ett rødt flagg for meg. Anonymkode: 1b0c8...de6 10 4
AnonymBruker Skrevet 21. februar #10 Skrevet 21. februar Dersom han mener dette ikke er viktig - hvorfor ventet han to måneder med å si det? For så å velge å forsøke manipulere deg til å bli? Jeg har ikke tanker rundt sykdom eller ikke sykdom. Men jeg har tanker rundt manipulerende adferd. Den er et rødt flagg. Det finnes absolutt ingen unntak fra den regelen. Takk for deg. Gå videre. Og om du føler du må gi en grunn? Si at manipulerende adferd er uakseptabelt for deg. Men det spiller ingen rolle. Han manipulerer helt garantert seg selv til å tro ingen vil ha han fordi sykdom, og ikke fordi han er - en manipulerende fyr,. Anonymkode: 11246...461 7 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar #11 Skrevet 21. februar Jeg hadde stoppet det nå, og gått. Det vil være krevende for deg å skulle bo og leve med en som havner på uføretrygd etterhvert. I tillegg sier du selv at du ikke har de rette følelsene. At han bruker sykdomskortet hadde jeg ikke orket å bruke en kalori på. Man står fritt til å lnske gå fortsette datingen eller å avslutte. Anonymkode: 9dfb4...47b 3 1
BobbySocks Skrevet 21. februar #12 Skrevet 21. februar Jeg ville dumpet og sagt det er fordi han er manipulerende. 11 1
Fighter83 Skrevet 21. februar #13 Skrevet 21. februar AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Har datet en mann i 2 mnd nå. På grunn av litt avstand får vi ikke møttes mer enn en gang i uken men er gode på telefon og meldinger. Jeg har hele tiden vært ærlig på at jeg ikke helt har de rette følelsene men fordi han er så fantastisk, er jeg villig til å gi det litt tid. Har blitt glad i han men ikke forelsket. Så sier han en dag at han vil snakke med meg om noe alvorlig. Jo han ville bare nevne at han har en alvorlig sykdom som gjør at han gradvis vil bli svekket i muskler og ledd og ikke ha samme energi som før. Han sier samtidig at han syns at det er rart hvis dét skal være utslagsgivende ift om vi blir et par eller ikke. Han sier at han "hadde hvertfall ikke gått fra noen fordi de ble syke", og jeg er enig, men da hvis man er i et forhold. Er det ikke lov å ta dette med i beregningen når vi faktisk er på date stadiet ikke kjærester enda? Jeg har som sagt også sagt hele tiden til han at jeg ikke har rette følelser for han. Og helt ærlig var det er hardt slag å få at han er så syk som han er. Hva blir rett å gjøre her? Føler meg litt fanget i at hvis jeg nå sier jeg ikke ønsker mer, så vil han tro det handler om hans sykdom. For et dilemma. Noen tanker eller råd her? Ville du gått inn i et forhold med en, dersom alt annet var på plass av følelser, og du plutselig fikk vite om alvorlig sykdom som vil føre til at alt tungt arbeid vil falle på deg, og du ville blitt nødt til å pleie han før du selv er 50...? Vanskelig dette. Anonymkode: 3dc78...1ce Du sier her at du ikke er forelsket i han. Du sier også at du har blitt glad i fyren, med eller uten sykdom. For min egen del så er ikke det å være glad i noen en sterk nok følelse ang å gå inn i noe dypere som f.eks et forhold. Milevis fra å faktisk flytte sammen også. Tenker at det kan være lurt for deg å se dette an i noen mnd til om du er villig til å prøve litt til. Men hva mer kan han holde skjult? Ville du synes det er ok om han ventet 2-4 mnd med å si han hadde barn f.eks? Er ihvertfall ikke særlig lovende at han venter 2 mnd med å fortelle noe så alvorlig om seg selv også forventer han at det er mindre viktig ang deres relasjon videre.... Tyder på lite med innsikt. Er det MS kanskje? Jeg opplever ofte at MS pasienter kan ha litt lite med innsikt ang hvordan sykdommen dems kan påvirke andres liv rundt dem. Værre kan denne innsikten bli/eller mangelen på den er mer rett å si, etterhvert som sykdommen utvikler seg. Selvfølgelig påvirker det den som har sykdommen først og fremst men det er IKKE en liten detalj å holde skjult for noen man ønsker en nær og kjær relasjon til som f.eks en kjæreste. Heldigvis er det store forskjeller ang hvor lang tid det tar å bli såpass svekket at man kan ha behov for hjelp av noen. Veldig vanlig å bli delvis og fullstendig ufør men det er overraskende mange som lever til de er i 60-70 årene før de er såpass svekket at de vil trenge fysisk hjelp. 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar #14 Skrevet 21. februar BobbySocks skrev (Akkurat nå): Jeg ville dumpet og sagt det er fordi han er manipulerende. For det er det han er med det utsagnet. Og ts kjenner på det. AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Føler meg litt fanget i at hvis jeg nå sier jeg ikke ønsker mer AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Jeg har som sagt også sagt hele tiden til han at jeg ikke har rette følelser for han. Og helt ærlig var det er hardt slag å få at han er så syk som han er Du kan fint gå videre før du evt skulle fått følelser. Anonymkode: 98385...89a 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar #15 Skrevet 21. februar Er det ALS det er snakk om? Jeg hadde dessverre aldri klart å bli hos mannen ved en slik diagnose, med mindre det var snakk om en partner gjennom et langt liv som fikk diagnosen sent. Anonymkode: 1a78b...4e7 1
1365 Skrevet 21. februar #16 Skrevet 21. februar Manipulator og sikkert psykopat! Dump ham! - Klassisk KG Hva med å reflektere rundt denne mannens dilemma. Alvorlig sykdom Ønske om kjærlighet Forstår at han må fortelle om sin sykdom og utlevere seg selv om noe veldig personlig og tungt. Å på refleks fastslå at han bevisst holder tilbake er brutalt og stygt. 1 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar #17 Skrevet 21. februar 1365 skrev (Akkurat nå): Manipulator og sikkert psykopat! Dump ham! - Klassisk KG Hva med å reflektere rundt denne mannens dilemma. Alvorlig sykdom Ønske om kjærlighet Forstår at han må fortelle om sin sykdom og utlevere seg selv om noe veldig personlig og tungt. Å på refleks fastslå at han bevisst holder tilbake er brutalt og stygt. Måten han sa det på var veldig stygg, at han hadde ikke dumpet noen pga det, og han hadde ikke latt det stå i veien osv, han forteller jo ts hva hun skal føle og tenke om dette. Ønske om kjærlighet ja, har vi ikke alle det i en eller annen grad? Men vi kan ikke lure og manipulere folk ved å spille på samvittighet og følelsene deres for å få det, vi kan bare vise oss sårbare og håpe at det er nok. Anonymkode: bc1bb...430 9
AnonymBruker Skrevet 21. februar #19 Skrevet 21. februar 1365 skrev (4 minutter siden): Manipulator og sikkert psykopat! Dump ham! - Klassisk KG Hva med å reflektere rundt denne mannens dilemma. Alvorlig sykdom Ønske om kjærlighet Forstår at han må fortelle om sin sykdom og utlevere seg selv om noe veldig personlig og tungt. Å på refleks fastslå at han bevisst holder tilbake er brutalt og stygt. Å si at han ikke ville ha gått fra en partner fordi vedkommende er syk er manipulerende. Det er noe han sier for å gi henne dårlig samvittighet dersom hun ønsker å gå. Såklart det er en trist situasjon å være i, men det unnskylder ikke måten han prøver å få henne til å bli hos ham på. Anonymkode: a996f...269 4
1365 Skrevet 21. februar #20 Skrevet 21. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Måten han sa det på var veldig stygg, at han hadde ikke dumpet noen pga det, og han hadde ikke latt det stå i veien osv, han forteller jo ts hva hun skal føle og tenke om dette. Helt enig, denne delen er ikke bra, og manipulerende. Det burde jeg ha poengtert selv. Liker å tro det beste om folk. Selv om det stiller TS i en vanskelig situasjon og derfor er urimelig, holder jeg døren åpen for at det er desperasjon og ikke kynisme som ligger til grunn. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå