Gå til innhold

«Tjen mer, jobb mindre» Hva ER dette egentlig.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men spørsmålet mitt er ikke hva som er low eller high ticket, men hva i alle dager det er meningen at man skal selge/leve av? Er det snakk om Herbalife og Mary Kay osv så skjønner jeg det jo. Men hva selger man i high? Hvordan digitale nettkurs kan man leve av å selge? Jeg vil veldig gjerne vite HVA produktet er dersom det skal være av interesse. Jeg er så klart ikke interessert i å betale mange hundre euro for å få vite HVA det er meningen at man skal selge?

Jeg tviler ikke på at noen får dette til, absolutt ikke. Folk lever jo av Mary Kay også lissom.

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er de nye pyramideselskapene og Tupperware Partyene. 

Som vanlig forbuker det bare å holde seg unna. 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sirah skrev (4 minutter siden):

Men spørsmålet mitt er ikke hva som er low eller high ticket, men hva i alle dager det er meningen at man skal selge/leve av? Er det snakk om Herbalife og Mary Kay osv så skjønner jeg det jo. Men hva selger man i high? Hvordan digitale nettkurs kan man leve av å selge? Jeg vil veldig gjerne vite HVA produktet er dersom det skal være av interesse. Jeg er så klart ikke interessert i å betale mange hundre euro for å få vite HVA det er meningen at man skal selge?

Jeg tviler ikke på at noen får dette til, absolutt ikke. Folk lever jo av Mary Kay også lissom.

Da vil jeg anbefale deg til å kontakte noen som driver med high ticket, så kan de helt sikkert hjelpe deg. Og hvor i all verden har du fått det for deg at du må betale mange hundre euro for å få vite hva man skal selge? 

Anonymkode: d9a68...f31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
pop up bruker skrev (6 minutter siden):

Det er de nye pyramideselskapene og Tupperware Partyene. 

Som vanlig forbuker det bare å holde seg unna. 

Hvorfor snakker du om noe du åpenbart ikke vet noen ting om?  Pyramidespill er strengt forbudt i norge og i mange andre land. Du må jo være direkte dum om du begynner med noe kriminelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her i tråden det noen som jobber iherdig med å prøve å få dette til å høres legit ut. 

Anonymkode: 8ffb6...29d

• Liker 22
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirah skrev (2 minutter siden):

Jeg kjenner ikke til dette med hig og low, men jeg får mye av disse reklamene på insta, og det er nok fordi jeg har en liten bedrift som jeg forsøker å promotere litt. 

Kursene jeg får reklame for er typ hvordan få flere følgere og hvordan lage netturs, eller noen annet digitalt du kan selge lett. Det virker som det er samme "modellen" som brukes i flere av disse kursene som tilbys. I tilegg er det en rekke kurs for å selge kurs 🙄

Så ja, det blir som Mary Kay - mange er bare videreformidler av et annet nettkurs eller en modell for ett eller annet. Du ser det typisk når du klikker deg inn på hva de faltisk tilbyr at det står et større sleskap / ideee bak. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor snakker du om noe du åpenbart ikke vet noen ting om?  Pyramidespill er strengt forbudt i norge og i mange andre land. Du må jo være direkte dum om du begynner med noe kriminelt. 

Altså 🙄

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pop up bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg kjenner ikke til dette med hig og low, men jeg får mye av disse reklamene på insta, og det er nok fordi jeg har en liten bedrift som jeg forsøker å promotere litt. 

Kursene jeg får reklame for er typ hvordan få flere følgere og hvordan lage netturs, eller noen annet digitalt du kan selge lett. Det virker som det er samme "modellen" som brukes i flere av disse kursene som tilbys. I tilegg er det en rekke kurs for å selge kurs 🙄

Så ja, det blir som Mary Kay - mange er bare videreformidler av et annet nettkurs eller en modell for ett eller annet. Du ser det typisk når du klikker deg inn på hva de faltisk tilbyr at det står et større sleskap / ideee bak. 

Ja det virker jo sånn 🤷‍♀️ og veldig snodig at de aldri kan gå ut med hva de faktisk lever av/selger.

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har også fått dette i feeden en god stund. Absolutt ingen sier HVA dette er for noe. De har bare sin "egen business" og er "gründere" som driver med "digital markedsføring". Så viser det seg at alle selger (nesten) det samme kurset om hvordan du skal selge kurs 🤷‍♀️ Har sett dr_sandtorv på instagram ha en post der han kjøpte 10 ulike kurs fra 10 ulike kontoer og alle var nesten helt like. og både i kommentarfeltet der OG her på kg dukker det opp folk som tydeligvis driver med dette og forsvarer virksomheten uten å fortelle nøyaktig hva de driver med og hva de selger i klartekst.

Anonymkode: f8967...5db

• Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, veldig mange jobber 100% med dette og tjener bedre enn dem gjorde som både sykepleier, regnskapsfører og advokat. 

Dette er ikke noe bli rik over natten opplegg. Om noen frister deg men noe slikt så er det garantert noe tull. High ticket affiliate marketing er derimot ikke noe tull. Jeg kan forstå skepsisen av noe man ikke vet hva er, men det blir for dumt å sitte her å henge ut folk på denne måten.
Dette er ekte og helt vanlige folk som driver med dette og som dere sitter her å kaller svindlere. Veldig mange som starter og driver med dette er småbarnsmødre som ønsker å tilbringe tiden sin med barna sine og ikke måtte dra tilbake i jobb etter permisjonen. Og la meg si det slik, mange som begynner med dette mens dem går gravide trenger aldri å gå tilbake i sin vanlige jobb igjen. 

Men HVA  er det de gjør?

Anonymkode: 180fb...f42

• Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirah skrev (6 minutter siden):

Ja det virker jo sånn 🤷‍♀️ og veldig snodig at de aldri kan gå ut med hva de faktisk lever av/selger.

Ikke sant 😅 

Flere selger ferdige digitale produkter som dette

De har en konto som bare reklamerer for typ bedre salg, bedre synlighet og da kurs for å få dette som da er laget av andre igjen. Så det blir strngt talt bare å selge andres produlter, og reklamere for at man kan leve fritt og uavehenig liv. 

Jeg har også vært borti en del kotoer som reklamerer for å drive med denne formen for salg, og reklamerer for rekkruteringens del.  

Endret av pop up bruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pop up bruker skrev (4 minutter siden):

Ikke sant 😅 

Flere selger ferdige digitale produkter som dette

De har en konto som bare reklamerer for typ bedre salg, bedre synlighet og da kurs for å få dette som da er laget av andre igjen. Så det blir strngt talt bare å selge andres produlter, og reklamere for at man kan leve fritt og uavehenig liv. 

Jeg har også vært borti en del kotoer som reklamerer for å drive med denne formen for salg, og reklamerer for rekkruteringens del.  

Her har du hun som står bak prosuktet som flere norske kontoer videreselger 

https://www.ads-atelier.com/Work-with-me?fbclid=PAY2xjawIl1ipleHRuA2FlbQIxMQABpiLF42_O2lcw6D50Z165FxWW9CxFjPg0r9hCAQlhhoRb2w6V9kp-k9vpnA_aem_7D31p216Fd8cCIT6M1F8cQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tjener 20k hver måned, og lever komfortabelt. Jeg har valgt en livsstil som ikke er kompatibel med et normalt liv.

Jeg kjøper aldri en quick fix.

Anonymkode: d1fe2...0d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er det de tjener på. At folk kjøper "kursene" deres. Så begynner du å  selge det til andre/får andre til å kjøpe fra deg, så gjør de det osv osv (høres  kjent ut?)

Derfor det er så lite info om hva det er fordi det er i bunn og grunn bare salget av kurset som er målet. 

Du har jo mlm greiene også,  men mange har funnet ut å selge produkter ikke er like enkelt å tjene på når man havner langt nede på listen  så derfor er online kurs mye enklere

Anonymkode: c224d...885

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er det de tjener på. At folk kjøper "kursene" deres. Så begynner du å  selge det til andre/får andre til å kjøpe fra deg, så gjør de det osv osv (høres  kjent ut?)

Derfor det er så lite info om hva det er fordi det er i bunn og grunn bare salget av kurset som er målet. 

Du har jo mlm greiene også,  men mange har funnet ut å selge produkter ikke er like enkelt å tjene på når man havner langt nede på listen  så derfor er online kurs mye enklere

Anonymkode: c224d...885

Tror det var i 2023 dette med online kurs ekspoderte, og ALLE skulle lage ditiale kurs, og enda flere skulle vise deg hvordan du kunne lage det og bli kjemperik! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Problemet med dette er at det er sykt UETISK. Det er snakk om å rekruttere folk til å selge produkter som INGEN trenger. Jupp, du kan tjene noen penger dersom du er en god selger (løgner).

Anonymkode: 5f496...325

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som er trist er at jeg tror det er ganske mange desperate menneksker i pressa situasjiner.

Jeg ser ofre at reklamene retter seg mot de som sliter med å selge peoduktene sine, sliter med å bli sett og vøre synlig på sosiale medier - som faktisk er en veldig viktig markedskanal når du har en bedrift.

En annen gruppe jeg ser de henvender seg til er typ stressa småbarnsmødre som bare ønsker mer tid med familien og mer ro i livet. Samtidig som de vil ha en inntekt å leve av. 

Jeg har faktisk vært med på noen gratiskurs og fått nyhetsbrev av en del av disse som selger disse produltene, og prinsippene som gjentas er gjerne generelle og lite å si på dem, men for å lære mer og for at du skal tjene en mill i året nesten ved å ikke jobbe må du kjøpe kurset ;)

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pop up bruker skrev (1 minutt siden):

Det som er trist er at jeg tror det er ganske mange desperate menneksker i pressa situasjiner.

Jeg ser ofre at reklamene retter seg mot de som sliter med å selge peoduktene sine, sliter med å bli sett og vøre synlig på sosiale medier - som faktisk er en veldig viktig markedskanal når du har en bedrift.

En annen gruppe jeg ser de henvender seg til er typ stressa småbarnsmødre som bare ønsker mer tid med familien og mer ro i livet. Samtidig som de vil ha en inntekt å leve av. 

Jeg har faktisk vært med på noen gratiskurs og fått nyhetsbrev av en del av disse som selger disse produltene, og prinsippene som gjentas er gjerne generelle og lite å si på dem, men for å lære mer og for at du skal tjene en mill i året nesten ved å ikke jobbe må du kjøpe kurset ;)

Nemlig…. Det virker jo bare som en ny form for herbalife…

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirah skrev (Akkurat nå):

Nemlig…. Det virker jo bare som en ny form for herbalife…

Ja, det er mitt soleklare inntrykk av dette. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Myrmica skrev (51 minutter siden):

Dette er jo ikke noe nytt, det er en gammel businessmodell som blir populær igjen innimellom. 
Og det er en uærlig og uetisk businessmodell. 
Firmaet i bunn tjener pengene og tar ingen risiko og intet ansvar. De tilknyttede «selgerne» jobber gratis og tar all risikoen, og må som regel betale egne penger for produktet i tillegg. En del av inntjeningen baseres på å rekruttere andre selgere, noe som betyr at du skaper din egen konkurranse. Alle skjønner jo at det ikke går i lengden - alle som begynner med dette kan ikke bli rike av det, kun de som starter tidlig og får mange under seg. Mistenkelig likt en pyramide der altså 🤔

Feil. 

De jeg snakker om kjøper og gjennomfører kurs. Da eier de kurset og kan selge det videre uten at den som solgte til dem får noe som helst. De gir fra seg alle rettigheter til kurset, til de som kjøper. 

Anonymkode: adc29...723

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...