Gå til innhold

«Tjen mer, jobb mindre» Hva ER dette egentlig.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Algoritmene mine sender meg stadig inn i slike annonser der man lover gull og grønne skoger, men sier aldri hva det dreier seg om. Alle må fylle ut et skjema for å finne ut mer. Får de betalt pr skjema som blir fylt ut? Flere står som «digital skaper», men de er ikke influensere av noe slag. 

Hva er dette her? 

IMG_0982.jpeg

Anonymkode: 610d9...79f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er svada. 

Anonymkode: bf496...ad7

• Liker 13
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skjønner det. Men hva slags svada? Er jo overalt. 

Anonymkode: 610d9...79f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Språket som blir brukt i annonsene du deler er veldig likt alle MLM-er jeg har sett, altså social selling, network marketing, multilevel marketing.. De er alle like, det handler aldri om produktene eller hva du skal selge, men om å rekruttere folk under deg (i pyramiden), som du kan tjene penger på. Over 99% av alle som deltar i slikt, taper penger. Er du nysgjerrig på muligheten, men ikke har lyst til å bli lurt, se så mange anti-mlm-videoer du kan på youtube. Der ser du at de alle sier akkurat de samme tingene.

Anonymkode: 65296...b60

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

rekruttere folk

De prøver deg å selge deg muligheten å tjene penger på andres bekostning.

Anonymkode: 65296...b60

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Pyramide-scams

Anonymkode: 98878...b11

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Dette er verken scam, pyramide eller svada. Jeg kjenner flere som driver med dette og det er 100% legit. Disse tjener gode penger på High ticket affiliate marketing, og er som flere sier, en vei ut av hamsterhjulet.

Mange synes dagens samfunn med barn, gjøremål og jobb er overveldende, og dette er faktisk en måte å komme seg ut av det på.
Dere som sitter her å roper scam og pyramide over en lav sko aner jo ikke hva dere snakker om. Har dere for eksempel tatt dere bryet med å ha en samtale med noen av de som driver med dette? Kan kanskje være lurt og opplysende.  Pyramidespill er totalt forbudt i Norge og mange andre land og blir fort nedstengt om noen prøver seg på det. 

Anonymkode: d9a68...f31

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg kjenner flere som driver med dette og det er 100% legit. Disse tjener gode penger

Såpass gode penger at de kan leve av dette alene?

Hva slags produkter er det snakk om?

Aldri noen som skriver noe om hva de egentlig selger

Anonymkode: e2d38...6cb

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spam (innlegg kun bestående av lenke/vedlegg) og tilhørende svar.

Rhodiola, adm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Dette er verken scam, pyramide eller svada. Jeg kjenner flere som driver med dette og det er 100% legit. Disse tjener gode penger på High ticket affiliate marketing, og er som flere sier, en vei ut av hamsterhjulet.

Mange synes dagens samfunn med barn, gjøremål og jobb er overveldende, og dette er faktisk en måte å komme seg ut av det på.
Dere som sitter her å roper scam og pyramide over en lav sko aner jo ikke hva dere snakker om. Har dere for eksempel tatt dere bryet med å ha en samtale med noen av de som driver med dette? Kan kanskje være lurt og opplysende.  Pyramidespill er totalt forbudt i Norge og mange andre land og blir fort nedstengt om noen prøver seg på det. 

Men hva er selve jobben? Kan noen forklare dette? 

Jeg trykket meg inn på en av dem bare av rein nysgjerrighet og jeg ble ikke noe som helst klokere. Jeg ble derimot spammet ned med meldinger av en som skulle selge meg et kurs som skulle lære meg å tjene penger. Kurset kostet 3000kr men personen ville ikke si hva det inneholdt.

er det rart man tror dette er scam?

Endret av Sirah
  • Liker 17
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Såpass gode penger at de kan leve av dette alene?

Hva slags produkter er det snakk om?

Aldri noen som skriver noe om hva de egentlig selger

Anonymkode: e2d38...6cb

Ja, veldig mange jobber 100% med dette og tjener bedre enn dem gjorde som både sykepleier, regnskapsfører og advokat. 

Dette er ikke noe bli rik over natten opplegg. Om noen frister deg men noe slikt så er det garantert noe tull. High ticket affiliate marketing er derimot ikke noe tull. Jeg kan forstå skepsisen av noe man ikke vet hva er, men det blir for dumt å sitte her å henge ut folk på denne måten.
Dette er ekte og helt vanlige folk som driver med dette og som dere sitter her å kaller svindlere. Veldig mange som starter og driver med dette er småbarnsmødre som ønsker å tilbringe tiden sin med barna sine og ikke måtte dra tilbake i jobb etter permisjonen. Og la meg si det slik, mange som begynner med dette mens dem går gravide trenger aldri å gå tilbake i sin vanlige jobb igjen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, veldig mange jobber 100% med dette og tjener bedre enn dem gjorde som både sykepleier, regnskapsfører og advokat. 

Dette er ikke noe bli rik over natten opplegg. Om noen frister deg men noe slikt så er det garantert noe tull. High ticket affiliate marketing er derimot ikke noe tull. Jeg kan forstå skepsisen av noe man ikke vet hva er, men det blir for dumt å sitte her å henge ut folk på denne måten.
Dette er ekte og helt vanlige folk som driver med dette og som dere sitter her å kaller svindlere. Veldig mange som starter og driver med dette er småbarnsmødre som ønsker å tilbringe tiden sin med barna sine og ikke måtte dra tilbake i jobb etter permisjonen. Og la meg si det slik, mange som begynner med dette mens dem går gravide trenger aldri å gå tilbake i sin vanlige jobb igjen. 

Jeg er interessert. Kan du sende meg en link til hvor jeg kan lese mer?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sirah skrev (16 minutter siden):

Men hva er selve jobben? Kan noen forklare dette? 

Jeg trykket meg inn på en av dem bare av rein nysgjerrighet og jeg ble ikke noe som helst klokere. Jeg ble derimot spammet ned med meldinger av en som skulle selge meg et kurs som skulle lære meg å tjene penger. Kurset kostet 3000kr men personen ville ikke si hva det inneholdt.

er det rart man tror dette er scam?

Det er det du også skal tjene penger på. Lage videoer og selge kurs om hvordan man lager videoer og selge kurs. DET er jobben.

Anonymkode: 476fc...dcc

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har og sett sånne løsninger. Tilogmed reklame rettet mot mitt yrke. Feks "er du utbrent barnehagelærer og vil nyte stillheten hjemme og tjene dobbelt så mye?". Altså, jeg regner jo med at yrkestittel er noe de har funnet via  adds og cookies eller hva det er, men fortsatt ekkelt. Samtidig sier annonsene aldri noe om.hvordan du skal tjene så mye, eller hva det går ut på.. kun alle fordelene.. 

Litt for godt til å være sant. 

Anonymkode: b24e2...8db

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Snublefot62 skrev (6 minutter siden):

Jeg er interessert. Kan du sende meg en link til hvor jeg kan lese mer?

Jeg tror du bare må ta kontakt med noen som driver med dette å si at du er interessert. Det er forskjellige måter å jobbe nettbasert på. Som en over her sa så har du low ticket og high ticket produkter. Jeg vil tro at dem som driver med low ticket kun har dette som en bi inntekt ved siden av sin normale jobb. Low ticket er rimelige produkter hvor du muligens kan tjente rundt 10 000-20 000 til sammen i måneden på flere salg. 

High ticket er mer kostbare produkter av høy kvalitet og som derav gir høye provisjoner. Vet de som tjener alt fra 30 000 - 70 000 på et salg. Så ja, high ticket koster mere å begynne med, men mye mer lønnsomt og krever betraktelig færre salg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Du klarer jo ikke en gang og komme med en kilde, som styrker din pålitelighet. At man ikke får vite hva dette innebærer uten at man må fylle ut et skjema sier jo ganske mye. Og er ganske uprofesjonelt. 

De fleste ønsker å vite hva det går ut på, uten at man må binde seg til noe, eller betale for et produkt eller en tjenestw. I praksis så kjøper du en tjeneste eller et produkt man ikke vet hva inneholder. For selvfølgelig tjener de som promoterer på at man velger å gjøre som dem. Man må ha et stort publikum for at dette skal gå rundt. Er det virkelig mulig å være så naiv?

Hvis markedet hadde vært stort, ville flere ha kastet seg på. Og det ville ha blitt pratet mer om i det offentlige rom.

Anonymkode: e6196...4ab

• Liker 14
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg har nå sett 43 forskjellige norske kontoer som selger samme kurset. 

Kan man egentlig leve av dette på sikt? Vil ikke markedet for dette kurset snart være mettet? 

Flere skriver at du kan tjene dine første 50.000 på få måneder, kanskje dager. 

Har selv tatt kontakt med fem av disse med spørsmål om hva de gjorde med skatt. 

Ingen hadde tenkt på dette. De hadde hatt salg i 1-2 år, men omsetningen var fortsatt under 50.000 pr år. Da trengte de ikke eget as osv osv. 

Så er dette egentlig lønnsomt?

Anonymkode: adc29...723

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo ikke noe nytt, det er en gammel businessmodell som blir populær igjen innimellom. 
Og det er en uærlig og uetisk businessmodell. 
Firmaet i bunn tjener pengene og tar ingen risiko og intet ansvar. De tilknyttede «selgerne» jobber gratis og tar all risikoen, og må som regel betale egne penger for produktet i tillegg. En del av inntjeningen baseres på å rekruttere andre selgere, noe som betyr at du skaper din egen konkurranse. Alle skjønner jo at det ikke går i lengden - alle som begynner med dette kan ikke bli rike av det, kun de som starter tidlig og får mange under seg. Mistenkelig likt en pyramide der altså 🤔

• Liker 12
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du klarer jo ikke en gang og komme med en kilde, som styrker din pålitelighet. At man ikke får vite hva dette innebærer uten at man må fylle ut et skjema sier jo ganske mye. Og er ganske uprofesjonelt. 

De fleste ønsker å vite hva det går ut på, uten at man må binde seg til noe, eller betale for et produkt eller en tjenestw. I praksis så kjøper du en tjeneste eller et produkt man ikke vet hva inneholder. For selvfølgelig tjener de som promoterer på at man velger å gjøre som dem. Man må ha et stort publikum for at dette skal gå rundt. Er det virkelig mulig å være så naiv?

Hvis markedet hadde vært stort, ville flere ha kastet seg på. Og det ville ha blitt pratet mer om i det offentlige rom.

Anonymkode: e6196...4ab

Som sagt, det er flere typer av nettbasert jobb. Noen driver med det ene og noen driver med det andre. Er du interessert så tar du jo kontakt med noen som driver med dette og skaffer deg info. Ikke sitte her å snakke tull. Jeg kjenner som sagt flere som driver med dette, noen low ticket og noen high ticket. Dem jeg vet om som driver med low ticket jobber med nuskin, nettkurs for å få intagrammen din til å vokse, forever living++
Dem jeg vet om som driver med high ticket selger helsefremmende produkter av høy kvalitet, da er det forskjellige typer produkter. Så her må du bare spørre de som driver med det.

Nei, du må på ingen måte kjøpe eller investere i produkter du ikke vet hva er.  Er det virkelig noen som gjør det? Du må jo så klart spørre om info og selv være interessert nok i å skaffe deg denne infoen. Er du virkelig interessert i en friere hverdag og muligheten til å kunne tjene gode penger så må du jo ta et tak, skaffe informasjon, tørre å satse og ha tro på det. Du kommer jo ingen vei ved å ikke gjøre noe. 

Dem som ber deg om for eksempel å fylle ut et skjema eller å se en introvideo er jo for å sile ut de som virkelig er interesserte fra de som bare er ute etter å bruke opp tiden dems på tull. Er du virkelig interessert så fyller du jo det skjema, ser introvideo, skaffer deg info om hva dette faktisk går ut på. De som svarer deg bruker jo av tiden sin på deg. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg har nå sett 43 forskjellige norske kontoer som selger samme kurset. 

Kan man egentlig leve av dette på sikt? Vil ikke markedet for dette kurset snart være mettet? 

Flere skriver at du kan tjene dine første 50.000 på få måneder, kanskje dager. 

Har selv tatt kontakt med fem av disse med spørsmål om hva de gjorde med skatt. 

Ingen hadde tenkt på dette. De hadde hatt salg i 1-2 år, men omsetningen var fortsatt under 50.000 pr år. Da trengte de ikke eget as osv osv. 

Så er dette egentlig lønnsomt?

Anonymkode: adc29...723

Dette høres ut som low ticket. De som driver med dette har det som regel som en liten bi inntekt ved siden av vanlig jobb. High ticket derimot kan du leve 100% av etter en stund. Mange gjør det etter kun et år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...