Gå til innhold

Foretrekker du Kims eller Maarud?

Daisy-love

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har alltid hatt Kims salt og pepper som en av mine favoritter. Men de har forandra på dem. Både den med salt og den med salt og pepper. Nå er det sånne småe tette riffler, og en helt annen konsistens. Jeg syns ikke den nye er like god, så jeg har faktisk skifta. Fra å foretrekke Kims over Maarud, liker jeg nå Maarud bedre enn Kims.

Men på rent salt potetgull er det nok Sørlandschips som er best.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Liker at Madrid har tynnere flak med mer krydder/smak i hvert flak. Kims er tykkere og mektigere og mildere smak sånn generelt. Om jeg skulle tatt en liten håndfull som tv snack og kunne velge mellom Kims skål og Maarud skål,  så ville det blitt Maarud. Salt&pepper eller biffkrydder.

Anonymkode: ca687...29d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaisamaia skrev (9 timer siden):

Si det! Hipp som happ, tror jeg. Men føler av en eller annen grunn at Maarud er «bedre» enn KiMS?  Fordi KiMS er nyere enn Maarud. Ikke egentlig kanskje, men selve KiMS-navnet kom vel i 91-92? Så Maarud var det «ekte» etablerte merket for meg, selv om jeg da var 5-6 år 😂 

Kjøper uansett ikke så mye av noen av de. Men synes Coop sin «salt og pepper» er god, faktisk. Jeg bruker kjøpe diverse ostepop-varianter, Sørlandschips osv. 

Alltid vært Maarud som var Potetgull med stor P når jeg vokste opp. Kims kunne ikke måle seg. Mulig smaksløkene mine har begynt å eldes, men nå kan jeg ha Kims. De har hatt en del tilbud på 80grams poser fra Kims, så det var sånn det begynte, for jeg ville ikke ha så mye. 
Har ikke prøvd noen fra Coop, men det kan jeg merke meg takk, 

Det spises ikke nok sånt her i huset til å få testet en haug, men fint med andres tips. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Liker at Madrid har tynnere flak med mer krydder/smak i hvert flak. Kims er tykkere og mektigere og mildere smak sånn generelt. Om jeg skulle tatt en liten håndfull som tv snack og kunne velge mellom Kims skål og Maarud skål,  så ville det blitt Maarud. Salt&pepper eller biffkrydder.

Anonymkode: ca687...29d

Det du sier der stemmer nok. Tykkere flak på Kims, og tynnere på Maarud. Jeg synes og det er to helt ulike salt og pepper - smak på de to. Tror faktisk jeg hadde klart en blindtest på de to, selv om folk stadig bommer på sånne blindtester,😎🤣🫣

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ingen av de. Layes er bedre.

Anonymkode: 17611...a96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg må velge en av dem blir det Maarud. Men foretrekker Sørlandschips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

K.B. skrev (7 timer siden):

Kims hver gang. Alle Maarud potetgull har en bismak av løk. Kjøper jeg f.eks. paprika potetgull, så vil jeg at smaken skal være paprika, ikke løk med en ettersmak av paprika. Jeg har til og med klaget til Maarud uten å få et saklig svar tilbake.

Det minner meg om da Safarikjeks endret smak. Det stod på pakken "ny og bedre smak", men de smakte faktisk så dårlig at jeg måtte skrive til dem og klage. Jeg fikk et svadasvar tilbake om at de hadde testet den nye smaken på forbrukere som alle var enige i at den var bedre enn den gamle og blablabla. Vel, jeg kjøpte ikke dem lenger før jeg kanskje et halvt år senere så dem i butikken hvor det stod at de hadde endret oppskrift igjen, nå var det den originale og gode eller noe lignende. Så de andre forbrukerne var altså ikke så uenige med meg som de påstod. :knegg: 

Endret av Arkana
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

enkefru skrev (2 minutter siden):

Ingen av dem. Sørlands-chips eller Lays (Layz?)

Ingen av dem, det er Lay's. ;) Men ja, enig i at de er gode. :jepp:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig å lese folks preferanser og erfaringer, og ta med litt tips til ting jeg kan prøve også. Blir litt Kims med kun salt her i kveld tror jeg. Er også eneste jeg har, så valget er enkelt om jeg vil ha noe sånt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mitt absolutte favorittpotetgull er Snack Chips fra Kims. Men utenom det liker jeg Maarud best. Elsket det nye green pepper fra Maarud. Knallgodt! Blir nok kjøpt flere ganger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (20 timer siden):

Mitt absolutte favorittpotetgull er Snack Chips fra Kims. Men utenom det liker jeg Maarud best. Elsket det nye green pepper fra Maarud. Knallgodt! Blir nok kjøpt flere ganger. 

Begge de chipsene høres gode ut, men ikke prøvd de selv. Ser det er melk i begge så da blir det ikke, men takk for at du delte. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Liker godt Kims riflet salt. Spiser hun søt chips som ikke er ultraprosessert. 

Anonymkode: b1253...2e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
On 2/21/2025 at 7:55 PM, Daisy-love said:

Ja som overskriften sier, foretrekker du Kims eller Maarud på chips, og er det forskjell på de ulike smakene? Tenker på de mer klassiske smakene, som aldri forsvinner. Er det noen av billigmerkene eller helt andre merker du foretrekker mer innenfor noen smaker? 

Jeg har alltid likt Maarud sin salt og pepper best, men nå synes jeg Kims sin også er god. Også blitt veldig glad i Kims sin salte chips, mens det var noe jeg spiste minimalt av før. Paprika likte jeg best Pringles før den endret ingredienser, så der var det et helt annet merke igjen. Jeg synes også Superchips er godt. Både salt, og når de har med noe peppersmak. 

Jeg spiser ikke hauger med chips, så har ikke prøvd så veldig mange, men andre er gjerne mer bevandret enn meg? 😊 Hva foretrekker dere? 

Jeg spiser ikke så mye potetgull, men jeg likte teksturen til Maarud bedre før de endret den. Jeg tror også at det er mer luft i posene nå. Synes potetgullet deres har godt med krydder, da. Kims er et greit alternativ, tror jeg, men Sørlandschips er altfor hardt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daisy-love skrev (24 minutter siden):

Begge de chipsene høres gode ut, men ikke prøvd de selv. Ser det er melk i begge så da blir det ikke, men takk for at du delte. 😊

Å, nei, så kjedelig. Synd de tilsetter melk i så mye. Jeg tåler melk, men ikke fløte og smør, men det er jo ikke så mange potetgulltyper som inneholder det, annet enn enkelte av de variantene som heter noe med creamy.

Bare hyggelig 😊

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De siste gangene jeg har kjøpt Maarud har det vært mugg på flere av potetgullflakene. Har ikke opplevd det med Kims eller andre, så det må bli Kims her. 

Anonymkode: b248d...023

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...