Ellah Skrevet 24. februar #101 Del Skrevet 24. februar Er sjelden alene, og bruker mye tid på å planlegge og lage gode måltider til meg og samboeren. De få gangene han er borte blir det noe sterkt, gjerne nudler med fult tilbehør eller lignende, noe med med søtpotet eller en skikkelig god salat. Altså ting han ikke er fan av, som jeg synes er skikkelig godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet 24. februar #102 Del Skrevet 24. februar (endret) AnonymBruker skrev (På 21.2.2025 den 19.30): Hvorfor må man være alene for å nyte favorittmaten? Den er best med venner, eller mannen. Er jeg alene er det musikk, og dansing i stua. (men det er det ofte med mannen også, da.. 😂) Er forholdet bra om det er ting du kun kan gjøre alene? Anonymkode: e81e5...f75 Det handler vel om at når man er alene, trenger man ikke ta hensyn til hva den/de andre har lyst på. Dersom man f.eks. lager middag til en hel familie hver dag, føles det noen ganger som litt luksus å skulle spise alene. Noen har også "sære" ting de liker som ikke resten av familien liker. Endret 24. februar av Uanonym bruker 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #103 Del Skrevet 25. februar Da blir det det beste jeg vet; Pasta di Parma med masse løk og sopp + karri og pepper. Tar gjerne oppi litt stekt wienerpølse, bacon eller skinke også i biter. Beste jeg vet, men ingen andre i huset er begeistret for all løken og soppen jeg har oppi eller krydderet 😅 Kan også ta litt brokkoli oppi for å få det litt sunnere. Anonymkode: a1772...dc0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #104 Del Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (På 22.2.2025 den 8.39): Alt for mange. Det er jo et stort samfunnsproblem i disse dager, der man har beveget seg mer og mer bort fra at mat har et sosialt aspekt, det var da familien samlet seg. Det er de samme som forbinder godteri og chips med kos. Og spiser, selv om de bare ser på en skjerm. Det er derfor veldig uheldig å pleie linken at mat=kos, uten å også se på dette i et sosialt aspekt for å føle på "kos". Det er litt skremmende å lese tråden, alle som gleder seg til å stappe i seg noe, bare fordi de er alene. Anonymkode: e81e5...f75 Å hjelpes…. TS spør hva vi koser oss med hvis vi er alene og skal nyte et måltid…. Det er ikke det samme som at vi fråtser i mat bare fordi vi er alene… Er det mulig? Jeg er veldig glad i god mat, men spiser nesten aldri alene. Når jeg en gang i året er helt alene, så lager jeg meg et godt måltid som de andre i familien ikke liker så godt og koser meg med det og en bok eller serie på TV. Det må da for faen være lov?!? Anonymkode: a1772...dc0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #105 Del Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (På 21.2.2025 den 19.30): Hvorfor må man være alene for å nyte favorittmaten? Den er best med venner, eller mannen. Er jeg alene er det musikk, og dansing i stua. (men det er det ofte med mannen også, da.. 😂) Er forholdet bra om det er ting du kun kan gjøre alene? Anonymkode: e81e5...f75 Må man det? Det er jo ikke det TS spør om. Hun spør om hva du lager deg av god mat HVIS du er alene… Anonymkode: a1772...dc0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #106 Del Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (På 22.2.2025 den 8.39): Alt for mange. Det er jo et stort samfunnsproblem i disse dager, der man har beveget seg mer og mer bort fra at mat har et sosialt aspekt, det var da familien samlet seg. Det er de samme som forbinder godteri og chips med kos. Og spiser, selv om de bare ser på en skjerm. Det er derfor veldig uheldig å pleie linken at mat=kos, uten å også se på dette i et sosialt aspekt for å føle på "kos". Det er litt skremmende å lese tråden, alle som gleder seg til å stappe i seg noe, bare fordi de er alene. Anonymkode: e81e5...f75 Det handler jo ikke om å "stappe i seg noe, bare fordi man er alene". Uavhengig om mannen min er hjemme eller ikke, så må jeg spise middag. Mannen min liker f.eks ikke pai eller nudler, så det unner jeg meg til middag når han ikke er hjemme. Dvs kanskje 3 ganger i året. Anonymkode: bec7d...17e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå