Gå til innhold

Du er alene og skal unne deg det absolutt beste du vet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da hadde jeg heller invitert ei venninne, for å virkelig kose meg med maten. Eller gått på restaurant med mannen, så kan vi velge hver vår rett. 

Nå er det ingenting vi ikke liker, da. Det må være slitsomt å bo med noen som er slik? 

Anonymkode: e81e5...f75

Det er ikke alle som har noen de kan invitere... Og restauranter er der smått med her vi bor.

Det er snakk om to retter som mannen liker, og som jeg ikke klarer å spise. For hans del er det flere ting han ikke liker (eller ikke tør smake på...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Mens mange klarer å kose seg med mat alene. 

Anonymkode: 5602a...aab

Alt for mange. Det er jo et stort samfunnsproblem i disse dager, der man har beveget seg mer og mer bort fra at mat har et sosialt aspekt, det var da familien samlet seg. Det er de samme som forbinder godteri og chips med kos. Og spiser, selv om de bare ser på en skjerm. Det er derfor veldig uheldig å pleie linken at mat=kos, uten å også se på dette i et sosialt aspekt for å føle på "kos". 

Det er litt skremmende å lese tråden, alle som gleder seg til å stappe i seg noe, bare fordi de er alene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Alt for mange. Det er jo et stort samfunnsproblem i disse dager, der man har beveget seg mer og mer bort fra at mat har et sosialt aspekt, det var da familien samlet seg. Det er de samme som forbinder godteri og chips med kos. Og spiser, selv om de bare ser på en skjerm. Det er derfor veldig uheldig å pleie linken at mat=kos, uten å også se på dette i et sosialt aspekt for å føle på "kos". 

Det er litt skremmende å lese tråden, alle som gleder seg til å stappe i seg noe, bare fordi de er alene. 

Opprett din egen tråd om dette da. Siden du ikke koser deg med mat alene var ikke dette tråden for deg. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Nei, det trenger det ikke være. Herregud.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Ingen har snakket om å stappe i seg noe fordi de er alene heller. Deg ble jeg faktisk ganske provosert  av! 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ingen har snakket om å stappe i seg noe fordi de er alene heller. Deg ble jeg faktisk ganske provosert  av! 

Det er jo trådens tema.... 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Trådens tema er du er alene og skal unne deg det beste du vet. Hva tyr du til? 

Ikke jeg er alene og derfor skal jeg spise mye. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

For meg er det faktisk rart.

Jeg nyter ikke mat eller vin på samme måte om jeg er alene, hva gjør man da, stirrer ut i lufta? God mat smaker dobbelt så bra i godt selskap. 

Blir alene to-tre dager fra i morgen. Så da blir det bare å plukke av det jeg finner i kjøleskap og fryser, og blir ofte også til at jeg ikke spiser før sulten virkelig gnager da mat alene gir meg så lite. 

Du kan jo også spise det beste akkurat du vet sammen med partner? 

Snakk om å tolke alt i verste mening. Det går faktisk an å elske å dele mat med familie og venner OG samtidig lage noe kjempegodt når man er alene og nyte den i eget selskap. Det betyr ikke at man ikke setter pris på partner eller andre eller at man ikke kan spise det beste man vet sammen med noen. Rull inn idiotpratet ditt. 

Anonymkode: 88c56...8df

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Snakk om å tolke alt i verste mening. Det går faktisk an å elske å dele mat med familie og venner OG samtidig lage noe kjempegodt når man er alene og nyte den i eget selskap. Det betyr ikke at man ikke setter pris på partner eller andre eller at man ikke kan spise det beste man vet sammen med noen. Rull inn idiotpratet ditt. 

Anonymkode: 88c56...8df

Merkelig hvor mange som trenger å bruke slike uttrykk og utsagn, i mangel av gode argumenter. Det er litt fordummende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Merkelig hvor mange som trenger å bruke slike uttrykk og utsagn, i mangel av gode argumenter. Det er litt fordummende. 

Jeg mener det du skriver både avsporer tråden, viser dårlige holdninger til andre og fordummer tråden. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hva tyr du til?

Anonymkode: f66a5...3ed

For meg er det tacotallerken. Tacokjøttdeig, tacochips, ost , en stor salat med hva du vil( jeg bruker isberg/paprika / mais / vårløk / rødløk / fetaost / oliven ) å en stor ss av både guachemole, rømme og hot salsa . Restene lager jeg tacopizza av servert m restene av salat .  Kan også gå for vårrulller , salat, ris og sursøt saus . Eller kyllingklubber , ris og salat , sursøt saus . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du snur jo ting fullstendig på hodet. Man kan jo ha stor familie og venneflokk,  men likevel spise alene innimellom . Man kan spise  både næringsrikt , sunt og godt alene . Mat er jo en stor og viktig del av tilværelsen om man spiser alene eller i flokk . Syns det er fint at folk søker inspirasjon , isteden for å slenge på en grandis . 

Endret av NiceOrNothing
  • Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult spørsmål. Kan også spørre "Hvordan gir du deg selv egenomsorg med mat?" Slik tolker ihvertfall jeg det. Viktig å gjøre både med tanke på mat og ellers. 

Men jeg har egentlig ikke en rett som jeg ville foretrukket. Det er nesten utifra dagen, og situasjonen. Alene på telttur er det å steike bacon med pinnebrød, eller en pose real turmat. Hjemme er det alt ifra ferske reker til grillet kylling. Når jeg skal lage mat alene går jeg gjerne til butikken og kikker før jeg bestemmer meg. Jeg liker å lage mat, så jeg kan finne inspirasjon til et godt måltid bare ved å gå inn i en butikk med godt utvalg. Så svaret mitt er vel; da koser jeg meg med akkurat det som faller meg inn den dagen. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brunhilde skrev (2 timer siden):

Det er noe av det beste, spesielt på høsten når det er rogn i krabbene. 

Jeg svarte noe helt annet først og glemte helt at hvitvinsdampede blåskjell også er en skikkelig koserett. 

Namnamnam 😋

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når resten av barnefamilien er borte, på ferie for eksempel, og jeg er alene, så går det enten i noe raskt som sushi takeaway eller hvis jeg har godt med tid så tar jeg tak i ting og ingredienser som jeg er den eneste som liker i huset. Type rødbeter, torskerogn, blodpudding. Ikke så fancy, bare ting jeg aldri får ellers.

Endret av M35+
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

For meg er det faktisk rart.

Jeg nyter ikke mat eller vin på samme måte om jeg er alene, hva gjør man da, stirrer ut i lufta? God mat smaker dobbelt så bra i godt selskap. 

Blir alene to-tre dager fra i morgen. Så da blir det bare å plukke av det jeg finner i kjøleskap og fryser, og blir ofte også til at jeg ikke spiser før sulten virkelig gnager da mat alene gir meg så lite. 

Du kan jo også spise det beste akkurat du vet sammen med partner? 

Min mann og jeg har vært gift i 20 år og og vi elsker hverandre. Men jeg elsker også å være alene. Han reiste en påske til sin familie (bor på en annen kant av landet) og jeg laget meg biff med tilbehør og et glass vin til. Storkoste meg.

Noen av oss koser oss veldig godt alene og har faktisk behov for det.

Anonymkode: 989dd...287

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Fjollefyr skrev (8 minutter siden):

Kult spørsmål. Kan også spørre "Hvordan gir du deg selv egenomsorg med mat?" Slik tolker ihvertfall jeg det. Viktig å gjøre både med tanke på mat og ellers. 

Men jeg har egentlig ikke en rett som jeg ville foretrukket. Det er nesten utifra dagen, og situasjonen. Alene på telttur er det å steike bacon med pinnebrød, eller en pose real turmat. Hjemme er det alt ifra ferske reker til grillet kylling. Når jeg skal lage mat alene går jeg gjerne til butikken og kikker før jeg bestemmer meg. Jeg liker å lage mat, så jeg kan finne inspirasjon til et godt måltid bare ved å gå inn i en butikk med godt utvalg. Så svaret mitt er vel; da koser jeg meg med akkurat det som faller meg inn den dagen. 

Er så enig , jeg går også i butikken å ser på utvalget før jeg bestemmer meg . Noen ganger får jeg spørsmålet : får du storfint besøk ? Akkurat som man selv ikke er storfint nok til å lage lekker og smakfull mat 😂 . Jeg har både stor familie å mange venner, men kan virkelig NYTE  en alenekveld 🤗

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dropper mat å tar en pose smågodt 😅kjedelig å lage mat til seg selv.

Anonymkode: d4c77...acd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle jeg unnet meg noe av det beste jeg vet en kveld jeg er alene hjemme, ville jeg bestilt meg en ladning sushi, levert på døra.

Jeg gidder sjelden eller aldri å stå og kokkelere lenge over komfyren når jeg bare skal lage mat for èn, meg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Min mann og jeg har vært gift i 20 år og og vi elsker hverandre. Men jeg elsker også å være alene. Han reiste en påske til sin familie (bor på en annen kant av landet) og jeg laget meg biff med tilbehør og et glass vin til. Storkoste meg.

Noen av oss koser oss veldig godt alene og har faktisk behov for det.

Anonymkode: 989dd...287

Samme her. Familien skal som sagt på en liten vinterferie nå. Og jeg gleder meg til å kose meg alene. Selv om vi har hatt det godt sammen i 23 år er det godt at det er stille i huset. 

Men er dette båndet mellom kos og mat jeg synes er rart. Biff og vin uten godt selskap - da fjerner du halvparten av kosen, samtalen og samværet, så da velger jeg meg heller dette når mannen er her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...