Gå til innhold

Du er alene og skal unne deg det absolutt beste du vet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mannen er skikkelig flink til å lage mat, så vi spiser god mat hele tiden.

Når jeg er alene så lager jeg derfor noe skikkelig enkelt som en god, gammeldags hjemmelaget pizza eller taco 😅 Dette er mat mannen ikke er så glad i, så det spiser vi veldig sjeldent.

Det enkle er ofte det beste :)

Anonymkode: 99b1d...d9c

Heldig som har en mann som er glad i å lage mat. Her blir det bare noe basic en gang innimellom. Jeg lager 98% av maten i løpet av en måned😅 Men trist han ikke liker hjemmelagd pizza og taco, det er jo tradisjonsmat😁

Anonymkode: 72f33...f32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alene? Hadde aldri i verden giddet å lage det beste jeg veit. Halvparten av det beste jeg veit er jo å dele det med andre. Gjerne hele storfamilien. Så alene hadde det blitt en grændis i ovnen, ostepop i sofaen og smågodt. En god serie, ingen babycall. Legge meg før 22. Sove 10 timer som et lik. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva tyr du til?

Anonymkode: f66a5...3ed

Det absolutt beste er ofte bedre delt i selskap, både grunnet hygge og at det som regel blir 3-4 porsjoner. Minst. 

Men alene kan det f.x være hjemmelagd burger med hjemmelagde fries og en god øl, eller pasta av noe slag med en god rødvin. 

Anonymkode: 3391c...f13

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg er alene vil jeg ha god mat, uten tilberedning. Blir gjerne enten reker eller krabber, før lagde jeg ofte ostefat til meg selv-  digger og sitte å plukke og elsker ost: Noen ganger blir det wrap eller pita med fyllet jeg digger, noe «lett» og så satser jeg helle på snacks som nøtter og sjokolade etterpå. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt vanlige mr. Lee koppnudler 🤣 elsker det! Er jeg litt fænsy så koker jeg et par egg ved siden av. 

Anonymkode: bec7d...17e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke en favoritt-rett... Men hvis jeg skal lage noe skikkelig godt, så varierer det etter sesong.

På sommeren kan det være noen skiver med godt surdeigbrød, med kremost, pesto, spekekinke, ruccola og balamico.  Eller en kyllingsalat.

Tiden før jul så leker jeg meg krydder til ribbe.

På høsten blir det ofte en grønnsakssuppe eller noe annet med ferske grønnsaker.

Nå ville det nok blitt en langtidsstekt svinekam, med ovnsbakte rotgrønnsaker og provencebakte poteter.

Anonymkode: da048...1c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er alltid alene så skal jeg unne meg noe godt så må det bli Mamma hjemmelagde kjøttkaker eller Pappas Gryterett som består av Stekt kjøttdeig Løk og Tomatpuré 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi meg et fenalår, seterrømme, meierismør og flatbrød. 🤩

Og godt øl! 🍺 

Endret av Perle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg finner på å unne meg noe ekstra godt, så blir det gjerne skalldyr. Jeg liker de fleste, og kan kose meg lenge med en hel krabbe.  Tilbehør unødvendig, annet enn salt, pepper, sitron eller eddik.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perine skrev (8 timer siden):

Hvis jeg finner på å unne meg noe ekstra godt, så blir det gjerne skalldyr. Jeg liker de fleste, og kan kose meg lenge med en hel krabbe.  Tilbehør unødvendig, annet enn salt, pepper, sitron eller eddik.

Det er noe av det beste, spesielt på høsten når det er rogn i krabbene. 

Jeg svarte noe helt annet først og glemte helt at hvitvinsdampede blåskjell også er en skikkelig koserett. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Typisk KG, skal vri hver eneste lille ting til noe negativt om TS eller at mannen/forholdet er giftig 😂 Spm er fordi det skal være det beste akkurat du vet bare, ikke fordi man ikke kan spise det foran partner…

Anonymkode: f66a5...3ed

For meg er det faktisk rart.

Jeg nyter ikke mat eller vin på samme måte om jeg er alene, hva gjør man da, stirrer ut i lufta? God mat smaker dobbelt så bra i godt selskap. 

Blir alene to-tre dager fra i morgen. Så da blir det bare å plukke av det jeg finner i kjøleskap og fryser, og blir ofte også til at jeg ikke spiser før sulten virkelig gnager da mat alene gir meg så lite. 

Du kan jo også spise det beste akkurat du vet sammen med partner? 

Anonymkode: e81e5...f75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

For meg er det faktisk rart.

Jeg nyter ikke mat eller vin på samme måte om jeg er alene, hva gjør man da, stirrer ut i lufta? God mat smaker dobbelt så bra i godt selskap. 

Blir alene to-tre dager fra i morgen. Så da blir det bare å plukke av det jeg finner i kjøleskap og fryser, og blir ofte også til at jeg ikke spiser før sulten virkelig gnager da mat alene gir meg så lite. 

Du kan jo også spise det beste akkurat du vet sammen med partner? 

Så de som ikke har en partner kan aldri kose seg? Aldri vært alene fordi partner har vært borte og kost deg skikkelig med mat og en serie? Å kose seg i eget selskap er det beste jeg vet. 

Anonymkode: 5602a...aab

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En god kopp te, fingersandwich og konfekt/småkaker,  kombinert med seriemaraton! Gjerne noe såpeopera eller kostymedrama! 👵 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så de som ikke har en partner kan aldri kose seg? Aldri vært alene fordi partner har vært borte og kost deg skikkelig med mat og en serie? Å kose seg i eget selskap er det beste jeg vet. 

Jeg koser meg mye i eget selskap. Skal nyte ro i huset og litt seriemaraton når familien har dratt i morgen, bare logge av forpliktelser en liten stund. 

Men for meg er mat først kos når det er i selskap med andre, gleder meg til kveldens middag da vi alltid lager noe spesielt Lørdag, og bruker lang tid rundt bordet. Hadde jeg ikke hatt familien ville jeg gått ut og spist med venner en lørdag. Ellers er mat noe jeg spiser for å være mett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hvorfor må man være alene for å nyte favorittmaten? Den er best med venner, eller mannen. 

Er jeg alene er det musikk, og dansing i stua. 

(men det er det ofte med mannen også, da.. 😂)

Er forholdet bra om det er ting du kun kan gjøre alene? 

Fordi mannen ikke liker min favorittmat. Så da spiser jeg den når jeg er alene. Og han spiser mat som jeg ikke liker når han er alene. Det må vel være bedre enn å lage to middager eller at den ene tvinger i seg mat som man ikke liker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
cleangal skrev (10 minutter siden):

Fordi mannen ikke liker min favorittmat. Så da spiser jeg den når jeg er alene. Og han spiser mat som jeg ikke liker når han er alene. Det må vel være bedre enn å lage to middager eller at den ene tvinger i seg mat som man ikke liker?

Da hadde jeg heller invitert ei venninne, for å virkelig kose meg med maten. Eller gått på restaurant med mannen, så kan vi velge hver vår rett. 

Nå er det ingenting vi ikke liker, da. Det må være slitsomt å bo med noen som er slik? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Da hadde jeg heller invitert ei venninne, for å virkelig kose meg med maten. Eller gått på restaurant med mannen, så kan vi velge hver vår rett. 

Nå er det ingenting vi ikke liker, da. Det må være slitsomt å bo med noen som er slik? 

Mens mange klarer å kose seg med mat alene. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Is og potetgull!

Elsker å kunne være ufornuftig når jeg for en gangs skyld er alene :ler: Skjer heldigvis ikke for ofte, det hadde ikke vært bra for helsa.

Anonymkode: fcc10...4ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...