AnonymBruker Skrevet i går, 09:17 #81 Del Skrevet i går, 09:17 Hadde mest sannsynlig droppet middagen og laget innbakt brie med fikensyltetøy og foccacia eller hvitløksbaguette 🤤 Anonymkode: e5104...63c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:17 #82 Del Skrevet i går, 09:17 NiceOrNothing skrev (26 minutter siden): Du snur jo ting fullstendig på hodet. Man kan jo ha stor familie og venneflokk, men likevel spise alene innimellom . Man kan spise både næringsrikt , sunt og godt alene . Mat er jo en stor og viktig del av tilværelsen om man spiser alene eller i flokk . Syns det er fint at folk søker inspirasjon , isteden for å slenge på en grandis . Det er jo det jeg gjør. Mat uten selskap er jo bare for å bli mett. Det er jo ikke akkurat slike retter som blir trukket frem som "kos" i denne tråden, og mange nevner skjerm i samme slengen.... Anonymkode: e81e5...f75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:18 #83 Del Skrevet i går, 09:18 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Samme her. Familien skal som sagt på en liten vinterferie nå. Og jeg gleder meg til å kose meg alene. Selv om vi har hatt det godt sammen i 23 år er det godt at det er stille i huset. Men er dette båndet mellom kos og mat jeg synes er rart. Biff og vin uten godt selskap - da fjerner du halvparten av kosen, samtalen og samværet, så da velger jeg meg heller dette når mannen er her. Anonymkode: e81e5...f75 Ikke for meg. Jeg koser meg like mye alene som jeg gjør med selskap. Noen ganger mer da jeg er veldig introvert. Jeg kan spise alene på restaurant og kose meg. Det handler rett og slett bare om at folk er forskjellige, det er ingenting rart med det. Anonymkode: 989dd...287 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet i går, 09:22 #84 Del Skrevet i går, 09:22 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er jo det jeg gjør. Mat uten selskap er jo bare for å bli mett. Det er jo ikke akkurat slike retter som blir trukket frem som "kos" i denne tråden, og mange nevner skjerm i samme slengen.... Anonymkode: e81e5...f75 Syns oppriktig synd i deg hvis du ikke klarer å nyte eller fikse et godt måltid alene . Det er en saying om at hvis du ikke klarer å nyte ditt eget selskap , hvordan forvente at andre skal nyte selskapet ditt . Jeg er utdannet kokk å lager de lekreste retter både til meg selv , venner eller familien min . Alt til sin tid😘 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:25 #85 Del Skrevet i går, 09:25 Jeg kan dra på restaurant for å spise. Eller kjøpe en tørrmodnet entrecote og broccoli. Eller steke et stykke steinbit. Men jeg koser meg mest hvis jeg kan bruke et par timer på å planlegge, kjøpe inn og lage et måltid for flere - venner ellet familie. Hvis det er bare far så gjør jeg ting enklere. Anonymkode: ffe81...13b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet i går, 09:28 #86 Del Skrevet i går, 09:28 AnonymBruker skrev (1 time siden): Alt for mange. Det er jo et stort samfunnsproblem i disse dager, der man har beveget seg mer og mer bort fra at mat har et sosialt aspekt, det var da familien samlet seg. Det er de samme som forbinder godteri og chips med kos. Og spiser, selv om de bare ser på en skjerm. Det er derfor veldig uheldig å pleie linken at mat=kos, uten å også se på dette i et sosialt aspekt for å føle på "kos". Det er litt skremmende å lese tråden, alle som gleder seg til å stappe i seg noe, bare fordi de er alene. Anonymkode: e81e5...f75 Jeg tror kanskje at du misforsto spørsmålet. Det handler ikke om å sette likhetstegn mellom mat og kos. Jeg ble enke for noen år siden og er derfor alene. Jeg koser meg jo også med noe ekstra godt en gang i blant, men jeg husker jo også hvordan det var før, da mannen levde og barna bodde hjemme. Selvfølgelig var det aller best å være sammen om måltider. Men også på den tiden med familien rundt seg, skjedde det at mann og barn var på reiser og slikt, og jeg var alene hjemme. Det var jo ingen grunn til å være kjip mot meg selv bare fordi jeg måtte være alene en dag eller mer. Jeg fikk ofte gjort nyttige ting hjemme på slike dager, men hvorfor skulle jeg ikke også unne meg noe godt å spise? Mat måtte jeg jo ha likevel. Det var jo ikke snakk om å bruke dagen til å stappe inn drittmat, og heller ikke om forhold til andre mennesker. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:31 #87 Del Skrevet i går, 09:31 Tørrfisk med meierismør. Anonymkode: 3d724...96d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:54 #88 Del Skrevet i går, 09:54 Min egen hjemmelagede pizza. Finslipt til millimeterpresisjon gjennom mange år og 100-vis av testrunder😎 Anonymkode: ce72e...f05 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #89 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (12 timer siden): Alt for mange. Det er jo et stort samfunnsproblem i disse dager, der man har beveget seg mer og mer bort fra at mat har et sosialt aspekt, det var da familien samlet seg. Det er de samme som forbinder godteri og chips med kos. Og spiser, selv om de bare ser på en skjerm. Det er derfor veldig uheldig å pleie linken at mat=kos, uten å også se på dette i et sosialt aspekt for å føle på "kos". Det er litt skremmende å lese tråden, alle som gleder seg til å stappe i seg noe, bare fordi de er alene. Anonymkode: e81e5...f75 Hæ?? Mat er mat, og sosialt samvær er sosialt samvær. Det er to forskjellige ting. Når jeg har mange middagsgjester lager jeg noe som er safe og greit å tilberede til mange, men kan ikke nyte måltidet selv - jeg har liten glede av overflatiske samtaler rundt middagsbordet som forstyrrer matopplevelsen. Når jeg lager mat til kun to, eller til meg selv, kan jeg konsentrere meg om selve maten, som faktisk interesserer meg mer enn folk, om jeg skal være brutalt ærlig. Sosialt samvær med mange er sykt oppskrytt, og det ødelegger matopplevelsene mine i hvert fall. Tydelig at du ikke er kulinarisk interessert! AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det er jo det jeg gjør. Mat uten selskap er jo bare for å bli mett. Det er jo ikke akkurat slike retter som blir trukket frem som "kos" i denne tråden, og mange nevner skjerm i samme slengen.... Anonymkode: e81e5...f75 Nei du, det er stikk motsatt. Mat uten selskap er anledningen for å virkelig konsentrere seg om å lage noe ekstra godt, uten forstyrrende idiotisk konversasjon rundt bordet. Du forveksler jo gastronomiske opplevelser med sosialt samvær - det er trist å lese! Anonymkode: a2a07...b37 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #90 Del Skrevet 16 timer siden For å svare på spørsmålet tråden faktisk stiller: Når jeg er alene spiser jeg alltid så godt som overhodet mulig - selvsagt. Men jeg vil også ha det lettvint, så ofte spiser jeg rester av gode middager fra fryseren, der det bare er nok igjen til én. Feks langtidskokte kjøttgryter (osso buco, stifado osv) med båtpoteter eller pappardelle til. Eller så lager jeg en ovnsform med feks piggvar, fennikel, paprika og småtomater, med godt brød til. Samt passende vin selvsagt, det er ekstra viktig når man spiser alene. Det som også er fint er å spise en god middag med vin til på restaurant. Det burde alle unne seg i blant - pur luksus. Anonymkode: a2a07...b37 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #91 Del Skrevet 16 timer siden 🍺 🍺 og mere 🍺 de e de sjønnaste eg vett øl øl og mere øl det e å blir min store kjærlighet Anonymkode: fe522...968 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helikopter Skrevet 16 timer siden #92 Del Skrevet 16 timer siden Spaghettini med smør, salt, pepper og finrevet Jarlsberg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #93 Del Skrevet 13 timer siden Helikopter skrev (2 timer siden): Spaghettini med smør, salt, pepper og finrevet Jarlsberg. Akkurat dette har jeg laget selv og nytt, og hadde aldri servert noen andre det til middag. Anonymkode: f66a5...3ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helikopter Skrevet 13 timer siden #94 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Akkurat dette har jeg laget selv og nytt, og hadde aldri servert noen andre det til middag. Anonymkode: f66a5...3ed Det er så godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cartman Skrevet 13 timer siden #95 Del Skrevet 13 timer siden Hvitvin og kjøttsaus med pasta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå