AnonymBruker Skrevet 21. februar #1 Skrevet 21. februar Fant plutselig ut i dag at arbeidsgiver ikke trekker skatt på lønna mi hva pokker? er de ikke pliktige til det? Anonymkode: 62582...56d
AnonymBruker Skrevet 21. februar #2 Skrevet 21. februar Selvfølgelig skal de det. Hvor lenge har dette pågått da? Du har jo et ansvar selv og sjekke lønna de og se at du får for mye. Du kan få en heftig skattesmell. Anonymkode: 51ba5...42a
Mezzosoprena Skrevet 21. februar #3 Skrevet 21. februar AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Fant plutselig ut i dag at arbeidsgiver ikke trekker skatt på lønna mi hva pokker? er de ikke pliktige til det? Anonymkode: 62582...56d Hvor gammel er du? Hvor mye tjener du? Har du oppdatert skattekort? Hvor lenge har du fått lønn fra denne arbeidsgiveren? 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar #4 Skrevet 21. februar Her var det lite informasjon. Noen arbeidsgivere trekker over til skattekonto uten at det fremkommer på lønnslipp. Har du fastlønn eller timelønn? Hva tjener du? Hva står på skattekortet ditt på skatteetaten? Har du tabell eller prosent? Tabell har en nedre grense for trekk, og du trekkes ikke før du når denne grensen. Har du akkurat begynt å jobbe? Har du frikort? Anonymkode: f3a90...5e7
AnonymBruker Skrevet 21. februar #5 Skrevet 21. februar Hadde en slik arbeidsgiver selv. På nyåret ble det brått lagt inn så jeg ble skyldig på skatten i stedet for å bli trukket jevnlig. Jeg spurte han om dette mange ganger, en gang sa han at han trekker av skatt før utbetaling til ansatte. Derfor lav lønn, så vi skulle ikke bekymre oss. Da dette virket veldig rart, det kom ingen kontrakt og litt andre ting så sluttet jeg etter 3 mnd. Til og med bonus før jul ble det tilslutt trukket skatt av og han skrev at vi hadde tjent mer enn vi gjorde. Anbefaler deg å avslutte arbeidsforholdet med en gang. Sørg alltid for kontrakt, lønnsslipp og at det blir trukket skatt hver måned. Avslutningsvis ba jeg om feriepenger året etter, da sluttet han å svare så han skylder meg egentlig noen tusen der og. På skatteetaten står det at jeg hadde 40% fast jobb i 18 mnd. Veldig rart. Anonymkode: 724d9...de8 1
Snublefot62 Skrevet 21. februar #6 Skrevet 21. februar Hva sier lønnsslippen din og hvorfor mener du at de ikke trekker skatt?
AnonymBruker Skrevet 22. februar #7 Skrevet 22. februar AnonymBruker skrev (13 timer siden): Fant plutselig ut i dag at arbeidsgiver ikke trekker skatt på lønna mi hva pokker? er de ikke pliktige til det? Anonymkode: 62582...56d Arbeidsgiver er pliktig å følge skattekortet. Dersom du ikke har skattekort skal de trekke 50 %. Kan det være at du har tabell , men kommer under minstebeløpet for tabellen og ikke blir trukket? Er eneste jeg kommer på som kan ha skjedd. Sjekk skattekortet ditt og sjekk hva som står på lønnslippen. Der skal tabellnummer eller % satsen stå. Anonymkode: d05b0...776
AnonymBruker Skrevet 22. februar #8 Skrevet 22. februar AnonymBruker skrev (På 21.2.2025 den 19.14): Fant plutselig ut i dag at arbeidsgiver ikke trekker skatt på lønna mi hva pokker? er de ikke pliktige til det? Anonymkode: 62582...56d Er det frikort du snakker om? Du må melde det inn selv. Anonymkode: f0ff6...af3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå