AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #1 Del Skrevet 19 timer siden Jeg slår et slag for alle kommentarene i innleggene som blir lagt ut!! Hvorfor er det så mange som slår "alle under en kam"? Hvorfor er det så mange som har svaret på det "værst tenkelige"? Er det ikke på tide at alle tar et oppgjør med seg selv og prøver å reflektere over hvorfor og hvordan en person endte opp i en situasjon eller tankegang? Jeg er ikke psykolog, men jeg synes helt seriøst at folk bør tenke mer over svar man gir andre! Det antydes ofte at man selv er "sjuk i hodet", "unormal", "lite oppegående" eller svar som hånligjør andres bekymring. Dette er ikke greit!! Ha i mente at alle er har en fortid som er unik, og kanskje veldig ulik din egen. Det betyr ikke nødvendigvis at dine antagelser matcher dems virkelighet. Hver snill, ta vare og vis folk respekt, til tross for ulikheter ❤️ Anonymkode: 76438...414 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #2 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg slår et slag for alle kommentarene i innleggene som blir lagt ut!! Hvorfor er det så mange som slår "alle under en kam"? Hvorfor er det så mange som har svaret på det "værst tenkelige"? Er det ikke på tide at alle tar et oppgjør med seg selv og prøver å reflektere over hvorfor og hvordan en person endte opp i en situasjon eller tankegang? Jeg er ikke psykolog, men jeg synes helt seriøst at folk bør tenke mer over svar man gir andre! Det antydes ofte at man selv er "sjuk i hodet", "unormal", "lite oppegående" eller svar som hånligjør andres bekymring. Dette er ikke greit!! Ha i mente at alle er har en fortid som er unik, og kanskje veldig ulik din egen. Det betyr ikke nødvendigvis at dine antagelser matcher dems virkelighet. Hver snill, ta vare og vis folk respekt, til tross for ulikheter ❤️ Anonymkode: 76438...414 Å «slå et slag» for noe betyr å applaudere noe, fremheve noe som positivt. Så det uttrykket har du misforstått. Hilsen bedreviter Anonymkode: 02876...6e3 8 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #3 Del Skrevet 19 timer siden Til opplysning er uttrykket «skjære alle over én kam». Nei, det er ikke greit å håne andre, men noen ganger beskriver en ts atferd og tankesett som helt åpenbart vitner om psykisk ubalanse, så da må det være greit å opplyse om at det finnes hjelp å få før det blir verre? Anonymkode: aafcc...519 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #4 Del Skrevet 19 timer siden Ja, det vil jeg si applauderte min menig med innlegget. 🤣 Takk for ærlig svar og din bedrevitendehet (nytt ord addet til orboka....by the way) Enten er det skrevet feil ellers er jeg ikke redd for at det ikke blir rettet på 😂 Anonymkode: 76438...414 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #5 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Til opplysning er uttrykket «skjære alle over én kam». Nei, det er ikke greit å håne andre, men noen ganger beskriver en ts atferd og tankesett som helt åpenbart vitner om psykisk ubalanse, så da må det være greit å opplyse om at det finnes hjelp å få før det blir verre? Anonymkode: aafcc...519 "Kråke unner en kam" funker like grei for min del azzz 🤣 Neida, jeg er bare teit nå, selvom jeg prøver poengtere fakta. " Alle andre får meg til å spore av ".... jeg tuller! Men det er fakta mange vil kjenne seg igjen i. En type Narissisist! Dessuten er det direkte farlig å følge råd fra "gud og hvermann"! Vi er alle skjærer... eller kråker.... med vår egen historie! Glem aldri å være snill og selektiv når man kommentere og gir råd til andre ❤️ Anonymkode: 76438...414 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #6 Del Skrevet 19 timer siden Det enkle og det korte svaret er at de står selv ansvarlig for sine egne liv, alt for mange mennesker i dagens samfunn skyver alle problemer over på andre, og hvor ofte hører vi ikke at det alltid er "de" andres skyld. Mor, far, venninne, ekser, svigermor, søster og bror. Majoriteten av de som lever i denne boblen trenger et realt spark i rumpa og en realitetsorientering. Du forstår tegninga når Hanne på 38 gjør det slutt med typen fordi han var psykopat og narsissist, og det samme har de 4 andre eksene hennes vært også. Anonymkode: 38255...97d 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #7 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det enkle og det korte svaret er at de står selv ansvarlig for sine egne liv, alt for mange mennesker i dagens samfunn skyver alle problemer over på andre, og hvor ofte hører vi ikke at det alltid er "de" andres skyld. Mor, far, venninne, ekser, svigermor, søster og bror. Majoriteten av de som lever i denne boblen trenger et realt spark i rumpa og en realitetsorientering. Du forstår tegninga når Hanne på 38 gjør det slutt med typen fordi han var psykopat og narsissist, og det samme har de 4 andre eksene hennes vært også. Anonymkode: 38255...97d Man er selv ansvarlig for egen lykke!! Absolutt! Men ikke om man omgåes giftige personer man ikke vet hvordan man skal komme seg bort fra. Husk at det finnes uendelig med virkelighetsoppfattelser der ute. Og når det gjelder barn sier man alltid " Det er ikke hva som er realiteten men hva barnet føler, som er fakta" Selv er jeg er 80 talls barn som er født og oppvokst med at " du skal høre på hva de voksne sier". Når vi selv fikk barn er det denne vi skal forholde oss til " det viktigste er at barna har det bra"! Jeg kunne selvsagt ikke vært mer enig i siste sitat. Men hvor f.... i h... skal vi 80 talls barna stille oss? Jeg bare spør. Tviler ikke på at noen har et godt svar på dette. J.... bedreviter 😂 Jeg tuller....litt! Bring the war !!😅💪 Anonymkode: 76438...414 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #8 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Jeg slår et slag for alle kommentarene i innleggene som blir lagt ut!! Hvorfor er det så mange som slår "alle under en kam"? Hvorfor er det så mange som har svaret på det "værst tenkelige"? Er det ikke på tide at alle tar et oppgjør med seg selv og prøver å reflektere over hvorfor og hvordan en person endte opp i en situasjon eller tankegang? Jeg er ikke psykolog, men jeg synes helt seriøst at folk bør tenke mer over svar man gir andre! Det antydes ofte at man selv er "sjuk i hodet", "unormal", "lite oppegående" eller svar som hånligjør andres bekymring. Dette er ikke greit!! Ha i mente at alle er har en fortid som er unik, og kanskje veldig ulik din egen. Det betyr ikke nødvendigvis at dine antagelser matcher dems virkelighet. Hver snill, ta vare og vis folk respekt, til tross for ulikheter ❤️ Anonymkode: 76438...414 De fleste som generaliserer grovt, eller som er raske til å sykeliggjøre andres meninger, har egne utfordringer. Ta ikke uttalelser fra disse for tungt. AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Men hvor f.... i h... skal vi 80 talls barna stille oss? Jeg bare spør. Tviler ikke på at noen har et godt svar på dette. J.... bedreviter 😂 Jeg tuller....litt! Bring the war !!😅💪 Anonymkode: 76438...414 Jeg er født på søttitallet, så det kan være derfor jeg ikke skjønner hva du spør om her. Mange har utfordringer med familie og venner, andre sliter med tilbakemeldinger fra fremmede. Jeg har selv valgt bort mennesker jeg ikke fungerer godt sammen med, og har fått nye venner som ikke lar fordommer og følelser styre. Anonymkode: 6e3bd...b05 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #9 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Å «slå et slag» for noe betyr å applaudere noe, fremheve noe som positivt. Så det uttrykket har du misforstått. Hilsen bedreviter Anonymkode: 02876...6e3 Bra du fokuserte på budskapet... Anonymkode: d360c...5ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #10 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (14 timer siden): Til opplysning er uttrykket «skjære alle over én kam». Nei, det er ikke greit å håne andre, men noen ganger beskriver en ts atferd og tankesett som helt åpenbart vitner om psykisk ubalanse, så da må det være greit å opplyse om at det finnes hjelp å få før det blir verre? Anonymkode: aafcc...519 Når har noen noensinne skjært noen over en kam, egentlig? Hvordan gjør man det? Brukes kammen son en kniv? Anonymkode: aab8f...7dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #11 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Når har noen noensinne skjært noen over en kam, egentlig? Hvordan gjør man det? Brukes kammen son en kniv? Anonymkode: aab8f...7dc Skjære over en kam, ikke med kam. Fra tiden før saksa når man brukte kniv. Alt håret over kammen ble da skjært likt, akkurat som kniven på en barbermaskin nå klipper likt det som er over kammen. Ingen individuell behandling av hvert enkelt hårstrå altså. Anonymkode: 499e3...000 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #12 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg slår et slag for alle kommentarene i innleggene som blir lagt ut!! Hvorfor er det så mange som slår "alle under en kam"? Hvorfor er det så mange som har svaret på det "værst tenkelige"? Er det ikke på tide at alle tar et oppgjør med seg selv og prøver å reflektere over hvorfor og hvordan en person endte opp i en situasjon eller tankegang? Jeg er ikke psykolog, men jeg synes helt seriøst at folk bør tenke mer over svar man gir andre! Det antydes ofte at man selv er "sjuk i hodet", "unormal", "lite oppegående" eller svar som hånligjør andres bekymring. Dette er ikke greit!! Ha i mente at alle er har en fortid som er unik, og kanskje veldig ulik din egen. Det betyr ikke nødvendigvis at dine antagelser matcher dems virkelighet. Hver snill, ta vare og vis folk respekt, til tross for ulikheter ❤️ Anonymkode: 76438...414 Fordi de vet ikke bedre, er det korte svaret på det. De som vet bedre, men gjør det likevel har som regel noen issues. Ingenting unnskylder det, men det forklarer det. Folk må skjerpe seg rett og slett! Anonymkode: 28237...19a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #13 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Når har noen noensinne skjært noen over en kam, egentlig? Hvordan gjør man det? Brukes kammen son en kniv? Anonymkode: aab8f...7dc Vel, ja. Det stammer fra frisøryrket, i gamlegamle dager. Man tok en hårtust, greidde kammen inn i håret og skar (med barberkniv) alle hårene langs kammen. Det betyr å vurdere/behandle alle likt, særlig når man ikke burde. Anonymkode: 2bf85...5bc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #14 Del Skrevet 3 timer siden Tror det handler litt om at man da føler seg bedre enn andre. At man får en god følelse av at "jeg er bedre enn deg". "Hvis du føler deg dum ser du opp til meg, og du ser på som smartere enn deg". Men mennesker er like dyr på mange områder. Du kan se på høner i hønsegården. Dersom en skiller seg ut eller er svakere eller pjusk vil de andre hakke på denne gradvis til den dør. At vi er like holder oss samlet og sterkere som gruppe. De som utfordrer dette kan dermed splitte gruppen og gjøre oss svakere. Du kan feks se at det samme skjedde under corona da chartersvein brant et munnbind. Han ble hetset, trakassert, utfryst og mistet alt av arbeid. Hans handlinger utløste nok dette instinktet i oss nordmenn som trodde på, og ønsket å følge rådene myndighetene gav oss, som gjorde at vi da innerst inne følte oss utrygge og dermed presset ham ut av det gode selskap pga hans meninger og handlinger. Anonymkode: 4eca4...85a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå