AnonymBruker Skrevet 23. februar #21 Del Skrevet 23. februar Alle barn kan se ut som de har diagnoser for en utenforstående, så lenge du ser dem i rett setting. Anonymkode: 2e8b3...03a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #22 Del Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Alle barn kan se ut som de har diagnoser for en utenforstående, så lenge du ser dem i rett setting. Anonymkode: 2e8b3...03a PS. Jenter er mer krevende og kompliserte enn gutter. Min erfaring. Anonymkode: 2e8b3...03a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #23 Del Skrevet 23. februar Jeg misunner også de med "perfekte" barn. Så utrolig mye enklere de må ha det. Jeg har tre barn, alle med diagnoser, der en har alvorlige adferdsproblemer som gir ekstremt mye ekstra møter med skole og instanser. De andre har heldigvis enklere diagnoser som dysleksi, adhd. Men ene gir ekstremt mange våkenetter og tårer, det er utrolig tungt. Og spesielt de andre foreldrene og lærerne som klandrer meg som dårlig mor fordi han er som han er. 😭 Ekteskapet røk også i prosessen, og jeg har et svært miserable liv i det hele😔 Anonymkode: 0f4f8...507 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #24 Del Skrevet 23. februar Virker som flere tror at barnaer født perfekt. Det er de altså ikke. Og bare så det er sagt, de stilleste, snilleste, høfligste barna kan bære på et enormt undertrykt sinne og frustrasjon om de ikke har fått lov å uttrykke dette underveis i barndommen, fordi mor skal ha så perfekte barn. Vi som foreldre er veiledere og oppdragere. Barna skal ikke være perfekte hele tiden. De skal rope, gråte, hyle. De skal prøve seg på en is i butikken. De skal si NEI bare fordi. De skal svare frekt, være utakknemlig, skuffet, osv. Uten alt det så har man ikke læring og man får ikke lært selvrealisering gjennom samregulering med en trygg voksen. Det er DIN reaksjon og fremtoning i møtet med barnet i disse hverdagslige situasjonen som former barnet som venn, partner, ansatt, nabo, elev, sønn/datter. Anonymkode: 36e98...732 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frivis Skrevet 23. februar #25 Del Skrevet 23. februar Tror mye av det du kjenner på er irrasjonell frykt. Fordi barn er svært tilpasningsdyktig selv om alle har ulike personligheter. Barn som har trygge foreldre som tar hensyn til at dem ikke trenger å presses inn i samme boksen som alle andre barn, vil få det bra. Stødige foreldre som ikke er opptatt av penger og status vil gi barna et grunnlag for mening i livet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå