Gå til innhold

Astma, eksem og basseng

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei!

Vi har et barn med astma og eksem. Vi lurer på hvordan dette vil være h is vi oppsøker basseng/badeland med klor? Blir plager forverret? Noen erfaringer?

Anonymkode: 47e5f...04c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dårlig svar, men dette er veldig individuelt. Noen blir bedre av at det er varmt og fuktig, noen merker ingen forskjell, mens andre blir mye verre. Det er mange med eksem som reagerer dårlig på klor, men vask med såpe både før og etter så mindre klor setter seg, og smør inn med fuktighetskrem etterpå.

Jeg personlig merker ingenting til kloren ifht astmaen, og er vanligvis ganske sensitiv på sånt. Jeg reagerer mer på at det er mye fysisk aktivtet. Om barnet er riktig medisinert tror jeg det skal gå fint:)

Dersom dere vet hva dere gjør om eksemen blusser opp også vil jeg tro det skal gå fint. 

Om barnet er veldig sensitiv på klor vil man gjerne merke det allerede når man går inn i garderoben ifht pusten.

Dumt å skjerme dem hele livet dersom det ikke egentlig var nødvendig. Bare pass på å ha kontroll om det ikke går så bra.

Er også mulig å snakke med legen til barnet:)

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hei!

Vi har et barn med astma og eksem. Vi lurer på hvordan dette vil være h is vi oppsøker basseng/badeland med klor? Blir plager forverret? Noen erfaringer?

Anonymkode: 47e5f...04c

Ingen kan forutsi hvordan eller om nettopp dette barnet vil reagere på nye ting.

Du skriver ingenting om alder, hvor plaget barnet er noe som gjør det enda mer komplisert å svare. 
Barnet ditt er atopiker, og vil alltid være deg. 
Første bud ved eksem er smøring, smøring og mer smøring. Og før bad i klor, grundig kroppsvask med egnet såpe, slik at der ikke er rester av krem eller andre ting. Igjen på kroppen før badet. Klor angriper krem, urin, svette og alt som ikke er ren hud. Derfor er det viktig å få bort alt som klor kan angripe. 
Etter klorbad er det viktig å skylle huden godt, med rent vann. Noen sier bruk ikke såpe, andre sier bruk spe. Vaskelotion syns jeg fungerer best etter bad. 
Så er det å smøre igjen, etterpå. 

Anonymkode: 10119...8d2

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette er veldig opp og ned på hver enkelt.

Der vi bor har de et sted saltvann rensing det andre klor.

Her ser vi til tider eksem og psoriasis blir bedre etter å ha badet i klor. Men vi er nøye med å skylle og vaske etter bading.  Og smøre med fultighets krem

I saltvann bassenget blir huden litt mer smidig

Anonymkode: 0ad91...a8b

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg får astmaanfall i basseng der det brukes klor.  Nå er det noen år siden jeg testa, mulig man bruker mindre klor eller gått over til salt?

Anonymkode: 49ba9...617

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...