Gå til innhold

Dyr mobil til barn

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Nettbrett og telefon går jo ut på akkurat det samme :)

Telefonene sjeldent med ut av huset, og brukes veldig tidsbegrenset. Sist de var med på tur var da vi var på storbytur tidligere i år - de er greie å ha på flyet, og om det ellers blir venting, uten at det er fri flyt der heller. 

Anonymkode: a298e...ebc

Og jeg vil heller lære barna mine at venting er en del av gamet på tur, og at noen ting faktisk er kjedelige (sier ikke at dere ikke lærer de det). 

Men noen gir jo barna er skjerm så snart noe er bittelitt kjedelig eller de må vente på noe. Det synes jeg er feil. Men man tenker ulikt, og det er greit. Jeg gjør bare det jeg tenker er best for mine barn. 

Anonymkode: 0505e...e82

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Og jeg vil heller lære barna mine at venting er en del av gamet på tur, og at noen ting faktisk er kjedelige (sier ikke at dere ikke lærer de det). 

Men noen gir jo barna er skjerm så snart noe er bittelitt kjedelig eller de må vente på noe. Det synes jeg er feil. Men man tenker ulikt, og det er greit. Jeg gjør bare det jeg tenker er best for mine barn. 

Anonymkode: 0505e...e82

Venting lærer man. Telefon er blant annet ikke lov i bil (kvalme). Man må stå i køer. Sitte i klasserommet. Skjerm er ikke lov på soverommet. Vi er på besøk hos familie og andre, og der er det i alle fall ikke snakk om skjerm. Middag rundt bordet hver dag, der man blir sittende til man får lov til å gå i fra. Og nå i helgene også felles familiefrokost.

I oppveksten min var det en forutsetning at leksene var ferdig, og at vi hadde blitt hørt i de - og kunne det, før TVen eller CD spiller kunne røres. Det samme kommer jeg til å praktisere. 

Du tar vel frem en god serie på flyet selv? For meg er det i alle fall maks kos å ha spart noe jeg virkelig liker å se, til en kjedelig flytur. Og jeg sitter jo her nå - kaffe og beina høyt en liten time, finner nytte i å diskutere ulike temaer. Da synes jeg også det er greit at de får det samme. Før vi skal ut på skogstur, grilling og kanopadling - uten telefoner. 

Anonymkode: a298e...ebc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.2.2025 den 9.28):

Hvilket behov har en 5 åring for mobil? 

Anonymkode: 5e7fe...747

Eg er helt enig med deg! Her fikk dem starte 0 låne telefon I 2. Klasse, og fikk sin første i 4. Klasse, det var en god gammel Nokia telefon, det var min kjæreste sin gamle - gamle telefon.

Anonymkode: aa1f7...d3c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...