AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #41 Del Skrevet 18 timer siden Hvis man har råd til nyeste iPhone å gi til sin 5- åring så får man lov til det. Anonymkode: 2d6b5...615 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #42 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Men du svarer fortsatt ikke på hvorfor en 5 åring trenger egen mobil? For å tilfredsstille din nysgjerrighet så er ikke min yngste noe småbarn lengre. Så svar på spørsmålet i stedet. Anonymkode: 5e7fe...747 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Hva bruker en 5 åring en smarttelefon til? Ringe kan de gjøre med en dum telefon. Spille kan de gjøre på gameboy o.l. Anonymkode: 4e674...74f Læring, språk, sosial kontakt, å være fremme teknisk, interaktivitet, underholdning, mye pedagogisk. Endless Alphabet har vært superpopulært her - bokstaver og språk, Toca Boca gir god læring i ulike situasjoner i samfunnet. Sosiale spill som Peppy Pals. Eldste har blitt veldig glad i mattespill og IQ tester, og tar nå store gangetabellen i hodet. Begge er veldig gode i engelsk på grunn av youtube, eldste både snakker og forstår, så selv om enkelte ting er temmelig "tanketomt" i innhold, så er den språkelige delen av det veldig viktig. De er også på facetime med besteforeldre under lek, givende for begge parter, kunne se og interaktere. Og selvfølgelig begrenses tilgang, før dere kommer med det argumentet 😅 Her er det en god balanse av fjell- og skiturer, badeland, perling, tegning, måltider rundt bordet og skjermtid. Deres barn har gått glipp av et moderne hjelpemiddel som gir veldig mye læring. Anonymkode: a298e...ebc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #43 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvilket behov har en 5 åring for mobil? Anonymkode: 5e7fe...747 Det får være opp til hver familie Anonymkode: dcb41...b2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #44 Del Skrevet 17 timer siden jegerrinne skrev (48 minutter siden): Ved å la 5 åring bruke nettbrett lærer det det grunnlegende ved bruke av nettbrettet før skolestart. Men egen tlf trenger ikke et barn på 5 år Det bestemmer heldigvis ikke du Anonymkode: dcb41...b2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #45 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Men selv om en ikke får via jobb, så kan en kjøpe en billigere en en dyr for 15.000 kr pluss. En på 5 har da ikke behov for det. Får jo kjøpt nesten brukt for 2-4000 kr som vil holde lenge Anonymkode: ff1a4...7e4 Hvorfor siterer du meg? Jeg legger meg ikke opp i hva foreldre som ikke får telefoner via jobb gjør. Anonymkode: a298e...ebc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #46 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Men hva er det vi diskuterer her? Han fikk en telefon i 2. klasse fordi dere hadde en til overs. Er det at man ikke skal bruke penger på det eller unngå at de får tilgang til en telefon og internett? Anonymkode: 206a6...bc2 Jeg oppfatter det som at ts reagerer på begge deler. Som du ser av mitt innlegg (jeg har kun skrevet dette ene) reagerer jeg kun på det med pris. Anonymkode: 1fbf2...63b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #47 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg oppfatter det som at ts reagerer på begge deler. Som du ser av mitt innlegg (jeg har kun skrevet dette ene) reagerer jeg kun på det med pris. Anonymkode: 1fbf2...63b Må legge til at jeg da tar for gitt at man selvsagt har foreldrekontroll på telefonen og begrenser brukstiden. Og da ser jeg ikke helt problemet, eller forskjellen fra nettbrett, som noen andre også nevner. Anonymkode: 1fbf2...63b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #48 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Læring, språk, sosial kontakt, å være fremme teknisk, interaktivitet, underholdning, mye pedagogisk. Endless Alphabet har vært superpopulært her - bokstaver og språk, Toca Boca gir god læring i ulike situasjoner i samfunnet. Sosiale spill som Peppy Pals. Eldste har blitt veldig glad i mattespill og IQ tester, og tar nå store gangetabellen i hodet. Begge er veldig gode i engelsk på grunn av youtube, eldste både snakker og forstår, så selv om enkelte ting er temmelig "tanketomt" i innhold, så er den språkelige delen av det veldig viktig. De er også på facetime med besteforeldre under lek, givende for begge parter, kunne se og interaktere. Og selvfølgelig begrenses tilgang, før dere kommer med det argumentet 😅 Her er det en god balanse av fjell- og skiturer, badeland, perling, tegning, måltider rundt bordet og skjermtid. Deres barn har gått glipp av et moderne hjelpemiddel som gir veldig mye læring. Anonymkode: a298e...ebc Men dette er ting som voksne gjør til behov. En 5 åring har ikke behov av egen mobil til dette. Nettbrett gjør samme nytten. Anonymkode: 5e7fe...747 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #49 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Men dette er ting som voksne gjør til behov. En 5 åring har ikke behov av egen mobil til dette. Nettbrett gjør samme nytten. Anonymkode: 5e7fe...747 Å være tidlig ute når det gjelder språk, med mer, er selvfølgelig ikke et behov. Men en enorm fordel i livet. Mobilene får vi nærmest gratis. Nettbrett, som gjør samme nytte, må vi kjøpe ekstra av. Så da er valget enkelt. Anonymkode: a298e...ebc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #50 Del Skrevet 13 timer siden TS her, Å få en telefon fra jobben og kjøpe den gamle til rimelig pris er ok. Men å kjøpe helt ny tlf som koster over 15000 kr til en 5 åring er bare helt på trynet. Det er det som har skjedd her. Jeg hadde ikke kjøpt en så dyr tlf til min 14 åring heller. Det skaper at press, ikke rart det står en del i avisen at skolene sliter med mobbing og utestenging. Anonymkode: 92c25...229 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #51 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (16 minutter siden): TS her, Å få en telefon fra jobben og kjøpe den gamle til rimelig pris er ok. Men å kjøpe helt ny tlf som koster over 15000 kr til en 5 åring er bare helt på trynet. Det er det som har skjedd her. Jeg hadde ikke kjøpt en så dyr tlf til min 14 åring heller. Det skaper at press, ikke rart det står en del i avisen at skolene sliter med mobbing og utestenging. Anonymkode: 92c25...229 Tja mobbing kommer også av at andre foreldre snakker negativt hjemme om andre familie og ikke minst foreldre som dømmer skaper også mobbing Anonymkode: dcb41...b2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #52 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tja mobbing kommer også av at andre foreldre snakker negativt hjemme om andre familie og ikke minst foreldre som dømmer skaper også mobbing Anonymkode: dcb41...b2d Jeg snakker ikke negativt hjemme om andre familie fordi jeg lager innlegg om det her på KG🙈 Men hvis barnet mitt begynner å mase om hvorfor hen også ikke får det ene og det andre. Så sier jeg rett ut at materialistiske ting betyr ikke alt og at man får ikke ting fordi andre har det. Jeg lærer mine barn å spare til ting ønsker seg og at man faktisk må jobbe for å kunne ha ting. Anonymkode: 92c25...229 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #53 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Å være tidlig ute når det gjelder språk, med mer, er selvfølgelig ikke et behov. Men en enorm fordel i livet. Mobilene får vi nærmest gratis. Nettbrett, som gjør samme nytte, må vi kjøpe ekstra av. Så da er valget enkelt. Anonymkode: a298e...ebc Ja, jøss. Disse tingene er jo helt umulig å lære barn uten å sette dem foran en skjerm. 🙄 Hva med at foreldrene gjør en innsats selv i stedet for at hele familien sitter og stirrer på en skjerm hver? Anonymkode: 84f08...6a9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå