AnonymBruker Skrevet i går, 16:36 #1 Del Skrevet i går, 16:36 Ei jeg kjenner har kjøpt den nyeste iPhonen til sin unge på 5 år. Er ikke dette litt drøyt? Mine barn fikk ikke telefon før 3 klasse da de måtte gå alene skolen da de ikke ville på Sfo lenger. Og da fikk de en gammel telefon. Anonymkode: 92c25...229 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:53 #2 Del Skrevet i går, 16:53 Syns det er ganske sjukt at de får mobiltelefon i det hele tatt. Også i tredje klasse. Burde vel holde med en klokke så de ikke får fri tilgang til alt Anonymkode: 1dac8...cb9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:53 #3 Del Skrevet i går, 16:53 Jeg synes det er drøyt å kjøpe nyeste iPhone til seg selv også jeg, det er jo helt ville priser. Min fikk telefon da han gikk i 2. klasse, men det var bare fordi søsteren min kjøpte seg ny telefon og derfor hadde en til overs. Den var da såpass gammel at hun ikke ville fått noe særlig for den på Finn. 😛 4 år senere fikk han ny telefon, da han hadde vist at han klarte å ta vare på den gamle og ikke ødelegge eller miste den. Da fikk han iPhone 11, og da hadde 14 kommet. Da følte vi at vi slo på stortromma. Han er den i familien med nyest telefon. 😛 Men noen kjøper jo tydeligvis de nyeste også, det er bare at de lever i en annen verden enn meg. Anonymkode: 1fbf2...63b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:37 #4 Del Skrevet i går, 18:37 Ungen min fikk iPhone 11 (som da var den nyeste modellen) for snart 5 år siden, i 10-årsgave. Den har hun enda og hun ønsker ikke å bytte den ut heller 🥰 Men hun hadde aldri fått den om hun var 5 år! Anonymkode: 6692d...4ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:42 #5 Del Skrevet i går, 18:42 Jeg har akkurat bestilt meg ny telefon; motorola edge 50 fusion i utstillingsutgave til 3000 kr. Den tlf jeg har nå kjøpte jeg brukt for 4000 for 4 år siden. For meg er det ikke aktuelt å bruke mer enn 5K på ny telefon, og aaaldri om barna mine skal få så dyre telefoner. En 5-åring trenger ikke sin egen telefon i det hele tatt. Anonymkode: 06289...4d6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 22:01 #6 Del Skrevet i går, 22:01 Min førsteklassing fikk sin første tlf i går, en Nokia 2660. Dette pga hun går hjem fra SFO selv. Hun kan bare ringe til tre personer da, så jeg er ikke veldig bekymret. Anonymkode: b6c32...091 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #7 Del Skrevet 16 timer siden Vi får nyeste iPhone via jobb annethvert år, og kan da kjøpe ut den gamle for et-par tusenlapper. Så for oss er dette det rimeligste alternativet. Og når telefonen først er i hus kan det like så godt være deres telefon allerede fra ung alder, så slipper vi å låne bort våre. Anonymkode: a298e...ebc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #8 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (14 timer siden): Ei jeg kjenner har kjøpt den nyeste iPhonen til sin unge på 5 år. Er ikke dette litt drøyt? Mine barn fikk ikke telefon før 3 klasse da de måtte gå alene skolen da de ikke ville på Sfo lenger. Og da fikk de en gammel telefon. Anonymkode: 92c25...229 Hvorfor bry deg om hva andre kjøper til barna?? Føler du deg bedre av det… Anonymkode: dcb41...b2d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #9 Del Skrevet 16 timer siden Denne mobiltelefonen er perfekt til alle hjemmeboende barn under 18 år. https://www.elkjop.no/product/mobil-nettbrett-og-smartklokker/mobiltelefon/nokia-105-classic-mobiltelefon-sort/633137 Anonymkode: 4e674...74f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 15 timer siden #10 Del Skrevet 15 timer siden Her så overtok unga våres tlf. Når vi fikk ny via jobb. Får ny tlf hver andre/tredje år. Det var nå det vi gjorde mens de var yngre. Fikk heler ikke tlf før i 2 klasse. Sønnen fikk splitter ny tlf da han begynte som lærling da hadde han kun hatt brukte tlf. Yngste kjøpte sin første tlf nå 18 år gammel, og den tlf ho da hadde fra før var da 5 år gammel Skjønner egentlig ikke hva en på 5 trenger så dyr tlf til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #11 Del Skrevet 15 timer siden jegerrinne skrev (1 minutt siden): Her så overtok unga våres tlf. Når vi fikk ny via jobb. Får ny tlf hver andre/tredje år. Det var nå det vi gjorde mens de var yngre. Fikk heler ikke tlf før i 2 klasse. Sønnen fikk splitter ny tlf da han begynte som lærling da hadde han kun hatt brukte tlf. Yngste kjøpte sin første tlf nå 18 år gammel, og den tlf ho da hadde fra før var da 5 år gammel Skjønner egentlig ikke hva en på 5 trenger så dyr tlf til Når de overtar jobbtelefoner er det jo en billig løsning. Grunnen til at de "får" i ung alder, er jo at de liker å spille litt på telefon, eller se serie/youtube. Av mange grunner bedre enn å låne vår. Litt eldre så er det en sikkerhet at de kan ringe hjem. Vi veileder jo i bruk, og oppførsel ovenfor andre. Men jeg kan jo ikke garantere at det oppfattes veldig feil når andre foreldre ser en 7-åring med iPhone 14pro. Anonymkode: a298e...ebc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 15 timer siden #12 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Når de overtar jobbtelefoner er det jo en billig løsning. Grunnen til at de "får" i ung alder, er jo at de liker å spille litt på telefon, eller se serie/youtube. Av mange grunner bedre enn å låne vår. Litt eldre så er det en sikkerhet at de kan ringe hjem. Vi veileder jo i bruk, og oppførsel ovenfor andre. Men jeg kan jo ikke garantere at det oppfattes veldig feil når andre foreldre ser en 7-åring med iPhone 14pro. Anonymkode: a298e...ebc Men YouTube og spill får du da på nettbrett. Nå er nå våres store. Men de fikk nå både spille spill og YouTube på nettbrettene. Hva trenger de da tlf til i alderen 5 år.Forstår hvis de trenger tlf fordi de går hjem eller lignende alene. Vi hadde mobil som hus tlf som ungene lærte å bruke men den hadde fast plass som de viste hvor stod, og kun tlf nr til besteforeldre , oss foreldre . Du skriver ditt er 7 og da går de i andre klasse. En på 5 går kansje i første hvis de er født seint på året. Fins nå andre løsninger en å kjøpe tlf for 15.000kr for å lære et barn å bruke tlf. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #13 Del Skrevet 15 timer siden Små unger bør ikke få telefon. Punktum. Anonymkode: e7e44...08a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Me0987 Skrevet 15 timer siden #14 Del Skrevet 15 timer siden jegerrinne skrev (29 minutter siden): Men YouTube og spill får du da på nettbrett. Nå er nå våres store. Men de fikk nå både spille spill og YouTube på nettbrettene. Hva trenger de da tlf til i alderen 5 år.Forstår hvis de trenger tlf fordi de går hjem eller lignende alene. Vi hadde mobil som hus tlf som ungene lærte å bruke men den hadde fast plass som de viste hvor stod, og kun tlf nr til besteforeldre , oss foreldre . Du skriver ditt er 7 og da går de i andre klasse. En på 5 går kansje i første hvis de er født seint på året. Fins nå andre løsninger en å kjøpe tlf for 15.000kr for å lære et barn å bruke tlf. Hvorfor er nettbrett så mye bedre enn en telefon, da? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #15 Del Skrevet 15 timer siden jegerrinne skrev (30 minutter siden): Men YouTube og spill får du da på nettbrett. Nå er nå våres store. Men de fikk nå både spille spill og YouTube på nettbrettene. Hva trenger de da tlf til i alderen 5 år.Forstår hvis de trenger tlf fordi de går hjem eller lignende alene. Vi hadde mobil som hus tlf som ungene lærte å bruke men den hadde fast plass som de viste hvor stod, og kun tlf nr til besteforeldre , oss foreldre . Du skriver ditt er 7 og da går de i andre klasse. En på 5 går kansje i første hvis de er født seint på året. Fins nå andre løsninger en å kjøpe tlf for 15.000kr for å lære et barn å bruke tlf. Men da har de egne nettbrett i stedet, da? Hele poenget er jo å slippe å låne bort vårt. Av veldig mange grunner, alt fra at man ved et uhell sletter alt, ringer noen, åpner apper de ikke skal ha tilgang til, slippe brukerstyrt tilgang i egne apper, slippe å få alt av tegneserier opp i foreslåtte videoer, og mye mer. Og sender da virkelig ikke med femåringen telefon, verken i barnehage eller på soverom. Det er som når vi låner bort egne enheter. Også i eldre alder, de deles ut ved "behov". Og; leser du i det hele tatt hva jeg skriver? Vi betalte 2000 kroner for å kjøpe ut iPhone 14 pro. Anonymkode: a298e...ebc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #16 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Små unger bør ikke få telefon. Punktum. Anonymkode: e7e44...08a Får de låne deres innimellom? Anonymkode: a298e...ebc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #17 Del Skrevet 15 timer siden Jeg synes ikke en på 5 år trenger en mobil, og ikke en ny iPhone. Anonymkode: 5e7fe...747 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #18 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg synes ikke en på 5 år trenger en mobil, og ikke en ny iPhone. Anonymkode: 5e7fe...747 De låner aldri din telefon? Anonymkode: a298e...ebc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #19 Del Skrevet 15 timer siden Me0987 skrev (2 minutter siden): Hvorfor er nettbrett så mye bedre enn en telefon, da? Ofte lettere å begrense bruken. Og nettbrett er og det ofte skolene bruker som læringsarena. Lurer egentlig på hvordan mange av oss voksrne klarte oss. Vi hadde ikke tlf når vi var så små. Da hadde vi tlf hjemme. Og det var det. Har flere naboer med små barn og ingen av de har tlf. Så ene nabo gutten er nå 9 år. Kun hjemme mobil. Har en klokke. Som mor sier der han har nett brett og har ikke behov for å ringe når han er på skolen osv så hvorfor ha egen tlf når han kan bruke husmobilen når han kommer hjem. Planen der er egen tlf når han blir 11. Kjenner flere som har gjort det Så jeg skjønner ikke hva en på 5 år trenger tlf til 16000-18.000 kr til uten om at det er foreldre ska vise status. Værste er at de går med så dyr tlf som er det samme de på minstepensjon har, Anonymkode: ff1a4...7e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #20 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De låner aldri din telefon? Anonymkode: a298e...ebc Hvorfor skal en 5 åring låne en mobil? Anonymkode: 5e7fe...747 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå