Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Holder det for deg å ta en samtale med partner om hva som er greit for deg og ikke?

Eller føler du behov for å begrense bevegelsesfrihet eller overvåke?

Sjekke mobiler?

Si fra om at visse personer eller miljøer bør personen unngå?

Stille spørsmål hver gang de har vært ute? Ringe og sjekke?

Stoler du på at partner er trofast? 

Anonymkode: a9878...690

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jesus... ingen av delene. Stoler på ham.

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ingen av delene. Utover full tillit. Og har vært sammen i 20 år, uten noe tull. 

Anonymkode: 790c6...bc9

• Nyttig 2
Skrevet

Om man har kommet dit hvor spm blir som du spør.... vel, sorry!! Da har dette gått gal vei.

Jeg skal ikke si at jeg ikke har vært der selv. Men når slike tanker kommer ER DET som regel noe galt! 

Jeg var sammen med en fyr i 3 år. Det gnaget alltid, uten at jeg fikk taket på hva det var. Men jeg fikk et ekstremt behov for å sjekke og kontrollere. En lang historie kort, jeg hadde rett... men dette kom ikke frem før etter bruddet. 

Forholdet etter dette var heeeelt annerledes. Jeg husker jeg stusset over meg selv over å ikke ha et slikt kontrollbehov. I etterpå klokskap vet jeg at dette var fordi han aldri gav meg grunn til å tvile eller være usikker 💞 Så enkelt, men allikevel så vanskelig.

Jeg sier ikke at det nødvendigvis skal være noe galt. Men det er supervondt å gå med en slik følelse. Du bør virkelig ta tak i dette. Hvordan, vet kanskje du? ❤️

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det må da være unødvendig å kontrollere partner i absolutt alt de gjør.

Selv har jeg lastet ned en app som forteller meg hvor han befinner seg, så har vi kamera i alle oppholdsrom i huset. Og det er sporer på GPS i bilen. Noe mer kontroll enn det syns jeg er på grensen til sykelig. 

Anonymkode: e5606...8c3

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Et slikt kontrollerende forhold,  kunne jeg aldri hatt,  er det slik at man ikke kan stole på hverandre da er forholdet over. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Selv har jeg lastet ned en app som forteller meg hvor han befinner seg, så har vi kamera i alle oppholdsrom i huset. Og det er sporer på GPS i bilen. Noe mer kontroll enn det syns jeg er på grensen til sykelig. 

Hehe, skulle det der være en vits? En spøkefull kommentar? Du kontrollerer jo partneren din på alle bauger og kanter! DET grenser ikke bare til sykelig, det er sykelig. Kameraer hjemme, sporing på mobil, gps sporing i bil....

Anonymkode: ec63c...c30

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

🤣

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har full tillit til min mann. 
Han har aldri gitt meg noen grunn til å ikke ha det, og den dagen han evt gjør noe som gjør at den tilliten forsvinner, så ønsker jeg ikke å være sammen med han mer. Uten tillit er ikke forholdet verdt noe. 

Hvis han trenger å overvåkes av meg for å unngå å krysse de felles grensene vi har satt for vårt forhold, så fortjener han meg ikke. Og da drar jeg. 

Så enkelt og så vanskelig

Anonymkode: 872f4...fe8

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

føler du behov for å begrense bevegelsesfrihet eller overvåke partner så er det ikke et sundt forhold! I et sunt og trygt forhold er man åpne med partner og stoler på hverandre. 

Anonymkode: cb016...159

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kona mi får ikke lov til å gå noe sted uten følge. Jeg henter og kjører henne på jobb og er med henne dit hun skal. Men det er ikke mange plassene hun får lov til å dra. Om ikke jeg er med så sender jeg et familiemedlem til å passe på. Jeg er veldig nøye på hva hun får gå med. Hun har egen telefon, men den er strengt overvåket av meg. Hun får ikke gjøre noe alene, selv ikke gå på do. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hehe, skulle det der være en vits? En spøkefull kommentar? Du kontrollerer jo partneren din på alle bauger og kanter! DET grenser ikke bare til sykelig, det er sykelig. Kameraer hjemme, sporing på mobil, gps sporing i bil....

Anonymkode: ec63c...c30

Ja, den der var drøyt 😂 Her var det minst fjorten tunger i samme munn. Garantert en dårlig spøk jeg ler litt av 😂

Anonymkode: 4d275...ea3

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Han slippes ut fra kjelleren hver ettermiddag for å lage middag til oss. Etter at vi(jeg) kom til denne løsningen så har forholdet fungert veldig bra.

Min store inspirasjon var Josef Fritzl

Anonymkode: 4a9fd...8ea

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Det eneste jeg kan finne på er å si ifra om de fire folkene her i verden jeg ikke går overens med. Ellers er jeg ikke interessert i å kjøre noe kontrollvelde eller bli utsatt for det. Jeg skal ha meg en partner hvor det er gjensidig tillit.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Kona mi får ikke lov til å gå noe sted uten følge. Jeg henter og kjører henne på jobb og er med henne dit hun skal. Men det er ikke mange plassene hun får lov til å dra. Om ikke jeg er med så sender jeg et familiemedlem til å passe på. Jeg er veldig nøye på hva hun får gå med. Hun har egen telefon, men den er strengt overvåket av meg. Hun får ikke gjøre noe alene, selv ikke gå på do. 

😂😂😂 Det er stygt å le. Dette er sikkert realiteten for mange. Men den traff og forhåpentligvis får det offeret til å tenke litt over hva som burde være greit eller ikke. (her kikker den fornuftige inn, selv om jeg ler meg skakk)

Personvern, min venn... den er laget av mange grunner. Men jeg har "gudd praijs for ju". Bruk huet og dropp å fall i fella!

Anonymkode: 4d275...ea3

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

hææ, selvsagt ingen av delene, har du noen av de behovene stoler du jo ikke på partneren din..og om det er med eller uten grunn.. hvorfor da være et par ??

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har absolutt 0 behov for å kontrollere min partner, han er fri til å gjøre som han vil. Det er kun en ting jeg ikke hadde likt og det var om han ble bestis med min eks men det skjer ikke så jeg bekymrer meg ikke.

Anonymkode: c7aa5...752

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Flere av tingene du skrev der er ulovlig. Du må gå til psykolog og jobbe med deg selv hvis du er så kontrollerende som dette. Alle som er sammen med deg vil bli ulykkelige og ønske seg bort. Og så har du oppnådd det motsatte av hva jeg regner med at du ønsker deg.

Anonymkode: dbd4d...b8f

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hva er motivasjonen din for å holde på slik? Hvordan har din kone sagt seg enig i å bli kontrollert? Hvordan stiller du deg til grunnleggende rettigheter som retten til privatliv og autonomi?

Anonymkode: d2ae2...b5e

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Holder det for deg å ta en samtale med partner om hva som er greit for deg og ikke?

Eller føler du behov for å begrense bevegelsesfrihet eller overvåke?

Sjekke mobiler?

Si fra om at visse personer eller miljøer bør personen unngå?

Stille spørsmål hver gang de har vært ute? Ringe og sjekke?

Stoler du på at partner er trofast? 

Anonymkode: a9878...690

Om man føler behov for å kontrollere en partner så burde man ikke ha en partner...Da er man ikke kognitivt moden eller klar for det tenker jeg. 

Samtaler om hva som er greit og ikke, håper jeg alle par gjør. Det gjør det enklere i et forhold. Felles forståelse og enighet er viktig.

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...