Gå til innhold

Smellfeit sykepleierstudent - hvordan pimpe uniformen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er sykepleierstudent og 30 kilo overvektig. Hvordan rocker jeg uniformen?🫢 Er i tillegg kort, og med rundt ansikt. Når jeg tar på meg den hvite drakten og drar håret opp i knute ser jeg ut som en pløsete, blek tante pose. Måtte i tillegg legge opp både overdel og bukse. Hvordan er det mulig å se litt mer delikat ut i arbeidsuniformen? Smykker utgår jo. Hva er deres skjønnhetstriks? 🤣

Anonymkode: db0f8...dd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Smil, vær glad i deg selv, det utstråler god energi. Du er der for å yte omsorg, ikke for å være pen. Lag en fin flette, ta på bittelitt sminke, og kan yrket ditt. Jeg er sikker på at du ser mye bedre ut en du tenker selv. ❤️ 

Anonymkode: 7ecf7...39b

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette var et veldig merkelig fokus. Vi ser "delikate" ut i for at vi er og ser RENE ut.

Du får evt slanke deg da. Aldri hørt noen snakke om "å rocke uniformen" før.

Anonymkode: a13e5...41d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan vel ikke gjøre så mye mer enn å kjøpe en kul skiltholder, fargerik saks og et sprekt søsterur.

Anonymkode: be80a...933

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva med å slanke deg?

Anonymkode: 5b2eb...d41

Tviler på at jeg går ned 30 kilo på en uke. Men er på saken.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan vel ikke gjøre så mye mer enn å kjøpe en kul skiltholder, fargerik saks og et sprekt søsterur.

Anonymkode: be80a...933

Takk for konstruktivt svar, det vil hjelpe på det vasne vårfølelsen 😍

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Flaks du jobber et sted hvor du kan legge opp uniformen, det hadde ikke fungert på min jobb med fellesvaskeri (og størrelser som varierer sånn at M kan være alt fra tights til telt)!

Jeg er også kort. Ruller opp buksen eller stikker den ned i fargerike mønstrete sokker, fargerik singlett innenfor overdelen (må ha, får utringning til navlen hvis ikke), og blush på kinnbeina.

Anonymkode: ab5e7...ad4

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alle de overvektige, med mulig slik kropp du beskriver du har, som jeg har møtt av sykepleiere har vært noen av de mest forståelsesfulle, empatiske og flinkeste sykepleierne jeg har møtt. De har alle vært veldig hyggelig og smilende også. 

Anonymkode: ffd29...556

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg for min del tenker at du er heldig som har former :) Uniformen ser ut som laget for litt lave og runde sykepleiere. Jeg er høy og tynn og ser ut som en vandrende påle. Skal jeg ha uniform som passer kroppen er buksa for kort. Ser ut som en skolegutt fra 40-tallet. Skal jeg ha lengde som passer ser det ut som jeg har kledd på meg et telt.

Anonymkode: 240c6...053

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er dessverre svingdørspasient på ulike sykehus, og jeg må si at jeg aldri legger merke til hvordan folk ser ut i uniformen sin, så lenge de ser rene og pene ut og lukter godt (jeg er sensitiv for lukter).

eller… jeg legger faktisk merke til de som pimper uniformen sin og setter pris på det, det gir meg en glad følelse. God eksempel morsomme, fargerike sokker, hårstrikker, sånn snor som man fester kortet sitt i etc. En supplier jeg husker godt hadde ofte fargerik kajal, det synes jeg bar morsomt, og det kledde personligheten hennes. 

de som bare har vanlig hvit uniform, de tenker jeg ikke at ser kjedelige ut. De er uniformen deres, enkelt og greit. Du er sikkert nydelig, men du bør jobbe med selvfølelsen, det reflekteres 

Anonymkode: 3600a...c6f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke poenget med uniformen at den skal ta vekk individualitet og utstråle profesjonalitet? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg for min del tenker at du er heldig som har former :) Uniformen ser ut som laget for litt lave og runde sykepleiere. Jeg er høy og tynn og ser ut som en vandrende påle. Skal jeg ha uniform som passer kroppen er buksa for kort. Ser ut som en skolegutt fra 40-tallet. Skal jeg ha lengde som passer ser det ut som jeg har kledd på meg et telt.

Anonymkode: 240c6...053

Samme her! Er lang og slank men uniformen passer ikke i passform og ser ut som en vandrende påle uten former til tross for at jeg har former (og nei, det plager meg ikke på jobb) mens de som har litt ekstra fyller ut og kler uniformene bedre rett og slett 

Anonymkode: 1aa1f...94b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det eneste viktige her er at du gjør jobben din med kunnskaper og empati! Jeg (sykepleier) er slank, men stygg i ansiktet. Jeg innrømmer at jeg kan føle meg utilpass ved siden av en 25 år gammel kollega med solbrun hud, glatte trekk og tykk lang hestehale. Men det har faktisk null å si utenfor mitt eget hode. 

Anonymkode: 746c3...61e

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Det eneste viktige her er at du gjør jobben din med kunnskaper og empati! Jeg (sykepleier) er slank, men stygg i ansiktet. Jeg innrømmer at jeg kan føle meg utilpass ved siden av en 25 år gammel kollega med solbrun hud, glatte trekk og tykk lang hestehale. Men det har faktisk null å si utenfor mitt eget hode. 

Anonymkode: 746c3...61e

Så fint sagt, og det er vel slik at vi ser forskjellig ut uten uniform og. Jeg ser indre skjønnhet og personlighet hos alle andre mer enn utseende. I hvert fall etter de første to samtalene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brudd på regelen om å utgi seg for å være flere personer i en tråd og tilhørende svar.

Rhodiola, adm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Du er jo ikke på jobb for å se nydelig ut du er jo der for å gjøre en jobb. Så lenge du er ren, snill og grei så holder det i bøttevis.

Er du på barneavdelingen så er det populært med fargerike saker, det liker barna.

Det er ganske mange store sykepleiere, flotte damer alle sammen.

Anonymkode: d4638...331

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det første jeg legger merke til hos folk (også sykepleiere) er smilet og utstråling, så om dette er på plass har du kommet langt. 
Av konkrete tips ville jeg funnet en god bh som passer deg, slik at du får minst mulig valker. Og jobbe med holdning, øv foran speilet, det utgjør stor forskjell!

Anonymkode: a951c...023

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...