Gå til innhold

Tanker om sexlyst etter 20 års ekteskap

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Abraham skrev (11 timer siden):

Jeg er mann i femtiårene, og har aldri opplevd at de damer jeg er sammen med, ønsker mindre sex enn meg. Snarere tvert i mot. Og da snakker vi daglig sex. Mulig jeg har vært heldig, så skal ikke påstå at dette er noen fasit. Det som er min erfaring, er at damer ofte har stor sexlyst, men at de i større grad enn menn, trenger at alt omkring er på stell. En mann kan gjerne avbryte en krangel for å ha 20 min sengekos, og så fortsette å krangle etterpå, mens for en dame er det ubegripelig. Satt på spissen selvsagt, og med masse unntak.  Du sier at du gjerne vil møte han på halvveien og at du skulle ønske dere var mer like mht sex/sexlyst, så da ligger mye til rette for at dere finner ut av tingene. Kanskje dere er et sånt par som har nytte av å gå til terapeut for å nøste i problemene. Mange menn, meg inkludert og kanskje mannen din også, er naturlig kåte og synes sex og nærhet er ukomplisert. Og da ikke helt lett å begripe at det ofte er mer komplisert for damene. Kanskje derfor han ikke forstår behovet for barnevakt og sette av tid etc. Hvis parforholdet deres er bra ellers og dere snakker greit sammen, så burde dette være løsbart slik at ikke en av dere eller begge går rundt og er konstant frustrert. Hvis ikke sexlivet fungerer greit i et parforhold forsvinner gjerne nærheten og intimiteten ellers også.

Min mann sier det samme. Kun en kvinne har han opplevd som ikke var særlig interessert i sex. Men så er han også en god elsker. Med din erfaring vil jeg gjette at det er du også. 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...