Gå til innhold

Tanker om sexlyst etter 20 års ekteskap

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Abraham skrev (11 timer siden):

Jeg er mann i femtiårene, og har aldri opplevd at de damer jeg er sammen med, ønsker mindre sex enn meg. Snarere tvert i mot. Og da snakker vi daglig sex. Mulig jeg har vært heldig, så skal ikke påstå at dette er noen fasit. Det som er min erfaring, er at damer ofte har stor sexlyst, men at de i større grad enn menn, trenger at alt omkring er på stell. En mann kan gjerne avbryte en krangel for å ha 20 min sengekos, og så fortsette å krangle etterpå, mens for en dame er det ubegripelig. Satt på spissen selvsagt, og med masse unntak.  Du sier at du gjerne vil møte han på halvveien og at du skulle ønske dere var mer like mht sex/sexlyst, så da ligger mye til rette for at dere finner ut av tingene. Kanskje dere er et sånt par som har nytte av å gå til terapeut for å nøste i problemene. Mange menn, meg inkludert og kanskje mannen din også, er naturlig kåte og synes sex og nærhet er ukomplisert. Og da ikke helt lett å begripe at det ofte er mer komplisert for damene. Kanskje derfor han ikke forstår behovet for barnevakt og sette av tid etc. Hvis parforholdet deres er bra ellers og dere snakker greit sammen, så burde dette være løsbart slik at ikke en av dere eller begge går rundt og er konstant frustrert. Hvis ikke sexlivet fungerer greit i et parforhold forsvinner gjerne nærheten og intimiteten ellers også.

Min mann sier det samme. Kun en kvinne har han opplevd som ikke var særlig interessert i sex. Men så er han også en god elsker. Med din erfaring vil jeg gjette at det er du også. 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trolltunge skrev (12 timer siden):

Min mann sier det samme. Kun en kvinne har han opplevd som ikke var særlig interessert i sex. Men så er han også en god elsker. Med din erfaring vil jeg gjette at det er du også. 😉

Tja, jeg er vel ganske alminnelig skrudd sammen. Jeg tror kanskje mer det går på at like barn leker best, og at trådstarters problem illustrerer dette.  Hvis sex er så vanskelig at man må forhandle og kompromisse for å finne ut av tingene så vel parforholdet litt ute å kjøre allerede. For TS virker problemet å være løsbart hvis begge går inn for det, men for mange par så vil dårlig sexuell  kompatibilitet føre til at en av partene, eller begge, alltid vil være frustrert. Så er det opp til en hver hva som man kan leve med eller om det blir brudd. Jeg kunne ikke levd med en dame som ikke hadde appetitt når det gjaldt sex, men som nevnt så er jeg nok bortskjemt med kjærester som er lik meg selv. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når man nærmer seg overgangsalderen, så endres hormonene, og det påvirker sexlyst.

I tillegg er man kanskje ikke så ivrig på mannen sin etter så lang tid, eller det skal ihvertfall mer til.

Ekstra tilskudd av østrogen kan være en mulighet i så måte, og hjelper ihvertfall på andre plager i forbindelse med overgangsalderen.

Anonymkode: 16ca3...94f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Abraham skrev (48 minutter siden):

Tja, jeg er vel ganske alminnelig skrudd sammen. Jeg tror kanskje mer det går på at like barn leker best, og at trådstarters problem illustrerer dette.  Hvis sex er så vanskelig at man må forhandle og kompromisse for å finne ut av tingene så vel parforholdet litt ute å kjøre allerede. For TS virker problemet å være løsbart hvis begge går inn for det, men for mange par så vil dårlig sexuell  kompatibilitet føre til at en av partene, eller begge, alltid vil være frustrert. Så er det opp til en hver hva som man kan leve med eller om det blir brudd. Jeg kunne ikke levd med en dame som ikke hadde appetitt når det gjaldt sex, men som nevnt så er jeg nok bortskjemt med kjærester som er lik meg selv. 

Min mann sier mye det samme. Ja sier til og med at han er ganske kompleks og krevende seksuelt, så det er jo heldig at kvinner har truffet... 😄

Tilfeldigheter er ofte ikke absolutt tilfeldigheter. For noen er det å ha vilje til å møte sin partner så intuitivt at man ofte ikke trenger å forhandle veldig om å tilpasse seg hverandre. Man strekker seg mot hverandre ganske naturlig. Skaper tillit, trygghet og oppriktig lyst til å møte hverandre i behov og ønsker. Med mer. 

Noen har lite til ingenting av dette i seg. Også kvinner selvfølgelig. 

Så har du selvfølgelig rett i at man i utgangspunktet ikke kan være så ulike at å strekke seg mot hverandre ikke hjelpe, men tro meg, mange "sjelevenner" ender også opp i situasjonen at alt skjærer seg, selv om de i utgangspunktet var ganske så like, også seksuelt, og mange som er ganske så ulike får det til å fungere godt. 

Det er ikke så tilfeldig hvem som lykkes med sex eller med forhold. Det er noen egenskaper som er viktigere enn andre i det, så når noen aldri får slikt til og noen alltid får slikt til er det ikke absolutt tilfeldig akkurat. Som at noen menn alltid opplever at kvinner er like kåte som menn, og noen opplever at kvinner alltid mister lyst fullstendig etter en stund. Det er ikke tilfeldig. 

Endret av Trolltunge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...