AnonymBruker Skrevet 21. februar #1 Skrevet 21. februar Barnefar har flyttet 6 timer unna, så samvær er begrenset kun til ferier og hvis det av og til er langhelg. Vi møtes halvveis Jeg kjenner at jeg begynner å bli lei av den kjøringen og kostnader knyttet til det. Det er han som har valgt å flytte, så kjenner på urettferdighet at jeg må bruke en stor del av dagen min på å kjøre. I tillegg drivstoff og verditap på bilen. Er det flere her som er i samme situasjon? Hvordan har dere løst det? Kan det hjelpe å gå til familievern kontoret og si at han må finne et annet løsning. Jeg synes også det er kjipt at jeg aldri får gjort noe med henne i andre ferier enn sommerferie. Anonymkode: 51e5d...61c
AnonymBruker Skrevet 21. februar #2 Skrevet 21. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Barnefar har flyttet 6 timer unna, så samvær er begrenset kun til ferier og hvis det av og til er langhelg. Vi møtes halvveis Jeg kjenner at jeg begynner å bli lei av den kjøringen og kostnader knyttet til det. Det er han som har valgt å flytte, så kjenner på urettferdighet at jeg må bruke en stor del av dagen min på å kjøre. I tillegg drivstoff og verditap på bilen. Er det flere her som er i samme situasjon? Hvordan har dere løst det? Kan det hjelpe å gå til familievern kontoret og si at han må finne et annet løsning. Jeg synes også det er kjipt at jeg aldri får gjort noe med henne i andre ferier enn sommerferie. Anonymkode: 51e5d...61c Du har ingen plikt til å kjøre, kun spleise på kostnaden. Her hadde jeg satt ned foten og bedt ham om å kjøre. HAN valgte å flytte bort fra barnet sitt - HAN må ta konsekvensene. Du har kun plikt til å betale halvparten av de nødvendige utgiftene knyttet til kjøring. Anonymkode: c8617...394
AnonymBruker Skrevet 21. februar #3 Skrevet 21. februar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er det flere her som er i samme situasjon? Hvordan har dere løst det? Om ikke annet er avtalt, er det samværsforeldren som skal stå for henting og levering. Anonymkode: 58dbb...4a5
Million Skrevet 21. februar #4 Skrevet 21. februar (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du har ingen plikt til å kjøre, kun spleise på kostnaden. Her hadde jeg satt ned foten og bedt ham om å kjøre. HAN valgte å flytte bort fra barnet sitt - HAN må ta konsekvensene. Du har kun plikt til å betale halvparten av de nødvendige utgiftene knyttet til kjøring. Anonymkode: c8617...394 Hvordan kan en forelder som flytter seks timer unna barnet sitt, ha KRAV på at den andre forelderen skal sitte med halve regningen for samvær? Det høres jo totalt ulogisk ut! Står det virkelig i loven? Endret 21. februar av Million
AnonymBruker Skrevet 21. februar #5 Skrevet 21. februar Jeg hadde hatt null problemer med kjøreturen dersom det innebar at barna fikk et sunt og godt forhold til sin egen far. Den relasjonen er viktig for barnets psykiske helse. Trist at far har flyttet langt unna, men flott at han fremdeles ønsker å være en del av barnas liv. Jeg skjønner det er slitsomt for deg, men siden samværet er begrenset til ferier, så er det vel ikke så ofte? Jeg ville tenkt på dette som noe jeg gjorde for barnets skyld, ikke bare i et her og nå perspektiv, men i et langsiktig perspektiv. Anonymkode: 65f70...959 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar #6 Skrevet 21. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg hadde hatt null problemer med kjøreturen dersom det innebar at barna fikk et sunt og godt forhold til sin egen far. Den relasjonen er viktig for barnets psykiske helse. Trist at far har flyttet langt unna, men flott at han fremdeles ønsker å være en del av barnas liv. Jeg skjønner det er slitsomt for deg, men siden samværet er begrenset til ferier, så er det vel ikke så ofte? Jeg ville tenkt på dette som noe jeg gjorde for barnets skyld, ikke bare i et her og nå perspektiv, men i et langsiktig perspektiv. Anonymkode: 65f70...959 Ja men problemet er at han er ikke med henne hele tiden mens hun er der. For eks som var hun der en hel påskeferie og han hadde bare vært med henne i 2 dager, resten av tiden var hun med sin farmor. Anonymkode: 51e5d...61c 1
fru Alving Skrevet 21. februar #7 Skrevet 21. februar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja men problemet er at han er ikke med henne hele tiden mens hun er der. For eks som var hun der en hel påskeferie og han hadde bare vært med henne i 2 dager, resten av tiden var hun med sin farmor. Anonymkode: 51e5d...61c Jeg skjønner dette er utrolig kjipt, og styrende for deg også. Trives barnet når det er hos far? har hun det fint der når hun er hos farmor som du sier. Hvis ja så ville jeg bare stilt opp i noen år til. barnet trenger å beholde kontakten med fars side av familien, det gjør vel ingenting om hun er hos farmoren sin hvis hun synes det er bra. Det at du må kjøre langt er selvsagt både dyrt og slitsomt for deg, men nå er dette den pappaen ditt barn har. Men jeg tipper at barnet selv om få år vil nekte å reise dit i alle ferier, da hun nok får mer egne planer og prosjekter. 1
oss-to Skrevet 21. februar #8 Skrevet 21. februar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja men problemet er at han er ikke med henne hele tiden mens hun er der. For eks som var hun der en hel påskeferie og han hadde bare vært med henne i 2 dager, resten av tiden var hun med sin farmor. Anonymkode: 51e5d...61c Tenker du det er uheldig at barnet er med sin farmir?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå