AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #1 Del Skrevet 21 timer siden Jepp, i dag fikk vi bekreftet det jeg har sagt hele veien. Likevel så fornekter flere her inne, og bruker argumentet om at man har fått mye mer kunnskap de siste årene. 1. Det har vært en økende trend av ADHD diagnoser etter pandemien og sosiale medier. »Etter pandemien har deler av helsevesenet merket seg at flere pasienter kommer med ønske om å utredes for ADHD. Det er spesielt sosiale medier som blir trukket frem i fagmiljøene, som en av årsakene til økningen blant unge.» 2. Spesialisthelsetjenesten har ikke kapasitetsproblemer, men avvisningene står i tråd med prioriteringsveilederen. »Revisjoner av avviste henvisninger i psykisk helsevern viste ingen kapasitetsproblemer, og avvisningene var i tråd med nasjonale prioriteringsveiledere» https://www.vg.no/helse/i/PpX4Mz/oekning-i-antall-adhd-henvisninger-systemet-er-problematisk Jeg oppfordrer folk til å slutte og sende inn klager, og sprenge systemet. Slik at de med alvorlig funksjonsfall, får komme inn. Anonymkode: ad2cc...875 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #2 Del Skrevet 20 timer siden Synes de hopper bukk over hele problemstillingen. Både prioriteringsveilederen og diagnosekravene for ADHD er såpass vage at man får den konklusjonen man vil ha. Det burde gjøres endringer i prioriteringsveilederen og diagnosekravene for ADHD slik at to like henvisninger får samme resultat og at to like pasienter får samme diagnose. Anonymkode: 4deba...95d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #3 Del Skrevet 20 timer siden Selvfølgelig skal folk klage om de mener avslaget er feil. Det er ikke klagene som er årsaken til at folk står i kø og du kan på ingen måte påstå at de som får avslag har mindre behov for utredning enn noen andre. Avslag kan blant annet komme fordi legen som sender henvisningen har skrevet en mangelfull henvisning. Min fastlege feks advarte meg om at spesielt voksne kvinner oftere får avslag enn voksne menn av flere årsaker. Det skal ikke være slik at feil oppstår men det skjer. Min klage var en av få som nådde statsforvalteren og ble omgjort med beklagelse om feil vurdering. Jeg hadde all rett til å bli henvist, det var feil at de avslo meg og det har jeg svart på hvitt. Anonymkode: 45128...d19 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #4 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Jeg oppfordrer folk til å slutte og sende inn klager, og sprenge systemet. Slik at de med alvorlig funksjonsfall, får komme inn. Anonymkode: ad2cc...875 Personlig oppfordrer jeg folk til å slutte å spise, røyke og drikke på seg livsstilssykdommer, samt å begynne å trene, så hadde vi økt kapasiteten i helsevesenet enormt siden 80 % av pasientgrunnlaget ville blitt borte. Vips, ikke lenger sykepleiemangel eller noen kapasitetsproblemer! Anonymkode: c2fe5...f55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #5 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Synes de hopper bukk over hele problemstillingen. Både prioriteringsveilederen og diagnosekravene for ADHD er såpass vage at man får den konklusjonen man vil ha. Det burde gjøres endringer i prioriteringsveilederen og diagnosekravene for ADHD slik at to like henvisninger får samme resultat og at to like pasienter får samme diagnose. Anonymkode: 4deba...95d Så du mener at man skal endre kriterier på en diagnose? Anonymkode: 85ec0...b34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #6 Del Skrevet 18 timer siden Når Erik Jensen klarer å Erik Jensen klarer å lure psykologer og psykiatere for å slippe å sone så sier det seg selv at det ikke er så vanskelig å lure til seg en ADHD diagnose heller. Hele psykologfaget er fallitt - litt slik Bjørnstjerne Bjørnsons drama på slutten av 1800 tallet. Anonymkode: 7ae45...c79 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #7 Del Skrevet 18 timer siden Har man klart seg greit gjennom skolen, fått passelig gode karakterer, klart seg bra sosialt og ikke behøvd noe tilrettelegging eller ekstrahjelp så tenker jeg at man neppe har adhd. I det minste burde du betale for utredningen selv når du har så små problemer. Anonymkode: 4bc8f...324 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #8 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Så du mener at man skal endre kriterier på en diagnose? Anonymkode: 85ec0...b34 Jeg mener at kriteriene bør konkretiseres slik at alle som blir utredet blir vurdert etter de samme kriteriene. Når kriteriene er så vage som de er i dag så blir det helt vilkårlig hvem som får diagnosen. Ulike psykiatere tolker kriteriene helt ulikt og det er nettopp fordi de er så vage at man kan tolke dem nærmest helt fritt. I dag er det noen psykiatere som krever at man fikk støtteundervisning på skolen for å få ADHD-diagnosen mens andre psykiatere gir ADHD-diagnosen til folk med doktorgrad. AnonymBruker skrev (1 time siden): Når Erik Jensen klarer å Erik Jensen klarer å lure psykologer og psykiatere for å slippe å sone så sier det seg selv at det ikke er så vanskelig å lure til seg en ADHD diagnose heller. Hele psykologfaget er fallitt - litt slik Bjørnstjerne Bjørnsons drama på slutten av 1800 tallet. Anonymkode: 7ae45...c79 Rettspsykiatrien er helt useriøs. Erik Jensen er ikke unntaket, men hovedregelen når det kommer til hvor useriøst disse utredningen er. Man så det blant annet med Breivik. De som utredet han kom med helt ulik konklusjon. Anonymkode: 4deba...95d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå