Gå til innhold

Fantastisk utsikt eller sol -hva ville dere valgt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

(Er heldig å ha begge deler, men elsker å få solen inn om morgenen og hele ettermiddag og kveld 4AD8926E-5764-4466-90E0-B720F0624828.gif.96bfa121e0ea30cb4abb7e8825d7fd8c.gif  )

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Bra gjettet😊

Jeg liker at det er litt borte fra sentrumslydene med flotte Odderøya som nærområde☺️

ts

Anonymkode: 2442d...98b

Men begge stedene er mørke å komme til, spesielt til fots, og jeg må si at personig finner jeg atskillig mye mer glede i Baneheia og Bymarka. Skulle jeg kjøpt en dyr leilighet i Kristiansand, så ville jeg valgt Byhaven, da er skauen bare et steinkast unna. Odderøya går man jo rundt på en times tid. :) 

Om jeg først skal bo "i byen" så skal jeg gjøre det ordentlig, altså bo i kvadraturen. Ellers kan jeg like godt bo på på Søm eller Hånes eller i Voiebyen.

Det er forresten et prosjekt på gang med eksklusive leiligheter på Flekkerøya, der ligger man rett i strandkanten, kanskje det hadde vært noe for deg?

Anonymkode: 21967...df3

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Utsikt uten å nøle.

Anonymkode: a7ee7...9c6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Men det er vel ikke langt i fra Tresse, Bystranda, fisketorget og nederste del av Markens ? Det er noen år siden jeg var i Kristiansand sist,men synes området ved Festningen og Tresse er så fint.

Anonymkode: 9722b...0b0

Neida, ikke veldig langt, men det er langt til butikker, for eksempel, men det kan jo være at det blir etablert daglivare i nærheten når omrtådet er ferdig utbygget.

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Haha, snakk om misunnelig.

Anonymkode: d1182...bfa

Nei, misunnelig er jeg ikke, men jeg er kjent i området og det er andre ting som veier tyngre for meg. I Kanalbyen er det blitt så tett og selv om nærheten til Kilden og Kunstsilo er gunstig, så er det ikke det jeg ville valgt bolig ut fra.

Jeg så ikke disse to innleggene da jeg svarte før, men hvis du leser så ser du at jeg ville foretrukket Byhaven fordi jeg vil bo i byen hvos jeg skal bo sentralt. Hvis jeg skulle gå etter utsikt og nærhet til havet ville jeg valgt Hånestangen, Andøya eller Fiskåtangen.

Det har altså ikke noe med misunnelse, men med preferanse, å gjøre. ;)

Anonymkode: 21967...df3

• Liker 2
Skrevet

Wow, så flott.

Begge har fantastisk utsikt.  Ville valgt den med mest sol, og kveldssol. 

Skrevet

smak og behag :) For meg ville utsikt telt mest.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Denne problemstillingen får meg til å tenke at du burde støtte SOS barnebyer, Røde kors, Blåkors, Kirkens Bymisjon ect. 😅 Eller hva med barna i Afrika.. Eller hva med alle de med rusproblemer som vanker rundt i Norges hovedstad. De har forsovidt mulighet til å velge formiddagssol og utsikt etter eget ønske. Men ikke i en toppleilighet.

Ja, det er latterlig... og garantert på kanten til frekt. I tillegg bryter jeg sikkert reglementet på fjorten sider, jeg ikke orker å lese.

Jeg er sjukt glad for at problemstillingen din ligger på hvilke toppleilighet man skal velge ifht til sol. Men helt seriøst.... er dette virkelig en "problemstilling" som burde vært diskutert med andre en deg selv eller en evt samboer?? Skal jeg mene at jeg digger ettermiddagssol fremfor kveldssol, også skal du ta standpunkt ifht det?

Enten liker man formiddagssol, ettermiddagssol eller utsikt til havnen med alle de grasiøse yathen'e. Jeg unner deg virkelig luksuslivet 😁 Men helt ærlig...

Anonymkode: be12e...2a3

Forslag; 

Logg av norske debattforum. Det er skadelig for deg.

Problemer er relative, jeg ville ikke likt å stå i dette valget, da jeg er vant til å bo med både sol og utsikt. Og de tankene klarer jeg å tenke samtidig som jeg støtter to faste organisasjoner, føler empati med de i konfliktsoner, og støtter ei venninne i sorg. 

Anonymkode: 47c8d...0ba

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville valgt den med utsikt mot havna, så gøy å kunne se båter og aktivitet. Er egebtlig ikke så glad i kveldssol, men med god solskjerming og aircon løser man vel det. Havet er også flott å se på, men gøyere med litt aktivitet. 

Anonymkode: e55da...a68

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville nok ha valgt sol foran utsikt, men aller helst begge deler. 

Anonymkode: 4d79a...aa5

AnonymBruker
Skrevet

I dette i-landsproblemet hadde jeg valgt utsikt😄Hilsen en syk mann på 50 år som ikke får lån til å komme seg ut av en kjellerleilighet med utsikt/innsyn til naboene😆

Anonymkode: 9375c...330

AnonymBruker
Skrevet

Synes begge utsiktene var fine jeg. Er jo litt havutsikt i sol-leiligheten og. Hadde nok gått for kveldssol. Føles så dunkelt når sola forsvinner tidlig. 

Anonymkode: 8fbf6...1fb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville valgt formiddagssol. Deilig å kunne nyte kaffe på balkongen om morgenen. Sol på ettermiddag/kveld blir for hett. Ødelegger også når du skal se på TV og legge deg for å sove for natten. Sjøutsikt er fint det , men ville valgt utsikt over en by hvis jeg kunne (så sant du er godt i høyden). Mye mer spennende å se utover på, enn bare hav. 

Anonymkode: 300b5...50f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Utsikt, sola skinner ikke hver dag akkurat, utsikten forandrer seg ikke med det første. 

Anonymkode: 8cbe8...b39

Nettopp, derfor hadde jeg valgt denne med lengst sol slik at man kan nyte varmen ute lengst mulig de dagene solen er der.

Anonymkode: aad29...0b7

• Liker 1
Skrevet

Sol!

Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg bor ved havet på vestlandet og elsker det. Havet er beroligende og fascinerende i all slags vær.

Anonymkode: 90439...33a

Kunne gjerne bodd på vestlandet, men ville helst hatt fjellutsikt. Havet har jeg aldri klart å like å se/være på, men det er jo kun en personlig referanse.

Anonymkode: c4aaf...b07

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg ville valgt den med utsikt mot havna, så gøy å kunne se båter og aktivitet. Er egebtlig ikke så glad i kveldssol, men med god solskjerming og aircon løser man vel det. Havet er også flott å se på, men gøyere med litt aktivitet. 

Anonymkode: e55da...a68

De siste årene har digre cruiseship dominert havna i Kr.sand, går så og si ikke en dag mellom april og september uten at det står et kolossalt skip der. Har enda ikke hørt én kristiansander si at det er gøy eller pent å se på. Småbåthavnene mellom Odderøya og Tangen er kjempeflotte, hadde heller valgt meg en bolig ut mot dem.

Anonymkode: c4aaf...b07

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Aircondition og solskjerming regulerer varme, og planløsning er enkelt å justere.

ts

Anonymkode: 2442d...98b

Planløsning i nye bygg er dessverre ikke enkelt å justere. Du må ta hensyn til ventilasjon, sprinkleranlegg og et mer komplisert el-anlegg. Vann og avløp kan sjeldent flyttes mer enn noen cm. Du må ha en ansvarlig søker for å vite at du fortsatt følger teknisk forskrift med krav til luftkvalitet (endringer i en leilighet kan påvirke hele bygget), samt andre krav. Har du vannbåren varme er sirkuset komplett.

De som bygger disse byggene tenker ikke et sekund på hvor de plasserer alt dette, de smekker det opp der det er enklest og billigst. Det er svært fordyrende. Men det har kanskje ikke noe å si for deg :)

Anonymkode: 14ef9...8b4

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Utsikt. Den har man hele året. Har bodd et sted med sol, men ikke utsikt, det var pyton.

Anonymkode: 8a090...3f5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...