Gå til innhold

Fantastisk utsikt eller sol -hva ville dere valgt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Denne problemstillingen får meg til å tenke at du burde støtte SOS barnebyer, Røde kors, Blåkors, Kirkens Bymisjon ect. 😅 Eller hva med barna i Afrika.. Eller hva med alle de med rusproblemer som vanker rundt i Norges hovedstad. De har forsovidt mulighet til å velge formiddagssol og utsikt etter eget ønske. Men ikke i en toppleilighet.

Ja, det er latterlig... og garantert på kanten til frekt. I tillegg bryter jeg sikkert reglementet på fjorten sider, jeg ikke orker å lese.

Jeg er sjukt glad for at problemstillingen din ligger på hvilke toppleilighet man skal velge ifht til sol. Men helt seriøst.... er dette virkelig en "problemstilling" som burde vært diskutert med andre en deg selv eller en evt samboer?? Skal jeg mene at jeg digger ettermiddagssol fremfor kveldssol, også skal du ta standpunkt ifht det?

Enten liker man formiddagssol, ettermiddagssol eller utsikt til havnen med alle de grasiøse yathen'e. Jeg unner deg virkelig luksuslivet 😁 Men helt ærlig...

Anonymkode: be12e...2a3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hadde aldri kjøpt noe hvor jeg ikke kan sitte ute i sola etter jobb.

Hadde sjeldent orket sitte ute å nyte utsikten og en grillmiddag eller noen glass vin i skyggen på ettermiddag/kveld.... Da vil jeg heller sitte i kveldssola å se ut over en havn og ett bysentrum.

Men når noen sier de ikke har utsikt, så ser jeg for meg at de ser rett inn i veggen på nabobygget...

Anonymkode: a83b4...152

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville valgt utsikt, hver gang. Jeg kan ikke fordra å ha sola stekende inn i stua, egentlig ikke på noe tidspunkt, men verst om kvelden når jeg vil se tv. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har sol fra 11 til solnedgang og ville ikke kjøpt noe sted uten kveldssol. Deprimerende å komme hjem til "mørke" på flotte dager om man er litt sent hjemme. 

Anonymkode: 77065...5bd

Og ja slik er det, det er jo hver enkelt sine preferanser som teller, og det vet du bare selv TS hva som er din. Og da velger du det som er viktigst for deg. Noen liker solen og sitte ute i den de få dagene i året den er der, andre kan ikke fordra den. Utsikt er jo bra for de som er opptatt av det. Er man heldig har man begge deler, men da blir ofte prisen deretter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

To toppleiligheter i bygg ved siden av hverandre.
Den ene har verandaer mot innseilingen og havet, og har greit med sol.

Den andre har utsikt mot havna/byen og får ettermiddagssol og kveldssol. Begge får formiddagssol.

Hva ville dere valgt?

Jeg heller mot sol hele dagen, og spesielt kveld.

Anonymkode: 2442d...98b

Utsikt, sola skinner ikke hver dag akkurat, utsikten forandrer seg ikke med det første. 

Anonymkode: 8cbe8...b39

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Utsikt uten tvil. Men nå har jeg ikke sett på plantegningene. Planløsningen ville kanskje påvirket valget. 

Anonymkode: 583de...64b

Tenker det samme.

Anonymkode: 2ba7e...adb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Etter å ha flyttet til ett sted med 0 kveldssol, og sola ikke engang når boligen i desember, mens den når naboene på andre siden av jordet, har jeg innsett hvor mye sola faktisk påvirker, Så jeg hadde valgt kveldssol. Og av disse to du linket til, er det jo minimale forskjeller i utsikten utifra hva jeg kan se? 

Anonymkode: 00773...e99

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takker for mange innspill -det var jo det som var poenget med spørsmålet mitt også😊

ts

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I det området hadde jeg valgt sol. Ville ikke ligget i skyggen i de høyblokkene der. Det kan også blåse godt utpå der. Sikker på at dere vil bo der i det hele tatt? Jeg bor i Kristiansand men kunne aldri bodd i Kanalbyen. 

Anonymkode: 01d11...efa

Ja kanskje litt høyere opp,men med like flott panoramautsikt.

Anonymkode: 9722b...0b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Elsker min sjøutsikt 🦢. Den er fin hele året. 

Anonymkode: b0a6f...02e

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Elsker min sjøutsikt 🦢. Den er fin hele året. 

Anonymkode: b0a6f...02e

Enig - elsker å se på havet i storm. 

Anonymkode: 90439...33a

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Utsikt er fin i all slags vær. 

Anonymkode: 8b36f...c0b

"Utsikt" i Kristiansand = ut mot havet og/eller inn mot byen. Bor selv i Kr.sand med utsikt mot både by og hav, og den "utsikten" er ingenting å snakke om. Byen er ikke pen, og havet er bare kjedelig å se på. 

Anonymkode: c4aaf...b07

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vurderer du ikke andre faktorer også? Planløsningen generelt, hvor praktisk er den? Soverommenes beliggenhet, steikende sol på kveldstid på soverom er drepen for god nattesøvn. 
Disse leilighetene har jo begge utsikt. 

Anonymkode: a4592...fbe

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

"Utsikt" i Kristiansand = ut mot havet og/eller inn mot byen. Bor selv i Kr.sand med utsikt mot både by og hav, og den "utsikten" er ingenting å snakke om. Byen er ikke pen, og havet er bare kjedelig å se på. 

Anonymkode: c4aaf...b07

Jeg bor ved havet på vestlandet og elsker det. Havet er beroligende og fascinerende i all slags vær.

Anonymkode: 90439...33a

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Vurderer du ikke andre faktorer også? Planløsningen generelt, hvor praktisk er den? Soverommenes beliggenhet, steikende sol på kveldstid på soverom er drepen for god nattesøvn. 
Disse leilighetene har jo begge utsikt. 

Anonymkode: a4592...fbe

Aircondition og solskjerming regulerer varme, og planløsning er enkelt å justere.

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...