Ane996646 Skrevet i går, 13:27 #1 Del Skrevet i går, 13:27 Hei, Jeg er i dag 8+1 etter innsett av 5 dagers blastocyst. Jeg har tatt flere hcg målinger av blodprøve, som ikke har doblet seg fullt etter 2 dager. Jeg tok ny i dag da jeg hadde mistet mye av svangerskap symptomene, samt at jeg har vært plaget av blødninger i snart 2 uker. Svaret i dag viste veldig tydelig at den ikke har doblet seg hver 48 time, ikke i nærheten en gang. Legen jeg snakket med sa den var fin, men alt jeg har lest så betyr dette at svangerskapet ikke utvikler seg normalt. Jeg vet at nivåene kan synke etterhvert, men dette er vel ikke før uke 9-10? Er det noen som har opplevd lignende? Er rimelig nervøs her hjemme. Legger ved verdiene under Uke 6 14096 To dager senere 24974 I dag 8+1 127000 (husker ikke eksakt nummer) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:37 #2 Del Skrevet i går, 13:37 Du er for langt kommet til at hCG betyr noe særlig. Det er vesentlig stigning siden uke 6, toppen kan godt være nådd allerede. Tallene er normale. Anonymkode: 8c4bb...f12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:43 #3 Del Skrevet i går, 13:43 Fra Fürst: "S-hCG Ved normal graviditet skal hCG-verdiene dobles hvert 2. døgn inntil hCG-nivået er ca 1200 U/L. Ved hCG-verdier mellom 1200 U/L og 6000 U/L skal verdien dobles hvert 3. døgn, og ved hCG-verdier over 6000 U/L skal verdien dobles hvert 4. døgn frem til ca uke 10." Du har ikke mulighet til å heller ta ultralyd? Anonymkode: 22592...bbc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ane996646 Skrevet i går, 13:45 Forfatter #4 Del Skrevet i går, 13:45 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fra Fürst: "S-hCG Ved normal graviditet skal hCG-verdiene dobles hvert 2. døgn inntil hCG-nivået er ca 1200 U/L. Ved hCG-verdier mellom 1200 U/L og 6000 U/L skal verdien dobles hvert 3. døgn, og ved hCG-verdier over 6000 U/L skal verdien dobles hvert 4. døgn frem til ca uke 10." Du har ikke mulighet til å heller ta ultralyd? Anonymkode: 22592...bbc Jeg var på UL i dag og alt så fint ut, fosteret hadde hjertelyd og hadde vokst, men har hørt at lav stigning kan tyde på feil hos fosteret, og dermed SA. Fürst er de eneste som oppgir disse tallene, ingen andre steder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:08 #5 Del Skrevet i går, 14:08 Ane996646 skrev (16 minutter siden): Jeg var på UL i dag og alt så fint ut, fosteret hadde hjertelyd og hadde vokst, men har hørt at lav stigning kan tyde på feil hos fosteret, og dermed SA. Fürst er de eneste som oppgir disse tallene, ingen andre steder Så bra at det så fint ut på ultralyd! Fürst er samtidig en pålitelig kilde, de kan ikke ha funnet på disse tallene. I metodebok står følgende: "I 2. til 5. svangerskapsuke fordobles hCG-konsentrasjonen hvert 1,5 døgn. Etter 5. uke forlenges doblingstiden til 2-3 døgn." Så her vektlegges det også at doblingstiden øker. Jeg har selv opplevd SA, og vet hvor skummelt det er å ikke vite hvordan det går. Men jeg ville ikke bekymret meg for hcg-nivået. Det at det ser bra ut på ultralyd er det viktigste! Anonymkode: 22592...bbc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:29 #6 Del Skrevet i går, 14:29 Hvis fosteret hadde vokst som normalt ville jeg ikke vært bekymret. Den såkalte 48-timers doblingen avtar en gang rundt uke 7, noen ganger før, og verdiene i seg selv er jo innafor. I noen land opererer de med at HCG bør dobles innenfor 48 timer før uke 5, etter det er en stigning på minst 66% regnet som nok, med mindre det er andre tegn på at fosteret eller graviditeten ikke utvikler seg normalt. Anonymkode: 6dea5...dc0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ane996646 Skrevet i går, 14:34 Forfatter #7 Del Skrevet i går, 14:34 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis fosteret hadde vokst som normalt ville jeg ikke vært bekymret. Den såkalte 48-timers doblingen avtar en gang rundt uke 7, noen ganger før, og verdiene i seg selv er jo innafor. I noen land opererer de med at HCG bør dobles innenfor 48 timer før uke 5, etter det er en stigning på minst 66% regnet som nok, med mindre det er andre tegn på at fosteret eller graviditeten ikke utvikler seg normalt. Anonymkode: 6dea5...dc0 Her sett dette jeg også, men verdien har ikke økt med 66% hver andre dag siden de første blodprøvene så vidt jeg regner. Har opplevd at legene er så sykt optimistiske uansett for å unngå å bekymre, noe som irriterer meg grønn. Kan ikke skjønne at dette kan være et bra tall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisegikkpåskolen Skrevet i går, 15:08 #8 Del Skrevet i går, 15:08 Ane996646 skrev (1 time siden): Jeg var på UL i dag og alt så fint ut, fosteret hadde hjertelyd og hadde vokst, men har hørt at lav stigning kan tyde på feil hos fosteret, og dermed SA. Fürst er de eneste som oppgir disse tallene, ingen andre steder Du var jo på UL i dag. Da er det jo ikke noe mer du kan gjør enn å vite at alt så bra ut. Så må du vente til neste TUL. Tror ikke det hjelper deg å stresse over HCG nivåene når UL viste at alt stod bra til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #9 Del Skrevet 14 timer siden Ane996646 skrev (11 timer siden): Jeg var på UL i dag og alt så fint ut, fosteret hadde hjertelyd og hadde vokst, men har hørt at lav stigning kan tyde på feil hos fosteret, og dermed SA. Fürst er de eneste som oppgir disse tallene, ingen andre steder HCG dobler seg hver 2-3. dag i starten av svangerskapet til ca 5 uker. Etter 1200 i HCG så kan verdiene bruke opp mot 4 dager til å fordoble seg, og når du er over 6 uker på vei (ev over 6000 i hcg) så kan det ta over 4 dager for HCG å fordoble seg. IVF er også en faktor der man kan se lavere HCG-økning uten at det trenger å være indikasjon på at noe er galt. Du er såpass langt på vei at UL er langt mer pålitelig enn HCG. Økningen i uke 6 var forøvrig veldig fin. Link til pålitelig kalkulator: https://www.wantbaby.info/calculators/beta-hcg-levels Anonymkode: f844a...2ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #10 Del Skrevet 8 timer siden Ane996646 skrev (16 timer siden): Her sett dette jeg også, men verdien har ikke økt med 66% hver andre dag siden de første blodprøvene så vidt jeg regner. Har opplevd at legene er så sykt optimistiske uansett for å unngå å bekymre, noe som irriterer meg grønn. Kan ikke skjønne at dette kan være et bra tall Økningen i uke 6 var på 77%. Tallet fra uke 8 kan du ikke se på, for det skal ikke doble seg så sent. Anonymkode: 6dea5...dc0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå