AnonymBruker Skrevet i går, 13:30 #21 Del Skrevet i går, 13:30 Million skrev (2 minutter siden): Ingen prevensjon er 100% sikker. P-piller er vel 98% sikre. Det vil si to av hundre kvinner vil bli gravide på pillen, helt UTEN å sabotere noe som helst. Det er litt drøyt å rope opp om sabotasje, som om det er kvinnens feil og at hun med vilje har sabotert prenvensjonen, når det kan og vil oppstå graviditeter selv på korrekt brukt prevensjon. Menn får slutte å sutre over dette og bruke kondom ALLE gangene selv om kvinner bruker p-piller eller har p-stav eller hva som helst. DE KAN FEILE, og da er kondomet en dobbelforsikring mot svangerskap OG (et stort pluss) en beskyttelse mot sykdomssmitte. Noe som slett ikke er dumt når man ikke kjenner partneren så godt... Det er også svært lett å unngå noe sånt for menn. 1. Slutt å ha tilfeldig sex med damer du har kjent i 2 timer. Du har NULL grunnlag for å stole på henne, og gjør du det, så er du stokk dum. 2. Ikke ha sex med mindre du regner med å bli far, og det ikke er noen krise for deg. ALL prevensjon kan svikte. En kompis gjorde dama gravid etter mislykket sterilisering, der greiene vokste sammen igjen. Det opplyses absolutt overalt at ingen prevensjon er 100 prosent sikker. 3. Hvis du vil beskytte deg best mulig, bruk kondom, og bruk den RIKTIG. Lær deg riktig bruk, og ikke dropp kondom fordi det er "kjedelig" og "mindre deilig", med mindre du synes det er spennende og deilig å oppdra et barn i minst 18-19 år. Anonymkode: 2b052...db5 4 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:31 #22 Del Skrevet i går, 13:31 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Det er jo å be om å bli far. Tilfellet jeg skriver om, er hvor kvinnen saboterte prevensjonen mot mannens samtykke. Anonymkode: c95fb...717 På hvilken måte saboterte hun prevensjonen? Er du/den det gjelder helt ukjent med at prevensjon kan feile uten «sabotasje»? Anonymkode: 8ad6e...a7d 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:31 #23 Del Skrevet i går, 13:31 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvordan er du sikker på at det var løgn eller sabotasje av prevensjon? Ingen prevensjon er 100% effektiv. Anonymkode: f9c3a...07b Hun har skrevet om dette før, flere bitre, sinte innlegg. Kjæresten hennes har fortalt henne at den stygge, idiotiske dama han pulte på før, har sabotert hans prevensjon, og blitt gravid. Derfor burde han slippe å betale bidrag og ha noe med barnet å gjøre. Søk gjerne opp, så vil du finne de andre innleggene. Anonymkode: 2b052...db5 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Voyeur Skrevet i går, 13:31 #24 Del Skrevet i går, 13:31 Det er ikke barnet sin feil. Det blir jo ufrivillig født inn i en dysfunksjonell foreldrerelasjon.. Derfor bør du prøve å skape best mulig relasjon til barnet. Drit i moren, det er barnet som er viktig. 1 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:32 #25 Del Skrevet i går, 13:32 Folk er veldig harde her. Kanskje fordi menn alltid har bestemt over kvinners kropp så nå skal vi endelig bestemme. My body, my choice. Men jeg endret tankegang etter å ha lest historien til en fyr som virket som en skikkelig dust. Han hadde gjort to kvinner gravid samtidig. Og begge bestemte seg for å beholde, men han ønsket ikke å bli far til den ene. Jeg synes fyren virket helt idiot. Men jeg tenkte også på at ting kan skje, og jeg ville virkelig ikke likt det om noen fikk mitt barn (jeg er kvinne) mot mitt ønske. Jeg ville faktisk blitt forbanna. Ja, dere kan si om det skjedde at jeg var skyld i å sette barnet til livet med å ha sex. Men det blir liksom veldig skinnhellig. Vi gjør alle dumme ting, eller tar en sjans vi ikke burde tatt. Eller som jeg faktisk har opplevd i livet mitt å bli gjort gravid mot mitt ønske (ja, dette skjer med kvinner også). Takk Gud for at jeg da var kvinne og at abort eksisterer. Synes synd på alle menn som må bli far mot sin vilje. Det er faktisk ikke greit. Anonymkode: fafcf...e38 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perle Skrevet i går, 13:32 #26 Del Skrevet i går, 13:32 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): I dette tilfellet ble det brukt prevensjon. Anonymkode: c95fb...717 Herregud. Hun kan lyve eller omgangssyken. Igjen; om du som mann ikke ønsker avkom så etterlat ikke kjønnscellene dine i fertile kvinners underliv. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:41 #27 Del Skrevet i går, 13:41 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Folk er veldig harde her. Kanskje fordi menn alltid har bestemt over kvinners kropp så nå skal vi endelig bestemme. My body, my choice. Men jeg endret tankegang etter å ha lest historien til en fyr som virket som en skikkelig dust. Han hadde gjort to kvinner gravid samtidig. Og begge bestemte seg for å beholde, men han ønsket ikke å bli far til den ene. Jeg synes fyren virket helt idiot. Men jeg tenkte også på at ting kan skje, og jeg ville virkelig ikke likt det om noen fikk mitt barn (jeg er kvinne) mot mitt ønske. Jeg ville faktisk blitt forbanna. Ja, dere kan si om det skjedde at jeg var skyld i å sette barnet til livet med å ha sex. Men det blir liksom veldig skinnhellig. Vi gjør alle dumme ting, eller tar en sjans vi ikke burde tatt. Eller som jeg faktisk har opplevd i livet mitt å bli gjort gravid mot mitt ønske (ja, dette skjer med kvinner også). Takk Gud for at jeg da var kvinne og at abort eksisterer. Synes synd på alle menn som må bli far mot sin vilje. Det er faktisk ikke greit. Anonymkode: fafcf...e38 Menn ligger på bunn statistisk sett mht. kondombruk. Kondomer kastes gratis etter menn, men de NEKTER å bruke dem. De bestemmer fortsatt over kvinnens kropp ved å kreve/forvente at kvinnen ødelegger kroppen sin med skadelig hormonell prevensjon. Det er ikke skinnhellig å påpeke at menn flest driter i å beskytte seg mot uønsket graviditet. Da ØNSKER de å bli fedre. Det er bare logisk. Når du ikke beskytter deg, så legger du opp til å bli far. Beskytt dere. Ta ansvar. Det er ikke synd på menn når dere velger bort kondom fordi det er "mindre deilig". Det gjelder også kvinner. Du kan ikke bli gjort gravid mot ditt ønske når du ikke beskytter deg. Da legger du opp til graviditet. Det er helt latterlig at slike ting må forklares til voksne folk i i-land i 2025. Anonymkode: 2b052...db5 9 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:51 #28 Del Skrevet i går, 13:51 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det gjelder også kvinner. Du kan ikke bli gjort gravid mot ditt ønske når du ikke beskytter deg. Da legger du opp til graviditet. Det er helt latterlig at slike ting må forklares til voksne folk i i-land i 2025. Jeg ble kidnappet og voldtatt. Jeg tålte ikke pillen lenger og hadde ikke startet med noe ny prevensjon. Jeg var singel, men hadde nylig rømt fra en farlig mann. Ikke alt er så rett frem som tror. Anonymkode: fafcf...e38 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet i går, 14:01 #29 Del Skrevet i går, 14:01 Er man voksen nok til å ha sex bør man også være voksen nok til å vite at sex kan føre til barn, og mange kvinner klarer ikke å ta abort o den situasjonen. Jeg har selv tre barn. Samtlige tre barn ble til på prevensjon. En på piller og tvillinger laget til tross for at jeg da hadde valgt hormonspiral fordi det skulle være dobbel sikring. Spiral+ hormoner som skulle forhindre slikt. Istedenfor ble det altså dobbelt opp med barn. 😅 Jeg steriliserte meg etter det. Orket ikke flere overraskelser. Når slikt kommer tross prevensjon bruker man som regel prevensjon fordi man ikke ønsker barn der og da, så når det ikke passer og ikke er planen altså. Hvilket jeg vil si er en tøff situasjonen å komme i. Det ideelle er selvfølgelig at barn kommer når begge foreldrene ønsker barn, og situasjonen er gunstig for det. Hun saboterte prevensjon? 100% sikker på det? Jeg gjorde det definitivt ikke, men barn ble det. Tok ikke abort selv om mannen ikke ønsket det? JEG ønsket abort da jeg ble gravid på denne måten, begge gangene, men klarte det ikke. Å ta abort er virkelig ikke bare bare for mange kvinner. Jeg er ikke imot abort, men for selvbestemt abort, men samtidig som jeg fant det lurest og ønsket slo beskyttelsesinstinkter inn, og jeg klarte det ikke. Heldigvis selvfølgelig, med tanke på barna jeg nå har, men det var en tøff situasjon, og hva mannen (og du selv) finner lurest er ikke nødvendigvis mulig da. Hvordan dette blir er selvfølgelig mye opp til hvordan mannen takler dette. Voksent og ansvarlig, med intensjoner om å være en god far selv om det ikke er på ideelle måten, til så ugreit at barnet ikke vil ha annet enn forakt for sin far når det vokser til. Det er ingen fasit, men hva far bestemmer seg for å gå inn for. Jeg var heldig i at fedrene tok ansvar, til den grad at de også trøstet meg når jeg raste og fortvilet over situasjonen. Det var absolutt ingen press på abort når det ble tydelig at det var et valg jeg ikke evnet å ta. Forholdet til far til eldste har vært vanskelig på mange måter, men far har han likevel vært. Det skal han ha. Situasjonen hadde godt mulig vært enklere dersom vi begge var enige om å være ansvarlige foreldre, og venner i den situasjonen. Det som kompliserte var at far ønsket at vi skulle være en familie, og jeg ikke, så mye såre følelser rundt det. Ikke rundt at begge elsket barnet. Det har vi begge gjort, fra før det ble født, selv om det kom uventet. Så mye opp til mor og far hvordan dette går, og at begge tar ansvar og er bestemt på at barnet skal få kjærlighet og omsorg det fortjener. Alle fedre jeg vet om som kom i tilsvarende situasjon har heldigvis vært gode fedre, som elsker og følger opp barnet. Ene barnet jeg vet om som ble til under lignende omstendigheter (var besøkshjem for det barnet noen år) hadde dessverre en fraværende far de første årene, men etterhvert kom far heldigvis virkelig på banen, og de har et nært forhold i dag. Far var nok noe umoden da barnet ble til, men ble etterhvert moden og ansvarlig far. Han har faktisk to barn som ble til på slik måte, og det er de eneste to barn han har. Han stiftet aldri familie, men de to barna er nå hans store glede i livet, og hans foreldres stolthet og glede. Så litt krøll i starten, men det endte jo bra. 1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet i går, 14:03 #30 Del Skrevet i går, 14:03 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er vel en form for voldtekt når prevensjonen saboteres mot mannens samtykke.... Anonymkode: c95fb...717 Har ts garanti for at det var det som skjedde da? Blir alltid skeptisk når jeg hører det der fra menn. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:14 #31 Del Skrevet i går, 14:14 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg ble kidnappet og voldtatt. Jeg tålte ikke pillen lenger og hadde ikke startet med noe ny prevensjon. Jeg var singel, men hadde nylig rømt fra en farlig mann. Ikke alt er så rett frem som tror. Anonymkode: fafcf...e38 Veldig leit å høre. Men hovedproblemet her var jo voldtekten, og ditt tilfelle er svært sjeldent, heldigvis. TS snakker ikke om voldtekt. Hun snakker om "sabotert" prevensjon. Det er vanskelig å sabotere prevensjon hvis mannen holder seg med kondomer, tar ett ut av en pakke, trer det på, gjennomfører akten og så tar det av. Kvinner har ikke barberblad i underlivet som kan punktere kondomer. Anonymkode: 2b052...db5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet i går, 14:21 #32 Del Skrevet i går, 14:21 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): I dette tilfellet ble det brukt prevensjon. Anonymkode: c95fb...717 Ja? Fortsatt fullt mulig å bli gravid. Om du brukte kondomer riktig og sjekket null lekkasje etterpå - så er jo DNAtest greit å få. Kjenner vel bare en som fikk vite ham var mulig far (brukte prevensjon). Han sa valget var opp til henne, han kom til å stille opp om han var biologisk far. Så kjenner jeg ei som ble ufrivillig gravid fordi idioten snek av kondomen. Hun valgte å beholde. Endret i går, 14:23 av AprilLudgate 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:23 #33 Del Skrevet i går, 14:23 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg ble kidnappet og voldtatt. Jeg tålte ikke pillen lenger og hadde ikke startet med noe ny prevensjon. Jeg var singel, men hadde nylig rømt fra en farlig mann. Ikke alt er så rett frem som tror. Anonymkode: fafcf...e38 Leit å høre hva som skjedde deg, men du skjønner vel at det er veldig, veldig ekstremtilfelle du beskriver her? De aller, aller fleste kvinner i Norge blir ikke kidnappet og gravide. Anonymkode: 2f0a1...541 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet i går, 14:35 #34 Del Skrevet i går, 14:35 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Folk er veldig harde her. Kanskje fordi menn alltid har bestemt over kvinners kropp så nå skal vi endelig bestemme. My body, my choice. Men jeg endret tankegang etter å ha lest historien til en fyr som virket som en skikkelig dust. Han hadde gjort to kvinner gravid samtidig. Og begge bestemte seg for å beholde, men han ønsket ikke å bli far til den ene. Jeg synes fyren virket helt idiot. Men jeg tenkte også på at ting kan skje, og jeg ville virkelig ikke likt det om noen fikk mitt barn (jeg er kvinne) mot mitt ønske. Jeg ville faktisk blitt forbanna. Ja, dere kan si om det skjedde at jeg var skyld i å sette barnet til livet med å ha sex. Men det blir liksom veldig skinnhellig. Vi gjør alle dumme ting, eller tar en sjans vi ikke burde tatt. Eller som jeg faktisk har opplevd i livet mitt å bli gjort gravid mot mitt ønske (ja, dette skjer med kvinner også). Takk Gud for at jeg da var kvinne og at abort eksisterer. Synes synd på alle menn som må bli far mot sin vilje. Det er faktisk ikke greit. Anonymkode: fafcf...e38 I de tilfeller der menn blir far mot sin vilje gjelder dette også damen svært ofte. Hun ble og uplanlagt og uønsket gravid men valgte å beholde fordi hun ikke klarte ta abort Endret i går, 14:36 av Maleficenta 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ann.I.F Skrevet i går, 14:52 #35 Del Skrevet i går, 14:52 Ja, jeg kjenner flere som har opplevd dette. Far forholder seg saklig, kort og konkret til mor. Og far prøver så godt han kan å være en god far for barnet. Trøblete til å begynne med, for ofte er ikke mor interessert i å ha en far inne i bildet, bare ha et barn. Men det går seg mer og mer til når barnet blir eldre. Familievernkontoret kan bidra i slike tilfeller, om far og mor ikke klarer å forholde seg til hverandre. Det er også hensiktsmessig at far har sin egen familie i ryggen slik at det blir et større press på mor slik at barnet får bli kjent med fars familie. Far må desverre tåle kommentarer som i tråden her så lenge barnet er under 18 år. Det tror jeg er veldig belastende. Her kommer farmor inn. Hun må trå til å være en god støtte for far slik at han får fokus bort fra mor, og over på barnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:00 #36 Del Skrevet i går, 15:00 Så her mener folk at hvis man ikke er rede til å bli far, må man leve i sølibat. Ja, det er jo det sikreste… Anonymkode: 07a56...2cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet i går, 15:02 #37 Del Skrevet i går, 15:02 Ann.I.F skrev (9 minutter siden): Ja, jeg kjenner flere som har opplevd dette. Far forholder seg saklig, kort og konkret til mor. Og far prøver så godt han kan å være en god far for barnet. Trøblete til å begynne med, for ofte er ikke mor interessert i å ha en far inne i bildet, bare ha et barn. Men det går seg mer og mer til når barnet blir eldre. Familievernkontoret kan bidra i slike tilfeller, om far og mor ikke klarer å forholde seg til hverandre. Det er også hensiktsmessig at far har sin egen familie i ryggen slik at det blir et større press på mor slik at barnet får bli kjent med fars familie. Far må desverre tåle kommentarer som i tråden her så lenge barnet er under 18 år. Det tror jeg er veldig belastende. Her kommer farmor inn. Hun må trå til å være en god støtte for far slik at han får fokus bort fra mor, og over på barnet. Men hvordan vet du at det var det de opplevde? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet i går, 15:03 #38 Del Skrevet i går, 15:03 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så her mener folk at hvis man ikke er rede til å bli far, må man leve i sølibat. Ja, det er jo det sikreste… Anonymkode: 07a56...2cd Eller sterilisere seg eller better yet. Bruk kondom. Evt ha sex med noen de kjenner og stoler på 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sparkling_Pink Skrevet i går, 15:04 #39 Del Skrevet i går, 15:04 Jeg vet av en som i fylla pulte på ei og det ble barn. Han møter ungen to til fire ganger årlig, er bidragspliktig men har ikke så veldig mye mer å gjøre med moren. Som ei sidehistorie, mente han at han skulle bli avholds, men det er han overhodet ikke. Sist jeg hadde med han å gjøre var det snus, øl, sprit og maiuana som var tema, og før det ei som drev å dro fra han for å finne rus og han som drev og hentet henne tilbake. Så jeg takket for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:16 #40 Del Skrevet i går, 15:16 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Så her mener folk at hvis man ikke er rede til å bli far, må man leve i sølibat. Ja, det er jo det sikreste… Anonymkode: 07a56...2cd Eller bruke kondom og ikke ha tilfeldig sex. Anonymkode: 2b052...db5 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå