AnonymBruker Skrevet fredag kl 15:22 #41 Del Skrevet fredag kl 15:22 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg ble kidnappet og voldtatt. Jeg tålte ikke pillen lenger og hadde ikke startet med noe ny prevensjon. Jeg var singel, men hadde nylig rømt fra en farlig mann. Ikke alt er så rett frem som tror. Anonymkode: fafcf...e38 Abort? Anonymkode: 02f39...583 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 15:29 #42 Del Skrevet fredag kl 15:29 Kjenner én, han har aldri møtt barnet fordi han ble så sint. Han er bestefar og nå, men har ingenting med noen av dem å gjøre. Han betalte da. Anonymkode: c778d...f83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 15:44 #43 Del Skrevet fredag kl 15:44 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Abort? Anonymkode: 02f39...583 Ja. Selvfølgelig. Faren var livsfarlig. Jeg setter ikke barn til verden som vil leve i fare. Pluss at jeg ønsket ikke barn med den mannen, eller var i stand (pga samboerskap med barnefar) å ta vare på et barn. Skal jeg ha barn så skal faren være ufattelig snill og verdens beste. Anonymkode: fafcf...e38 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 15:51 #44 Del Skrevet fredag kl 15:51 I det tilfellet jeg vet om var han fly forbanna hele graviditeten og supernegativ. Så møtte han barnet og tok faktisk ansvar for situasjonen. Nå er barnet 5 år og han er en god og tilstedeværende pappa. Han har lagt bort stridsøksen og samarbeider fint med moren til barnet. Han mener nå at barnet er en fin del av livet hans, selv om han nok innerst inne ønsket seg livet annerledes. Anonymkode: 18214...552 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet fredag kl 18:43 #45 Del Skrevet fredag kl 18:43 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er jo å be om å bli far. Tilfellet jeg skriver om, er hvor kvinnen saboterte prevensjonen mot mannens samtykke. Anonymkode: c95fb...717 Så, sabotere kvinnen, som f.eks. å ta hull i kondom? Eller brukte man pull-out-metoden som ikke er sikker? Bruker folk piller så er det ikke super-sikkert. Man kan ikke sabotere en p-stav, spiral eller p-sprøyte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perle Skrevet i går, 07:47 #46 Del Skrevet i går, 07:47 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Så her mener folk at hvis man ikke er rede til å bli far, må man leve i sølibat. Ja, det er jo det sikreste… Anonymkode: 07a56...2cd Ja, hva trodde du? Dette, eller å sterilisere seg. Hverken prevensjon eller mennesker er 100% til å stole på. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:58 #47 Del Skrevet i går, 07:58 Jeg vet bare om et tilfelle som jeg kommer på. Der var ikke mor og far i et forhold, men en uskjev maktrelasjon der mor var sårbar og avhengig av far. Ala lege og pasient. Mor ble gravid og far ble rasende. Det ble rettsak og far mistet jobb (og kone) og mulighet til likt arbeid i fremtiden. Far hadde ingenting med mor og barn å gjøre hele barnets oppvekst. Fars familie hadde litt kontakt med barnet da det ble større. Anonymkode: 0e693...885 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #48 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (19 timer siden): Du, eller om du kjenner til noen, som har blitt ufrivillig far fordi den du datet løy om eller saboterte prevensjon, hvordan er forholdet ditt til barnemoren? Spesielt om du ønsket abort, men ikke ble hørt? Hvordan er det mentalt å være forelder i en slik situasjon? Anonymkode: c95fb...717 Ønsket abort men ble ikke hørt = mann prøvde ulovlig å presse den gravide til abort Anonymkode: a17b7...a77 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #49 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (19 timer siden): Du, eller om du kjenner til noen, som har blitt ufrivillig far fordi den du datet løy om eller saboterte prevensjon, hvordan er forholdet ditt til barnemoren? Spesielt om du ønsket abort, men ikke ble hørt? Hvordan er det mentalt å være forelder i en slik situasjon? Anonymkode: c95fb...717 Menn har et selvstendig ansvar for å trekke på seg kondom, om de vil være rimelig sikre på å ikke spre sitt DNA. Å vinkle saken slik ts gjør, er dirkete usmakelig. Barn som blir til på denne måten har og rett på respekt fra begge foreldre uansett hvordan disse barna har blitt til. Anonymkode: 008e2...20e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #50 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (19 timer siden): Men du skjønner, alfa-hanner måååå jo få lov til å pule alle pene damer i bygda, helst uten det kjipe kondomet Anonymkode: 2b052...db5 Denne syns jeg var skikkelig stygg. Det finnes damer som lyver om prevensjon, og det finnes prevensjon som svikter. Så usmakelig kommentar dette var.. Har ikke ord. Hilsen kvinne 35 Anonymkode: ba246...a2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #51 Del Skrevet 23 timer siden Alt var mye bedre før, når man ventet med sex til man har funnet den rette og blitt godt gift *). Når skal menn skjønne at dama har all makt i slike situasjoner? *) Og før noen iler til med unntakene; hadde ma sex og fikk barn utenfor ekteskap vanket det bøter for begge parter som seg hør og bør. Anonymkode: 07529...3c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #52 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Alt var mye bedre før, når man ventet med sex til man har funnet den rette og blitt godt gift *). Når skal menn skjønne at dama har all makt i slike situasjoner? *) Og før noen iler til med unntakene; hadde ma sex og fikk barn utenfor ekteskap vanket det bøter for begge parter som seg hør og bør. Anonymkode: 07529...3c0 Når "før"? Anonymkode: 64e69...ec3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #53 Del Skrevet 22 timer siden En ting jeg lurer på. Mange snakker om barnets beste, men er det egentlig barnets beste å bli født hvis en av foreldrene ønsker at du aldri ble født? Og at foreldrene har et høyt konfliktnivå fordi en av dem føler seg overkjørt og aldri ønsket seg barn? Jeg skjønner at det ikke alltid er så enkelt, men hvis man aldri blir født så blir man aldri født på en måte, men når man først kommer til verden så kan man i ytterste konsekvens oppleve kanskje fattigdom, krangler, psykiske problemer osv pga at en av foreldrene ikke ønsker deg. Ville det ikke da være bedre å ta abort så lenge ikke begge foreldrene ønsker barnet? Er det ikke egoistisk mot barnet å på en måte "tvinge deg" til å bli født inn i et liv som vil bli mye vanskeligere enn det hadde trengt å være? Jeg vokste i alle fall opp med foreldre som kranglet myye da jeg var liten pga at faren min ikke ønsket seg barn og jeg tenkte mange ganger (på den tida) at jeg skulle ønske at jeg aldri ble født. Har forsåvidt et ok liv i dag, men har egentlig fortsatt ettervirkninger som angst og har vanskelig for å stole på folk ++ pga mye som skjedde da jeg var liten. Anonymkode: 7ea5d...c44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #54 Del Skrevet 22 timer siden Tanten min sluttet på prevensjon uten å fortelle det til min onkel. De hadde to barn fra før, hvor en krevde mye oppfølging (er autist), og onklerne min var klar på at han ikke ønsket flere barn. Men tanten min ble jo gravid og de fikk et tredje barn. Onkelen min er litt tafatt og snill, så han ble i forholdet. Han er jo selvsagt veldig glad i barnet sitt, som nå er over 20 år. Men jeg hadde hatt problemer med å tilgi et så stort tillitsbrudd. Når man er gift må man kunne stole på at det den ene parten sier er sant. Anonymkode: 5e760...836 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 22 timer siden #55 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (20 timer siden): Du, eller om du kjenner til noen, som har blitt ufrivillig far fordi den du datet løy om eller saboterte prevensjon, hvordan er forholdet ditt til barnemoren? Spesielt om du ønsket abort, men ikke ble hørt? Hvordan er det mentalt å være forelder i en slik situasjon? Anonymkode: c95fb...717 Være den beste utgaven av deg selv er mitt råd . Bestem deg for hvem du vil bli husket som . Den som gjorde det beste utav situasjonen til et uskyldig barn . 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #56 Del Skrevet 22 timer siden Vet om et tilfelle med en kompis av oss som gjorde en dame gravid. Hun ville beholde, han ønsket abort. Stor konflikt. Han var kjempeopprørt og følte livet ble ødelagt. Barnet ble født og han besøkte dem jevnlig. Tok seg skikkelig sammen før ungen var jo hans. Tok med barnet på små trilleturer og slikt det første året. Små utflukter uten overnatting de neste 6 mnd og fra 1,5-2 år begynte de med en til to overnattinger hver andre uke. Da barnet akkurat hadde fylt 2 år døde mor tragisk. Faren fikk 100% aleneansvar over natta. Ble en kjempe-overgang. Det ruller og går og får litt bistand fra familie og venner rundt med praktiske ting. Veldig omveltning å leve alene i mange mange år, bo og jobbe som man vil og plutselig være ansvarlig for en toddler. I dag er de to fortsatt alene og ting går seg til, ungen går i grunnskole fortsatt. Kompisen forteller at han aldri ville vært uten❤️ Anonymkode: ecd47...a5a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå