Gå til innhold

Jeg frykter hijab mer enn nazisymboler.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er sikkert ikke alene.

Hva er dine tanker om dette?

Anonymkode: 3796a...3aa

Er enig. Men avskyr begge deler. Hijab burde bli forbudt i Norge. Håper det blir det med ny oppegående regjering. 

Anonymkode: 1218e...1ba

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Du er naiv i forhold til den virkelige verden. Tviler sterkt på at muslimene i bydelen din liker deg like godt som du liker dem. 

Anonymkode: fa37d...080

De liker deg som er kvinne ganske godt, og de får det de vil ha? Det har man da sett mange eksempel på. 

Anonymkode: 2247f...25f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg frykter nynazisme og høyre radikale i mye større grad enn islamisme for det er sistnevnte som har fotfeste i vesten. Hadde jeg bodd i Midtøsten hadde det vært en annen sak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frykter mest Hijaben som symbol, De såkalte Nazi symbolene er jo bare stjålet fra eldgamle naturreligioner fra hele verden, På tide å ta eierskapet over disse symbolene fra Nazistene 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

De gjør det, de skal bare være "smarte" og vanskelige. 

Ja, hvorfor ikke gi TS litt motstand når TS er så lat.

HI er et strålende eksempel på et dårlig innlegg. Det inviteres til diskusjon uten at TS selv bidrar i det hele tatt. Formålet med dette er antageligvis at folk skal kaste dritt på islam. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er sikkert ikke alene.

Hva er dine tanker om dette?

Anonymkode: 3796a...3aa

Tanken min er at snart kommer du til å se enda flere. Til og med du kan komme til å bruke en. Islam vokser hvis Gud vil!

Anonymkode: 78f8e...e5e

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
mommyaka skrev (59 minutter siden):

Så du er redd for et hodeplagg? Redd for caps og luer å?

Er ikke det omtrent det samme som å være redd for en strektegning? Jeg liker verken hijab eller hakekors, eller hva de representerer. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som kvinne frykter jeg ekstrem islamisme mye mer enn nazisme.

Anonymkode: 12c97...650

regner med at du er en hvit person?

Anonymkode: 9e38e...64e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er ikke det omtrent det samme som å være redd for en strektegning? Jeg liker verken hijab eller hakekors, eller hva de representerer. 

Synd at du tenker sikt..men ikke alle jenter med hijab er farlig eller blir påtvunget. Men...regner med at slikt er det ikke vits å si til deg. Du drar nok alle over en kam

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
mommyaka skrev (2 minutter siden):

Synd at du tenker sikt..men ikke alle jenter med hijab er farlig eller blir påtvunget. Men...regner med at slikt er det ikke vits å si til deg. Du drar nok alle over en kam

Jeg misliker ikke personen, men hva det representerer. 

Men regner med det ikke er vits å prøve å forklare det til deg. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg misliker ikke personen, men hva det representerer. 

Men regner med det ikke er vits å prøve å forklare det til deg. 

Er enig at mye av det muslimske ikke er bra..men igjen...der finnes variasjoner av det å være muslim. Dermed kan en person være muslim men forsatt feire jul og drikke alkohol. Men også kan en person være muslim og se ned på kvinner og være radikal. 

Samme som kristendommen...noen er kristne, men lever vanlig liv. Andre er så ille at de ikke kan få blod av andre og nye av kristendommen går utover barna.

Oh det samme med jøder.

Så jeg tenker man kan selfølgelig si at man ikke liker hva islam står for...men det betyr ikke at alle mennesker er like 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Absolutt ikke redd for hijab. Det jeg kan være redd for er til dels islamisme, men mest høyreorienterte radikale og nazisme, økende polarisering, undertrykkelse og krig. Rett og slett å miste den friheten vi har. 

Anonymkode: 3cd13...8b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Anonymbruker*** skrev (10 minutter siden):

Jeg frykter nynazisme og høyre radikale i mye større grad enn islamisme for det er sistnevnte som har fotfeste i vesten. Hadde jeg bodd i Midtøsten hadde det vært en annen sak. 

Hvis man ser på evnen til å bruke vold for å presse igjennom sine ståsteder så viser vel islamistene bedre fotfeste enn nynazister?

Kvapsete 19-årige gutter som tagger «heil Hitler» på busstoppet får ikke formet politikken like mye som 19-åringer som hogget hodet av en lærer for å ha fornærmet profeten.

Anonymkode: 6ebfc...7f2

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Islamisme er like farlig som nazisme, men hijab er ikke lik islamisme. Så det er ikke helt sammenlignbart. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Absolutt ikke redd for hijab. Det jeg kan være redd for er til dels islamisme, men mest høyreorienterte radikale og nazisme, økende polarisering, undertrykkelse og krig. Rett og slett å miste den friheten vi har. 

Anonymkode: 3cd13...8b8

Problemet er at «friheten vi har» er under press også fra islamisme, godt hjulpet av de «forståelsesfulle» som tenker at hvis vi bare innskrenker friheten vår _litt_ til så kanskje de slutter å være så sinte (og kappe hodet av folk).

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jeg lever godt med å synes at både nazisme og islamisme suger.

Anonymkode: 84a9e...706

Helt enig!

Men det hijab vi diskuterer, og ikke islamisme.

Anonymkode: 4ab1b...0d8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du er naiv i forhold til den virkelige verden. Tviler sterkt på at muslimene i bydelen din liker deg like godt som du liker dem. 

Jeg er oppvokst på østkanten i Oslo, og bor her fortsatt. Og min bestevenninne er muslim, mange av mine venner opp gjennom har vært muslimer. Jeg har aldr blitt behandlet dårlig av en muslim. Og da vi var unge og startet å gå ut, så var det ofte de muslimske guttene som passet på oss. Barna mine som nå er unge voksne, har og gode venner som er muslimer. 

Anonymkode: 1448f...00a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg frykter begge deler. De er ytterkanter og ekstremistiske begge deler. Begge fronter undertrykkelse og diktatur.

Anonymkode: 089bd...070

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hijab? Nei virkelig ikke. Har mange kollegaer med hijab, og de er virklig ikke noe å frykte.

Men nazister, trump og mullaher som driver med moralpoliti - det er noe annet.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ser på evnen til å bruke vold for å presse igjennom sine ståsteder så viser vel islamistene bedre fotfeste enn nynazister?

Kvapsete 19-årige gutter som tagger «heil Hitler» på busstoppet får ikke formet politikken like mye som 19-åringer som hogget hodet av en lærer for å ha fornærmet profeten.

Fortell meg gjerne etnisiteten på de fleste som har vært ansvarlig for massemord og ideologiske motiverte drap i vestlige land de siste årene. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...