AnonymBruker Skrevet i går, 14:50 #21 Del Skrevet i går, 14:50 Jeg personlig frykter kun terrorister, modere, barnemishandlere, voldelige partnere, tyver, voldtektsmenn, overfallsmenn, bankranere osv. Anonymkode: f9539...618 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:50 #22 Del Skrevet i går, 14:50 Politisk islamsk ideologi er like ille som nazisme, sentralt i islam er global spredning, erobring og underkastelse. En annen ting som nazismen har til felles med islam er synet på jøder og andre som ikke passer inn i ideologien. Anonymkode: dee8f...e49 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:50 #23 Del Skrevet i går, 14:50 Hijab og islamisme går hånd i hånd. Ironisk at dere som er så positive til hijab nok også er feminister. Få islamister bort fra våre gater! Anonymkode: 427c3...b47 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:51 #24 Del Skrevet i går, 14:51 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, takk. Liker meg i Norge. Hva er poenget ditt? Anonymkode: 4ab1b...0d8 Du er naiv i forhold til den virkelige verden. Tviler sterkt på at muslimene i bydelen din liker deg like godt som du liker dem. Anonymkode: fa37d...080 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:52 #25 Del Skrevet i går, 14:52 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Med «høyresiden» mener du Nikolai Astrup eller SIAN? Først og frems SIAN. Jeg har ingenting imot moderate høyrepolitikere. Anser meg selv som en som befinner seg i midten. Begge sider har mange gode poenger. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er bekymret for at volden og terroren gjør at vi legger bånd på oss. Det å kritisere islam eller latterliggjøre Muhammed med samme selvfølge som vi latterliggjør paven, Trump, Støre, Israel og absolutt alle andre personer, organisasjoner og bevegelser fader liksom gradvis ut når vi vet at i morgen eller om 20 år kan det komme en galning og kutte hodet vårt. De få som faktisk våger å stå opp for ytringsfriheten blir ikke støttet av samfunnet men utstøtt og forhatt og forsøkt straffet av de «forståelsesfulle». Anonymkode: 6ebfc...7f2 100% enig. Ser ikke relevansen til "Hijab er skummelt". (For å sette det på spissen.) Er det ekstremreligion dere er redde for? Det er jeg også. Ser dog ikke mye av det i Norge. Muslimer flest er moderate og forståelsesfulle. Anonymkode: 4ab1b...0d8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:52 #26 Del Skrevet i går, 14:52 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du er naiv i forhold til den virkelige verden. Tviler sterkt på at muslimene i bydelen din liker deg like godt som du liker dem. Anonymkode: fa37d...080 Og jeg tviler sterkt på at du har rett. Anonymkode: 4ab1b...0d8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:53 #27 Del Skrevet i går, 14:53 Pingle!Er du fullvaksinert eller? Anonymkode: dc956...13d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:54 #28 Del Skrevet i går, 14:54 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og jeg tviler sterkt på at du har rett. Anonymkode: 4ab1b...0d8 Jeg vet jeg har rett. Anonymkode: fa37d...080 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:55 #29 Del Skrevet i går, 14:55 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg vet jeg har rett. Anonymkode: fa37d...080 Haha, ok. Anonymkode: 4ab1b...0d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:58 #30 Del Skrevet i går, 14:58 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Først og frems SIAN. Jeg har ingenting imot moderate høyrepolitikere. Anser meg selv som en som befinner seg i midten. Begge sider har mange gode poenger. Anonymkode: 4ab1b...0d8 SIAN er veldig spesielt. Jeg støtter deres kamp for ytringsfriheten men jeg støtter ikke deres beskrivelse av muslimer. Sitat 100% enig. Ser ikke relevansen til "Hijab er skummelt". (For å sette det på spissen.) Er det ekstremreligion dere er redde for? Det er jeg også. Ser dog ikke mye av det i Norge. Muslimer flest er moderate og forståelsesfulle. Jeg er ikke sikker på om jeg er «dere» men jeg har tidligere i tråden gitt uttrykk for at hijab i seg selv ikke er så galt (selv om sosial tvang er problematisk, og hijab _kan_ fungere som et ytre tegn på underkastelse). Det er ekstremisme som er det største problemet. Spørsmålet er om det er mulig å ha en stor muslimsk populasjon og la dem nyte (en høyst rimelig) religionsfrihet uten at det gir rom for noen ekstremister til å snike seg med. Er ekstremisme en «bug» som ligger innbakt i religionen og den politisk-historiske utviklingen til islam, eller er det noen gale utskudd som har måttet vokse opp under fæle forhold? Anonymkode: 6ebfc...7f2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:59 #31 Del Skrevet i går, 14:59 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hijab og islamisme går hånd i hånd. Ironisk at dere som er så positive til hijab nok også er feminister. Få islamister bort fra våre gater! Anonymkode: 427c3...b47 Nei, det er helt feil. Jeg er på ingen måte noen feminist. Anonymkode: 4ab1b...0d8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:01 #32 Del Skrevet i går, 15:01 Sykt. Anonymkode: 5ddc1...1c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:01 #33 Del Skrevet i går, 15:01 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er sikkert ikke alene. Hva er dine tanker om dette? Anonymkode: 3796a...3aa Synd. Men tar ikke av min hijab pga folkets fordommer. #never Anonymkode: 81ee1...9d8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:06 #34 Del Skrevet i går, 15:06 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Synd. Men tar ikke av min hijab pga folkets fordommer. #never Anonymkode: 81ee1...9d8 Det sier nok nazistene om hakekorsene sine også. Anonymkode: 73f93...c04 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:06 #35 Del Skrevet i går, 15:06 Jeg lever godt med å synes at både nazisme og islamisme suger. Anonymkode: 84a9e...706 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommer2464 Skrevet i går, 15:08 #36 Del Skrevet i går, 15:08 (endret) Liker ikke islam, og da naturligvis ikke hijaben heller, men damer med hijab har jeg aldri hatt noe grunn til å være redd for. Men når det er sagt tror jeg ikke man skal være redd for nazister her til lands da det kun finnes noen svært få ordentlige nazister i Norge. Endret i går, 15:08 av Sommer2464 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:14 #37 Del Skrevet i går, 15:14 Er null bekymret for hijab! Niqab derimot er jeg veldig skeptisk til. Det opplever jeg som undertrykkende. Mange religioner, også jødedom og til dels kristendom, ønsker voksne kvinner å dekke håret sitt. Så lenge det er frivillig bruk, er det good. Er langt mer bekymret for nazisme og facisme. Anonymkode: d8425...92c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:16 #38 Del Skrevet i går, 15:16 Jeg vet jo ikke, men det kan jo kanskje handle litt om hva man ser på som en reell trussel for en selv? Er man vestlig, blond og blåøyd med solide nordiske aner så er sannsynligheten for at nazister er ute etter deg mindre i forhold til en fremmed religion som promoterer tvang og sosial kontroll av kvinner i et idealisert samfunn. Nazister var jo i utgangspunktet opptatt av «den overlegne rasen», hvite/ariske mennesker og så de som mest verdt. Jeg vet at jeg hadde ikke vært målgruppen deres under andre verdenskrig, for eksempel. Hijaben kan for mange som er kritiske/utenforstående til islam være et symbol på mindreverd, tvang, kontroll og mangel på frihet. Idk, men ja, hva vi ser på som en personlig trussel kan absolutt være relevant. Anonymkode: 0623d...a28 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:18 #39 Del Skrevet i går, 15:18 Ingen av dem jeg kjenner som bærer hijab har ekstremistiske holdninger. Jeg kan vel av og til tenke at de er ofre for patriarkalske og undertrykkende krefter, kanskje uten å forstå det selv, men det er for min del ikke noe skremmende med et slikt hodeplagg og kulturen det representerer. Nikab og burka, derimot, de kan jeg forstå at vekker ubehagelige følelser i vår vestlige kulturkrets. Slike klesplagg er jo..oppsiktsvekkende i norske gater. Jeg mister ikke nattesøvnen av nynazister og nazisymboler heller, men holdningene deres er frastøtende. De er en marginal gruppe som aldri får særlig makt i vårt samfunn. Enkeltindivider eller mindre grupperinger fra nazistiske miljøer kan for all del gjøre stor nok skade (som Benjamin-drapet i 2001), men stor innflytelse får de ikke. Anonymkode: e955b...5ca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:23 #40 Del Skrevet i går, 15:23 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er sikkert ikke alene. Hva er dine tanker om dette? Anonymkode: 3796a...3aa At du er hvit og det kommer tydelig frem gjennom dette innlegget? Anonymkode: f9f9e...ebf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå