AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #1 Del Skrevet 17 timer siden Jeg sliter med ekstreme mensenssmerter og sitter på fysisk kontor. I går reiste jeg hjem når det var igjen 2 timer igjen av arbeidsdagen, og jeg skrev melding til min mannlige sjef at «pga smerter så var jeg nødt til å reise hjem - men at jeg kom til å bruke siste tiden på hjemmekontoret. Håper dette er i orden for deg» Sjefen svarte aldri meg på dette. Har på følelsen av at han ble irritert.. Er det lite ydmykt av sjefen? Eller er det jeg som gjorde feil her? Kan nevnes at man har mulighet for hjemmekontor, men jeg er alltid på kontoret ellers.. hatt hjemmekontor 2 ganger tidligere uten problem. Anonymkode: 8a4cd...15b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 16 timer siden #2 Del Skrevet 16 timer siden Om du har gjort noe feil eller ikke, kommer jo helt an på hvordan reglene for bruk og varsling av hjemmekontor er på din arbeidsplass. Men også - hva slags svar forventer du på sånn melding, som strengt tatt bare er informasjon han kan ta til etterretning? Du satt vel ikke og ventet på bekreftelse om at det var i orden før du dro? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illuminatum Skrevet 16 timer siden #3 Del Skrevet 16 timer siden Hvordan vet du at han ble irritert om du ikke har fått noe svar. Dersom sjefen var på hjemmekontor forstår jeg at du sendte melding, men om en av mine ansatte går hjem hadde jeg foretrukket at de stakk hode innom kontoret og sagt det i stedet. Jeg hadde blitt irritert om jeg bare fikk en melding. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #4 Del Skrevet 16 timer siden Hvordan hjelper hjemmekontor på smertene dine? For meg høres det ut som at du burde tatt en egenmeldingsdag. God bedring og håper du ikke har det slik hver måned. Anonymkode: a8982...2f4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NakenPanda Skrevet 16 timer siden #5 Del Skrevet 16 timer siden Hun må ha en mannlig sjef, menn vet å unngå å svare kvinner med mensen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #6 Del Skrevet 16 timer siden Illuminatum skrev (1 minutt siden): Hvordan vet du at han ble irritert om du ikke har fått noe svar. Dersom sjefen var på hjemmekontor forstår jeg at du sendte melding, men om en av mine ansatte går hjem hadde jeg foretrukket at de stakk hode innom kontoret og sagt det i stedet. Jeg hadde blitt irritert om jeg bare fikk en melding. Sjefen er ikke til stedet på kontoret i dag, derav melding. Forventer ikke god bedring melding, men et «ok» eller tommel opp på beskjeden generelt.. men ja Jeg vet ikke om han ble irritert, men slik jeg kjenner han så pleier han å la være å svare på meldinger når han blir irritert. Det er bare sånn han er, og alle vet. Han er vanligvis veldig jovial og svarer på de minste ting ellers.. Anonymkode: 8a4cd...15b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #7 Del Skrevet 16 timer siden Hva som er grunnen til smertene er irrelevant. Om du har sterke smerter og må hjem til smertestillende og varmeflaska, ja så har du det. Om du da orker å jobbe på hjemmekontor så bør lederen din være svært glad for det. Anonymkode: 1ca32...919 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #8 Del Skrevet 16 timer siden Han kunne sendt et svar. Men du bør ta en samtale om hjemmekontor ved liknende tilfeller fremover (kan vel skje månedlig dette her). Og ha et svar på hvordan du kan jobbe 100% men fortsatt måtte være hjemme Anonymkode: f46e8...4ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #9 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Han kunne sendt et svar. Men du bør ta en samtale om hjemmekontor ved liknende tilfeller fremover (kan vel skje månedlig dette her). Og ha et svar på hvordan du kan jobbe 100% men fortsatt måtte være hjemme Anonymkode: f46e8...4ac Det er da ikke vasnkelig å forstå at det er enklere å håndtere sterke smerter hjemme enn foran et publikum. Hjemme kan du grine, banne om så måtte være. Anonymkode: 3970a...b05 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #10 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg sliter med ekstreme mensenssmerter og sitter på fysisk kontor. I går reiste jeg hjem når det var igjen 2 timer igjen av arbeidsdagen, og jeg skrev melding til min mannlige sjef at «pga smerter så var jeg nødt til å reise hjem - men at jeg kom til å bruke siste tiden på hjemmekontoret. Håper dette er i orden for deg» Anonymkode: 8a4cd...15b jeg ville skrevet "tok resten av dagen på hjemmekontor oga smerter" Anonymkode: 78fab...eb6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristinapippina Skrevet 16 timer siden #11 Del Skrevet 16 timer siden En typisk leder har mengder med henvendelser daglig. Fort gjort å lese det, men ikke rekke å svare. Synes tekstmelding slik du gjorde er ryddig, før du går. Han svarer sikkert senere. Been there, done that 👍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #12 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er da ikke vasnkelig å forstå at det er enklere å håndtere sterke smerter hjemme enn foran et publikum. Hjemme kan du grine, banne om så måtte være. Anonymkode: 3970a...b05 I noen jobber er det kanskje slik? Det må TS beskrive for leder. I min jobb sitter man på eget kontor. Skulle være lite forskjell hjemme. Poenget mitt var uansett at hun må snakke om fremtidig behov for tilrettelegging Anonymkode: f46e8...4ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #13 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): I noen jobber er det kanskje slik? Det må TS beskrive for leder. I min jobb sitter man på eget kontor. Skulle være lite forskjell hjemme. Poenget mitt var uansett at hun må snakke om fremtidig behov for tilrettelegging Anonymkode: f46e8...4ac Ts. Dette har ikke vært aktuelt før NÅ, da jeg tidligere har gått på prevensjon og nå opplever sterke smerter.. har heller ikke jobbet på arbeidsplassen mer enn 8 mnd. Da er det lite hensiktsmessig å si «jeg har vondt hver måned jeg..» for pr nå vet jeg ikke det. Men absolutt, jeg ser at dersom hyppige smerter månedlig skjer.. så spør man om å kunne tilrettelegge for hjemmekontor. Anonymkode: 8a4cd...15b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #14 Del Skrevet 16 timer siden Jeg hadde mye endometriose, påvist hos gynekolog, og var derfor hjemme to-tre sammenhengende dager når smertene i forbindelse med mensen var som verst. Sjefen var orientert om årsaken. Jeg jobbet så mye jeg orket hjemme de dagene. Tror ikke vanlige mensensmerter uten noe dokumentasjon hadde vært gyldig grunn til hjemmekontor for meg. Anonymkode: 7320c...bc5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #15 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hvordan hjelper hjemmekontor på smertene dine? For meg høres det ut som at du burde tatt en egenmeldingsdag. God bedring og håper du ikke har det slik hver måned. Anonymkode: a8982...2f4 Jeg kan bare svare ut fra en tøff graviditet. Jeg satt halvveis opp i senga med bærbar PC og skrev vedtak de siste tre ukene. Hadde helvetes bekkenløsning, og klarte ikke å sitte i kontorstolen. Anonymkode: a3bf8...e5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rødstrupa Skrevet 16 timer siden #16 Del Skrevet 16 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg sliter med ekstreme mensenssmerter og sitter på fysisk kontor. I går reiste jeg hjem når det var igjen 2 timer igjen av arbeidsdagen, og jeg skrev melding til min mannlige sjef at «pga smerter så var jeg nødt til å reise hjem - men at jeg kom til å bruke siste tiden på hjemmekontoret. Håper dette er i orden for deg» Sjefen svarte aldri meg på dette. Har på følelsen av at han ble irritert.. Er det lite ydmykt av sjefen? Eller er det jeg som gjorde feil her? Kan nevnes at man har mulighet for hjemmekontor, men jeg er alltid på kontoret ellers.. hatt hjemmekontor 2 ganger tidligere uten problem. Anonymkode: 8a4cd...15b Menn kan naturlig nok ikke sette seg inn i denne situasjonen. Men, noen kvinner sliter med dette med veldig sterke smerter. I den forbindelse må det være greit å gå hjem/få forståelse og eventuelt ta igjen jobbtimene. Ville fått en erklæring fra fastlege dersom du har behov. Endret 16 timer siden av Rødstrupa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #17 Del Skrevet 16 timer siden Illuminatum skrev (26 minutter siden): Hvordan vet du at han ble irritert om du ikke har fått noe svar. Dersom sjefen var på hjemmekontor forstår jeg at du sendte melding, men om en av mine ansatte går hjem hadde jeg foretrukket at de stakk hode innom kontoret og sagt det i stedet. Jeg hadde blitt irritert om jeg bare fikk en melding. Alle har da ikke sjefen på kontoret ved siden av. Min sjef sitter f.eks i et annet land. Anonymkode: d40c8...181 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meowmere Skrevet 16 timer siden #18 Del Skrevet 16 timer siden Jeg ville tatt det gjennom legen. Er det en IA-bedrift, så er de pålagt å tilpasse arbeidet, og da kan hjemmekontor være den løsningen som passer best. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #19 Del Skrevet 15 timer siden Hvis dere har mulighet for hjemmekontor så ser jeg ikke problemet. Anonymkode: 5a8b4...d43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #20 Del Skrevet 14 timer siden Skrev du at du tok hjemmekontor pga smerter, eller pga mens-smerter? Anonymkode: 18634...d12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå