Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid hatt litt størrelse på brystene, men ikke mer enn normalt. Ikke noe som har plaget meg helt ekstremt men litt har det vel alltid vært til plage.

Greia er at brystene er blitt enda større nå etter melken kom, og det forstår jeg er normalt men det plager meg veldig... Fra ø til xxl amme.bh- e -f cup liksom! 3 størrelser opp ca.... 

Andre med samme erfaring? :) vil man gå ned når man går ned i vekt? Elelr vil det ikke hjelpe på brystene før melken er borte?

Hører gjerne tips og erfaringer! 

Anonymkode: cea0a...a76

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mine ble mye større under amming. Hadde opprinnelig A-cup, men brukte ammeBH i størrelse M, tror jeg. Etter ammeslutt er de som før. 

Anonymkode: 96421...b7f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk opp tre cup-str, og der er de i dag også, 11 år etter siste graviditet, selv om vekta er som før graviditetene. Mannen min er fornøyd, jeg synes de er litt i meste laget.

Anonymkode: aae32...74a

Skrevet

Ja jeg gikk opp en str pr graviditet..har 4 unger så ja har gått opp 4 str! Mannen er veldig fornøyd i det minste😂 han liker å opplyse om at det ikke er silikon men ekte vare 🫣

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk opp flere størrelser i bh, og folk trodde etter graviditeten at jeg hadde tatt silikon. 27 år senere, fortsatt store.

Anonymkode: 8de99...802

AnonymBruker
Skrevet

En graviditet bak meg for en del år siden, veldig tynn kropp og A cup bh. Under ammingen økte de til B, ammet i 11 mnd og så krympet de tilbake til A cup igjen. Ble kanskje bittelitt større enn før etter avsluttet amming, men ikke så mye, passet fremdeles A cup. 

Anonymkode: ac2bc...9b4

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge har du ammet? Ammebryster kan være sjukt intense i starten. Jeg gikk fra B til DD nesten over natta. Så gikk de litt ned igjen da melka stabiliserte seg rundt 2-3 måneder, ytterligere ned etter introduksjon av fast føde og etter ammeslutt var de mindre enn noen sinne. 

Anonymkode: ff092...d96

AnonymBruker
Skrevet

Jeg endte opp på str 70H da melka satte inn for fullt, da den stabiliserte seg lå jeg på 70F. Etter ammeslutt (for flere år siden) er de nå 65DD/65E. 

Anonymkode: 8ad35...c76

AnonymBruker
Skrevet

Mine vokste ekstremt mye. Investerte i flotte bh'er. Er en A-B cup normalt, så jeg har aldri fått meg til å bruke mye penger på flotte bh'er. Endelig tenkte jeg.

Etter 6 måneder med amming gikk puppene mine tilbake til en slapp A cup 🫠

Anonymkode: 616e4...65a

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

vil man gå ned når man går ned i vekt? Elelr vil det ikke hjelpe på brystene før melken er borte?

Hører gjerne tips og erfaringer

De går ned i volum når man slutter å amme, men det er mye mulig at de blir tomme mugger etterpå.

Jeg hadde typisk 75b før svangerskapet, og da melka kom likna jeg på dolly parton. De var gigantiske. Nå er det tomme mugger som henger og slenger 😛 

Anonymkode: 78080...ab1

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge er det siden fødsel? Jeg gikk opp flere størrelser, spesielt i dagene etter fødsel, da var de enorme. Nå har jeg sluttet å amme, og de er like små som de var før. 

Anonymkode: 03aee...39e

AnonymBruker
Skrevet

Baby nr 1: gikk fra E til F, ammet ikke 

Baby nr 2: har gått fra F til G 😱 bare fordi jeg nå får til delamming 🥴

å de har blitt så tunge, så når jeg klarer å gå ned i vekt mistenker jeg at de blir slappe poser. Gjett om jeg skal opereres etter hvert! 

Anonymkode: 38fba...449

AnonymBruker
Skrevet

Når man har melk i brystene, blir de selvfølgelig større. Når man er ferdig med å amme, pleier størrelsen å bli omtrent som før.

Mange får også større pupper etter barn pga. vektoppgang, så å gå ned til startvekt vil også hjelpe.

Anonymkode: bc043...e77

AnonymBruker
Skrevet

Mine ble mye større de første ukene. Etter ca 6 uker så roet det seg litt. De første ukene der var dem så store at jeg nesten ikke fikk igjen ytterjakken.

Anonymkode: 6678b...daa

AnonymBruker
Skrevet

De ble store under ammingen og flate etterpå 😁 Helt normalt. Brystene begynner jo å henge litt mer med alderen også. 

Anonymkode: a8294...9bb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg har alltid hatt litt størrelse på brystene, men ikke mer enn normalt. Ikke noe som har plaget meg helt ekstremt men litt har det vel alltid vært til plage.

Greia er at brystene er blitt enda større nå etter melken kom, og det forstår jeg er normalt men det plager meg veldig... Fra ø til xxl amme.bh- e -f cup liksom! 3 størrelser opp ca.... 

Andre med samme erfaring? :) vil man gå ned når man går ned i vekt? Elelr vil det ikke hjelpe på brystene før melken er borte?

Det skjer jo med alle. Har 75E til vanlig, men under svangerskapet hadde jeg 90H. 

Anonymkode: a3974...3e4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg er liten og tynn og brystene mine ble større enn Dolly Parton sine. Uten å overdrive. Det var egentlig nokså ille og ser uvirkelig ut når jeg ser bilder tilbake.  Jeg hadde mye melk og donerte litt en periode. Pumpinga bare økte ko problemet så det angrer jeg faktisk litt på selv om det var veldedighet.

Det gikk seg til etter det første året med amming. Lenge var det faktisk bare det ene brystet som var melkesprengt. 2-3 nr større enn det andre😅

I dag bærer brystene mine preg av tiden med melkespreng. Mye løs hud. Så sprettpupper jeg hadde før barn vil jeg nok aldri oppleve igjen. Tenkte en stund på løft og/eller litt protese, men har blitt litt mer moden i hodet med åren og lagt fra meg den tanken.

Har ingen råd utenom at dette bare er en periode. Ting kommer tilbake til normalen så det er bare å holde ut😅

Ville derimot ha droppa pumping for å ikke skape unaturlig stor melkeproduksjon om dere ikke trenger det. Rett og slett bare for å være snill med brystene dine og la dem få litt hvile.

Anonymkode: dceac...f98

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo helt normalt😂 Selvfølgelig øker brystene med melk og hormoner. Jeg gikk fra C til F, ned til C/D igjen når ammingen var over. 

Anonymkode: 02b6d...37c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...