Gå til innhold

Baby 2mnd - sulttegn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvordan kommuniserer deres 2 måneder gamle babyer at de er sultne?

Jeg har en baby på snart 10 uker, og jeg syns han aldri viser noen tegn til at han er sulten. 

Tilbyr han puppen ofte fordi jeg føler han burde være sulten, eller fordi vi skal et sted, og av og til tar han den, mens andre ganger blir han skikkelig sur. 😅 Av og til tar han den mens han er forbannet, der der virker som han ikke vil ha, men tar puppen likevel? Så ligger han å kjefter og sutter samtidig. Blir ikke helt klok, så ville bare høre litt andre erfaringer. 

Anonymkode: 4ea6c...497

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ventet alltid til mine ville ha. De vet jo å si ifra.
Kan jo komme an på melka, og helt fra start er det slik at de i perioder vil ha masse, så er det noen rolige perioder der de trenger mindre. Jeg lot dem bestemme, presset ikke. Men kunne som deg selvsagt ta en sjekk før vi skulle ut og jeg visste det burde nærme seg spisetid, om det var aktuelt med påfyll først, så ikke vi måttte stoppe plutselig for å amme feks. Noen ganger var påfyll greit, andre ganger måtte vi stoppe plutselig, andre ganger tok det mye lenger tid enn jeg trodde før sult var aktuelt.

Han viser nok tegn tilslutt hvis du ikke presser han hele tiden. Kan hende han spiser oftere enn han trenger. 

Anonymkode: fda1a...f11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har alltid ventet til jeg er sikker på at babyen vil ha. For å lære å lese tegnene deres så må vi faktisk la dem gå så langt at de må vise at de er sultne. Ved å tilby mat hele tiden vil de slippe å mase, og vi vil gå glipp av muligheten til å bli kjent med en sulten baby. 

Anonymkode: 6eef0...5da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skjønner utrolig godt spørsmålet. Synes det er synd at ingen av de andre som har svart har beskrevet hvordan deres babyer kommuniserer det.

Min baby hadde brystvegring en stund, og det eneste som fungerte var å amme når hun var trøtt/rett etter dupp. Når brystvegringen gikk over syntes jeg aldri hun viste sulttegn.  Prøvde å vente lenge, men det ble til at hun begynte å sutre/gråte, litt som når hun kjeder seg eller er trøtt. Så jeg fant aldri ut av de tidlige sulttegnene til min baby. 

Når hun ble sånn 5-måneder ga jeg opp og ammet bare rett etter dupp, for hun var så nysgjerrig at amming midt i våkenvindu var nesten umulig uansett. 

Anonymkode: 0a9e4...633

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vil legge til at rundt 2 måneder så oppdaget min baby både hender og tunge, så hun hadde hendene mye i munnen selv om hun ikke var sulten. Og stakk ut tunga hele tiden også.

Anonymkode: 0a9e4...633

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at det som oftest er fire grunner til at babyer i den alderen skriker. Trøtte/slitne, sultne, de må skiftes på, eller de har vondt(oftest luft i magen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...