AnonymBruker Skrevet 21. februar 2025 #1 Skrevet 21. februar 2025 Hei. Jeg fikk svar på celleprøven jeg hadde tatt for 2 måneder siden at jeg er hpv 18 positiv. Det ble også funnet noen få irregulære celler med forandringer av usikker betydning som de kaller asc-us. Derfor fikk jeg time til biopsi neste uke. Men nå krisemaksimerer jeg og tenker det verste. Prøver å puste og tenke positivt men det er vanskelig når jeg vet at jeg har en av de mest aggressive hpv typen. Er det andre som har/hatt det samme som det har gått bra med? 😥 Anonymkode: ce79e...18e
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2025 #2 Skrevet 21. februar 2025 Skjønner at dette er skikkelig ubehagelig❤️ Selv sto jeg hjemme og gråt når jeg fikk svar på biopsien og det sto at jeg hadde grove celleforandringer CIN3. I tillegg til at jeg da måtte vente 2-3 måneder før jeg fikk operert (konisering). Men, det gikk jo bra etter operasjonen og celleforandringene ble fjernet. Jeg var rundt 26 år og tok HPV vaksinen rett etterpå etter anbefaling fra sykehuset og har i ettertid fått to barn også. Nå skal det egentlig ikke være nødvendig for meg å ta celleprøver mer enn hvert tredje år igjen, eller hva rutinen nå er. Men jeg har gjort det årlig etter operasjonen og fortsetter med det, for min egen del. Skikkelig kjip situasjon å stå i, men også utrolig bra og viktig at du har sjekket deg og nå får oppfølging❤️ Anonymkode: c8cc9...aae
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå