AnonymBruker Skrevet i går, 11:03 #1 Del Skrevet i går, 11:03 Jeg er i uke 7 og er så ekstremt kvalm, spyr hver morgen. Bruker god tid på å komme meg på jobb, men så sliter jeg med å ta igjen timer på kvelden for jeg er så sykt utmattet etter å ha henta i barnehagen og legging og alt det (har en 2-pring). Vurderer å be legen gi meg gradert sykemelding, men føler meg så inmari svak og pjuskete. Føler alle gravide kommer seg på bena og kjemper gjennom disse ukene. Hva hadde dere gjort? Anonymkode: 63b64...1b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:16 #2 Del Skrevet i går, 11:16 Jeg fikk både kvalmestillende og 50% sykemelding i første trimester. Jeg fikk også tilrettelegging i form av mye hjemmekontor, slik at jeg ofte kunne jobbe opp mot 100%. Det hjalp mye på min form å kunne spise lite og ofte. Formen min ble bedre lengre ut i graviditeten. Anonymkode: 76bf6...724 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:25 #3 Del Skrevet i går, 11:25 Jeg har aldri slitt med kvalme, men jeg slet med utmattelse hele svangerskapet. Så de siste 3 mnd gikk jeg fra 30 til 100% sykemelding fordi jeg rett og slett ikke fungerte. Anonymkode: 3a993...0ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:25 #4 Del Skrevet i går, 11:25 Be om gradert sykemelding og tilrettelegging! Det blir bedre. Anonymkode: a2b27...7ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:36 #5 Del Skrevet i går, 17:36 Jeg var kvalm og spydde hele svangerskapet. 100% sykemeldt så og si hele svangerskapet utenom noen uker hvor jeg hadde ulike vikarer til fastlege som var instruert i at jeg måtte prøve meg i jobb gradert. Kom meg nesten ikke avsted på jobb for jeg spydde sånn, og hele dagen etter jobb ble brukt på å spy og komme seg etter den ene vakta. Jo mer utmattet jeg var, jo mer spøy jeg. Hadde én lege som sa at man er nå ikke gravid så lenge så han så ikke poenget med å presse seg, man skulle jo ha det bra og ha energi og mot til det man hadde i vente! Anonymkode: c4200...b5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boblevann Skrevet i går, 18:37 #6 Del Skrevet i går, 18:37 Var 40% sykmeldt fra uke 6 til uke 12, fikk styre dagene selv. Noen dager var jeg sykemeldt hele dagen, andre dager jobbet jeg full dag. For det meste jobbet jeg kortere dager og gikk på jobb når jeg var ferdig å spy 😅 Har jobbet fullt siden uke 12 (friskmeldte meg selv da kvalmen gikk over) og det er helt uproblematisk foreløpig alle fall Er i uke 17 nå. Var fantastisk befriende å få sykemeldingen og faktisk kunne få spy ferdig hjemme, i stede for å sitte og kjempe mot det i garderoben i barnehagen eller på morgenmøtet på jobb (jeg har ikke fleksitid)... Fikk et nytt liv 😅 Man er ikke pinglete for det. Man kan ha det skikkelig grusomt under et svangerskap. Og kvinner er ulike, og svangerskap er ulike. Første svangerskap jobbet jeg 100% frem til permisjon, uten behov for en eneste sykedag. Denne gangen gikk ikke det. Sånn er det bare Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #7 Del Skrevet 22 timer siden Jeg fikk tilrettelegging med hjemmekontor så greide å holde meg unna sykemelding. Fikk også lov å ta noen lurer i arbeidsdagen. Etter uke 17-18 fikk jeg store plager med hodepine så ble sykemeldt 100% i lang tid. Nå er jeg over på 80% og er i uke 31. Så ikke tenk på det. Har du behov for sykemelding så skal du ikke tvinge deg. Er uansett legen som bestemmer. Anonymkode: 1dc12...ee2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #8 Del Skrevet 19 timer siden Forklar til legen og be om sykmelding. Det er ikke mange ganger i livet du skal gjennom dette, og ingen kommer til å takke deg for å ha slitt deg helt fullstendig ut. 2-åringen trenger deg også, og det skal være mulig å ha litt energi igjen til å være med hen etter jobb. Hvis det ikke er det, så er det et tegn i seg selv på at sykmelding er riktig. Anonymkode: 57c39...530 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #9 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Forklar til legen og be om sykmelding. Det er ikke mange ganger i livet du skal gjennom dette, og ingen kommer til å takke deg for å ha slitt deg helt fullstendig ut. 2-åringen trenger deg også, og det skal være mulig å ha litt energi igjen til å være med hen etter jobb. Hvis det ikke er det, så er det et tegn i seg selv på at sykmelding er riktig. Anonymkode: 57c39...530 Da er det nok mange som må sykmelde seg, alle har lite energi i småbarnsfasen. Anonymkode: 2ea69...eb1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #10 Del Skrevet 19 timer siden Jeg ble sykemeldt pga kvalme. Jeg lå stiv på sofaen for å holde det nede, oppkast er virkelig det vondeste og verste jeg vet. Jeg jobbet på fiskefabrikk så...å spy på jobb ville ødelagt hele dagsproduksjonen. Anonymkode: 794fe...6f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #11 Del Skrevet 19 timer siden 50%sm fra uke 7-20, 100% sv.penger etter det. Anonymkode: 7c77b...02a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #12 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Da er det nok mange som må sykmelde seg, alle har lite energi i småbarnsfasen. Anonymkode: 2ea69...eb1 Nå er det ikke snakk om å være sliten i småbarnsfasen her da, men at symptomer på graviditet som går kraftig utover allmenntilstanden til TS. Akkurat dét er en relativt kort og forbigående tilstand opp mot er helt arbeidsliv. Da kan man diskutere sykmelding for den perioden når det går så utover jobb og tiden etter jobb. Anonymkode: 57c39...530 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå