SPOCA Skrevet 16 timer siden #41 Del Skrevet 16 timer siden Nei, dessverre, det vil han nok aldri bli i stand til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #42 Del Skrevet 8 timer siden Vi har en hustelefon, altså en "dum" telefon med simkort som ungene kan bruke ved behov. Det er mest for å få tak i oss etter skolen etc, men den kan jo også brukes til nødnummer. Alle har kunnet nødnummerene ganske tidlig i barnehagen, de øver en del på det. Og den hustelefonen har ikke lås, så det tror jeg de hadde fikset ja Før vi fikk denne telefonen fortalte vi de at de hadde lov å løpe til naboer hvis noe skjedde. Vi kjenner naboene våre godt. Anonymkode: 00900...0da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 8 timer siden #43 Del Skrevet 8 timer siden Min sønn var liten på den tiden det fremdeles var mange som hadde fasttelefon hjemme. Vi hadde det, selv om vi hadde mobiltelefoner i tillegg. Jeg programmerte fasttelefonen vår slik at dersom noen løftet av røret og ikke foretok seg noe på et visst antall sekunder (ikke tastet noe), så ville telefonen automatisk slå nødnummeret. Det holdt altså å stå med røret i hånden mot øret for å komme i kontakt med nødetatene. Jeg lærte sønnen min dette da han var 4-5 år. Ta av røret, lytt og vent, hvis du finner f.eks mamma på gulvet og hun ikke våkner. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #44 Del Skrevet 8 timer siden Alle telefoner kan ringe uten kode til nødnr. Lær barna det. Dem tar ting bedre enn vi gir dem kreditt for. Anonymkode: 88922...be4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå