AnonymBruker Skrevet 21. februar #3 Skrevet 21. februar For det ene, nei. Fordi hun er fjorten og leser utmerket selv. For det andre, ja - men mindre enn jeg skulle ønske. Fordi barnet har særlige behov og det krever ganske mye å komme i posisjon til all samhandling. Anonymkode: 48a6a...572
AnonymBruker Skrevet 21. februar #6 Skrevet 21. februar Ja, leser for treåringen hver dag. Anonymkode: 20854...302
Fame Skrevet 21. februar #7 Skrevet 21. februar Ja, men det er stort sett bildebøker med lite tekst. Sånn trykk for å få lyd bok hun er 1 år og elsker de bøkene 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar #8 Skrevet 21. februar Ja, jeg gjorde det. Og vi sang masse. Nå er han 18, og jeg spør fortsatt om jeg skal lese for han, men han takker nei... Jeg leste til han fra han ble født til han var ca 12. Da ville han heller spille UNO på sengekanten (irriterer meg litt at jeg innførte det som et alternativ på et tidspunkt, for det ble som sagt det som ble foretrukket etterhvert). Han leser, så vidt jeg vet, ikke bøker selv (enda 🙏), men jeg vet han leser litt nyheter og sånt. Anonymkode: 67ceb...6ba
AnonymBruker Skrevet 21. februar #9 Skrevet 21. februar 2 åringen har ikke tålmodighet til å sitte å bli lest for. Men vi bruker bøkene for å lære ord og beskrivelser av ting, så mange bøker med bilder og gjerne med lyder. Hun kan sitte med det i 5 min før hun skal avgårde å gjøre noe annet Anonymkode: d6741...044
AnonymBruker Skrevet 21. februar #10 Skrevet 21. februar Ja, fordi det er viktig, jeg liker det ikke noe særlig. Gleder meg til barnet er større og vi kan lese bedre bøker😅 Anonymkode: e67b3...478
AnonymBruker Skrevet 21. februar #11 Skrevet 21. februar Ja, leser fortsatt for 11- og 14-åringen (samtidig). 🥰 Men nå er vi på siste Harry Potter-bok, så det spørs hva det blir til etter det; de er veldig opptatt av manga for tiden, og det ser jeg ikke for meg er så aktuelt for høytlesning. Anonymkode: e127f...88c
AnonymBruker Skrevet 21. februar #12 Skrevet 21. februar Ja, hver eneste dag. Eneste jeg har litt dårlig samvittighet for er at det er vanskelig å finne (nok) tid til å lese med bare 5-åringen. Som regel vil 2-åringen være med på lesestund, og da blir ofte innhold og utvalg deretter. Heldigvis er minste "moden" for alderen i smak av bøker, men tror den eldste kunne hatt godt av å utfordres mer i form og innhold. Anonymkode: 559ca...5e6
Arkana Skrevet 21. februar #14 Skrevet 21. februar Ja, vi leste for dem fra de var helt små og til lenge etter at de kunne lese selv (tror ikke vi sluttet før de var 11-12, da hadde vi fast bok som vi leste for dem og så leste de andre bøker selv etterpå). Veldig koselig og det å bli lest for er bra både for språkutvikling, leseferdigheter og mye annet.
AnonymBruker Skrevet 21. februar #15 Skrevet 21. februar Elsket stundene med høytlesing. Særlig da vi leste Harry Potter. Jeg har lest hele serien høyt to ganger - en gang for hvert barn. Anonymkode: ac8b3...ebc
AnonymBruker Skrevet 21. februar #16 Skrevet 21. februar Eldste er 11 år og leser en god del selv, men leser på senga for de to yngste et par ganger i uka hver. Anonymkode: b7393...9fb
Perle Skrevet 21. februar #17 Skrevet 21. februar (endret) Ja, hver dag. Jeg elsker litteratur og vil gjerne gi denne gleden videre. Hun er nå fire år og kan alfabetet, stave å lese småord og navnet sitt. Er heldig og har aret et helt bibliotek med barnebøker. Vi er også på offentlig bibliotek minst en gang i uken. Endret 21. februar av Perle
AnonymBruker Skrevet 21. februar #18 Skrevet 21. februar Ja masse, hver dag, ofte flere ganger om dagen. Og leser ikke jeg setter de på en lydbok Anonymkode: b24db...bd3
katties Skrevet 21. februar #19 Skrevet 21. februar Ja, for de to eldste, men yngste er snart 1 år, og ikke interessert i å lese enda - bare dra i sidene og se på bildene... men kun i bøker med tynne, rivbare sider.
AnonymBruker Skrevet 21. februar #20 Skrevet 21. februar Ja, har en gutt på 6. Har lest hver kveld han er hos meg siden han var baby. Det er koselig 🥰 Men gleder meg til litt mer "interessante" bøker, som Brødrene Løvehjerte, Narnia og Harry Potter 😊 Anonymkode: f4cf3...f87
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå