Gå til innhold

Har jeg trent tre eller fire ganger pr uke?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har fått beskjed av pt om å trene minst tre ganger i uken, og vi har blitt uenige i hvordan vi teller antall treninger.

Forrige uke trente jeg mandag, torsdag, lørdag og mandag, og regner da fire treninger i løpet av en uke (7 dager), men min pt mener jeg har trent 3 ganger og at jeg nullstiller treningen hver mandag.

Tenker jeg riktig?

Anonymkode: abc3f...506

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Selvfølgelig har du da trent tre dager i uken? Jeg forstår ikke at du ikke ser det? 

Det er syv dager i uken. Så mandagen etter blir dag nummer åtte.

Anonymkode: 4b9fe...40c

• Liker 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fra og med mandag til og med mandag, er 8 dager.  1 uke + 1 dag.

Jeg mener pt har rett ☺️

Anonymkode: b33ea...f00

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du har trent tre dager på en uke og begynt på trening nr 1 uken etter 

Anonymkode: 1be3d...d80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har fått beskjed av pt om å trene minst tre ganger i uken, og vi har blitt uenige i hvordan vi teller antall treninger.

Forrige uke trente jeg mandag, torsdag, lørdag og mandag, og regner da fire treninger i løpet av en uke (7 dager), men min pt mener jeg har trent 3 ganger og at jeg nullstiller treningen hver mandag.

Tenker jeg riktig?

Tell på fingrene. Fra mandag til mandag så er det 8! dager, ikke 7.

Han har rett.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enig med de andre. Hvordan er dette en gang en uenighet? Mandag og mandag er i to ulike uker. 

Anonymkode: b65b3...d4e

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, du er søt. Du trente 3 ganger ila 7 dager. Og så trente du 1 gang den første dagen i ny uke. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tenker jeg riktig?

Repeter ukedagene mens du teller på fingrene. Hvis du kommer til 7 når du starter på mandag og slutter på mandag, må du nesten dobbeltsjekke om du kan alle ukedagene og/eller om du kan telle.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Krangler man med en pt om sånt?

Her forholder jeg meg til uke-nr og skriver opp treningsuken min fra mandag til søndag.

Du trente 3 ganger den uken.. mandager igjen er jo ny uke?

Anonymkode: 5fa1a...231

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ts, kan du være så snill å forklare din tankegang her? Jeg er veldig nysgjerrig på hvordan du kommer til din konklusjon 😅

Anonymkode: fbc58...b71

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den fryktede uka med to mandager...? Kjøp deg en papirkalender, så ser du hvordan dette fungerer.

Mwn når vi kommer til neste mandag, vil du da igjen hevde at du har trent fire ganger på en uke og ta med mandagstreningen denne uka også i det regnskapet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din pt har rett. Det blir 3 ganger i uken. Mandagen etter er jo ny uke.

En uke er mandag - søndag. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vil vel bare gi meg selv mindre dårlig samvittighet, og har derfor tenkt slik.

Skulle gjerne trent både 5-6 dager i uken, men har utmattelse og bruker de andre dagene til å restituere til trening.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg vil vel bare gi meg selv mindre dårlig samvittighet, og har derfor tenkt slik.

Skulle gjerne trent både 5-6 dager i uken, men har utmattelse og bruker de andre dagene til å restituere til trening.

Ts

Du får heller tenke at kroppen har like god nytte av treningen du faktisk har gjort, uansett måte å telle på 🙂 Om du teller det om fire eller tre har ingenting å si for utbyttet av treningen 🙂 Bare forsett å trene det du klarer, så kommer du i mål. 

Endret av Stjertmeis
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Ts

Pt din har rett, men du har jo fått beskjed om å trene minst 3 ganger i uka og det har du gjort, så synes ikke du skal være så hard med deg selv.

Anonymkode: 03f12...2c8

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg velger meg lørdag-lørdag om jeg kan skifte til 8 dagers-uker 😂 Utvide helgen med en dag 🤩

Kan jeg da også velge meg at tre ganger med trening på 8 dager teller akkurat like mye som tre ganger trening på 7 dager? 

Anonymkode: 51797...6f0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...