Gå til innhold

Airbnb-utleiere som ikke gidder å rate tilbake

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har leid boliger gjennom Airbnb i mange år, og har derfor (heldigvis) mange positive tilbakemeldinger. Jeg gir også nesten alltid god rating til de stedene jeg har leid, fordi vi alltid har vært godt fornøyde (velger alltid litt «dyrere» boliger med ordentlig standard).

Tidligere fikk jeg alltid også positive ratinger tilbake, og jeg vet at vi er gode leietakere. Rydder alltid opp etter oss, tar ut søppel, tar eventuell oppvask på en ordentlig måte osv osv, og har bestandig en god og hyggelig tone med utleier dersom noe skulle oppstå underveis.

Likevel opplever jeg at stadig flere utleiere ikke gidder å gi meg anmeldelse tilbake, dette var noe jeg begynte å legge merke til for 3-4 år siden. På Airbnb ser det derfor ut på kontoen min, som at vi ikke har brukt Airbnb på flere år - noe jeg synes er kjipt (tenker det er en fordel at ratingene mine er så nye som mulig).

Er det flere som har opplevd at utleiere ikke lenger gidder å gi dere tilbakemelding? Og dere som leier ut - hvorfor gidder dere eventuelt ikke det? Det tar dere kanskje 3 min - og er det ikke ålreit å være litt hyggelig tilbake hvis man har fått en god anmeldelse? Gode anmeldelser er jo gull for dere for å kunne leie ut videre…

Anonymkode: ec727...aa3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Enig med deg. Har du prøvd å be dem om det?

Anonymkode: 07ca2...5e7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Enig med deg. Har du prøvd å be dem om det?

Anonymkode: 07ca2...5e7

Nei, har ikke gjort det - føler det på en måte er litt «frekt» 😅?  Men kanskje jeg skal gjøre det neste gang 👍

Anonymkode: ec727...aa3

• 5 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg leier ut på Airbnb. Var skikkelig uheldig en gang med en gjest som ga meg en skikkelig dårlig rating, Det hun skrev var ren løgn. Utrolig irriterende og det tok lang tid å komme tilbake til en god score igjen. 
Jeg lærte da at jeg ikke skal gi vurdering først for når en gjør det blir en eventuell dårlig mot meg automatisk publisert med en gang. Hvis jeg avventer så har jeg tid til å se an en vurdering i 14 dager.  Tror mange kvier seg fordi de er redd for en dårligere tilbake. Hvis noen anmelder meg så får de en vurdering tilbake. 
synes også det er vanskelig å få hjelp av Airbnb til å fjerne en anmeldelse selvom den er basert på usannheter. 

Anonymkode: 3b153...442

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...