AlternativX Skrevet i går, 09:28 #1 Del Skrevet i går, 09:28 Vi er 3 voksne og 2 ungdommer som skal leie feriehus i Europa i sommer. Aldri leid før, kun vært på charter, så dette er nytt. Basseng hadde vært topp, og gjerne ved/i nærheten av sjø. Trenger ikke være sandstrand. Huset må ha en viss standard, men trenger ikke å være hypermoderne. Vi ønsker ikke å vær midt i en by/kjerne, men kanskje ikke bruke 1 time i taxi for å kjøpe mat/butikker. Ser for meg at vi hovedsakelig koser oss i/rundt huset med soling, grilling og bading. Kanskje noen turer når ungdommen kjeder seg. Har noen tips/erfaringer til plasser, hus, nettsider eller hva som er lurt å tenke på når vi søker? Synes det er litt stress å bestille hus og fly hver for seg😅 Alt må liksom klaffe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:32 #2 Del Skrevet i går, 09:32 Start med å sjekk ut Airbnb Anonymkode: fa24b...d0c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AlternativX Skrevet i går, 09:36 Forfatter #3 Del Skrevet i går, 09:36 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Start med å sjekk ut Airbnb Anonymkode: fa24b...d0c Ja, det har jeg gjort. Men håpet på litt mer tips. Ser på airbnb, finn, Novasol osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grandidosa83 Skrevet i går, 09:37 #4 Del Skrevet i går, 09:37 Vi har leid gjennom Airbnb flere år, og dette har fungert veldig fint. Vi har valgt utleiere som har god score (og minimum noen titalls vurderinger), som også svarer relativt raskt på spm og lignende. Sender man en forespørsel i forkant er det gjerne også slik at de vil gi et tilbud som er noe lavere enn "listeprisen". Å bestille hus og fly hver for seg er stort sett helt uproblematisk. Utleier (hos Airbnb) har annonsert tid man kan få tilgang til boligen og når man må være ute (som på et hotell). Dersom man vil prøve å komme før eller være litt lenger spør man bare utleier om dette. Får man nei, som man fint kan få ettersom de gjerne har renholdere som skal gjøre en jobb, må man bare finne en løsning for de timene det er snakk om. Utover dette tror jeg hele middelhavsområdet deres vil oppfylle "kravene" deres, så da blir det mer å se på hva som frister og tidspunkt dere vil dra mtp temperatur. I fjor valgte vi Kroatia, da temperaturen der normalt sett ikke er like høy som de sydligere strøk av middelhavet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AlternativX Skrevet i går, 09:48 Forfatter #5 Del Skrevet i går, 09:48 Grandidosa83 skrev (10 minutter siden): Vi har leid gjennom Airbnb flere år, og dette har fungert veldig fint. Vi har valgt utleiere som har god score (og minimum noen titalls vurderinger), som også svarer relativt raskt på spm og lignende. Sender man en forespørsel i forkant er det gjerne også slik at de vil gi et tilbud som er noe lavere enn "listeprisen". Å bestille hus og fly hver for seg er stort sett helt uproblematisk. Utleier (hos Airbnb) har annonsert tid man kan få tilgang til boligen og når man må være ute (som på et hotell). Dersom man vil prøve å komme før eller være litt lenger spør man bare utleier om dette. Får man nei, som man fint kan få ettersom de gjerne har renholdere som skal gjøre en jobb, må man bare finne en løsning for de timene det er snakk om. Utover dette tror jeg hele middelhavsområdet deres vil oppfylle "kravene" deres, så da blir det mer å se på hva som frister og tidspunkt dere vil dra mtp temperatur. I fjor valgte vi Kroatia, da temperaturen der normalt sett ikke er like høy som de sydligere strøk av middelhavet. Takk! Hvor var dere i Kroatia? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grandidosa83 Skrevet i går, 09:55 #6 Del Skrevet i går, 09:55 AlternativX skrev (5 minutter siden): Takk! Hvor var dere i Kroatia? Vi var i Trogir (like ved Split). Villaen vi leide var ca en 10 min gange (eller 7 euro med Uber) fra gamlebyen. Gangavstand til stranden med «sydenpromende» med barer og restauranter var 2-3 min. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #7 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (På 21.2.2025 den 10.32): Start med å sjekk ut Airbnb Anonymkode: fa24b...d0c I og med at den ene grunnleggeren av Airbnb har blitt med i DOGE ville jeg ha unngått det selskapet fremover. https://www.newsweek.com/airbnb-boycott-calls-joe-gebbia-elon-musk-doge-2033847 Anonymkode: ace04...ea3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #8 Del Skrevet 9 timer siden Kan anbefale Saint Raphael på Rivieraen, gjerne områdene Valescure, Agay, Antheor. Finnes noen boliger på feriehus på Finn. Anonymkode: 06fee...1a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå