Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Som overskriften sier lurer jeg på om man på ultralyd i uke 12-13 og 18-19 sjekker om kvinnen har «kort livmorhals»? Vet at de som har kort livmorhals har økt risiko for å føde for tidlig. Har fått vite at en nær slektning har kort livmorhals, og ble litt bekymret for at jeg også kan ha det, dersom det er genetisk/arvelig? Jeg er ferdig med mine ultralyd-kontroller så får ikke sjekket.. Derfor lurer jeg på om dette er noe det uansett rutinemessig sjekkes for uten at jeg vet det? 😊

Anonymkode: 3e3be...29a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hei! Som overskriften sier lurer jeg på om man på ultralyd i uke 12-13 og 18-19 sjekker om kvinnen har «kort livmorhals»? Vet at de som har kort livmorhals har økt risiko for å føde for tidlig. Har fått vite at en nær slektning har kort livmorhals, og ble litt bekymret for at jeg også kan ha det, dersom det er genetisk/arvelig? Jeg er ferdig med mine ultralyd-kontroller så får ikke sjekket.. Derfor lurer jeg på om dette er noe det uansett rutinemessig sjekkes for uten at jeg vet det? 😊

Hvorfor spurte du ikke da du var på kontroll? Ring og spør!

AnonymBruker
Skrevet
Rødstrupa skrev (11 minutter siden):

Hvorfor spurte du ikke da du var på kontroll? Ring og spør!

Jeg spurte ikke på ultralyden fordi jeg fikk vite det først i dag.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg spurte ikke på ultralyden fordi jeg fikk vite det først i dag.

Mener ikke å være nebbete.(De hadde sikkert sagt noe om det dersom det gjaldt deg.) Ring og spør,lykke til.

Endret av Rødstrupa
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det sjekkes ikke rutinemessig. Det er heller ikke ansett som en arvelig tilstand. 

Anonymkode: 584ac...e19

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg spurte en gang jeg var på ultralyd, og da fikk jeg sjekket det. Det ble gjort med vaginal ultralyd. Men det gjøres ikke rutinemessig nei.

Anonymkode: 16bf7...ca4

AnonymBruker
Skrevet

Man må ta innvendig ultralyd for å måle lengden på den. Heldigvis er det ikke arvelig.

Anonymkode: 991cb...ced

AnonymBruker
Skrevet

Okei, takk for alle svar. Da er det vel ingen fare 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...