AnonymBruker Skrevet 21. februar #1 Skrevet 21. februar Hei! Som overskriften sier lurer jeg på om man på ultralyd i uke 12-13 og 18-19 sjekker om kvinnen har «kort livmorhals»? Vet at de som har kort livmorhals har økt risiko for å føde for tidlig. Har fått vite at en nær slektning har kort livmorhals, og ble litt bekymret for at jeg også kan ha det, dersom det er genetisk/arvelig? Jeg er ferdig med mine ultralyd-kontroller så får ikke sjekket.. Derfor lurer jeg på om dette er noe det uansett rutinemessig sjekkes for uten at jeg vet det? 😊 Anonymkode: 3e3be...29a
Rødstrupa Skrevet 21. februar #2 Skrevet 21. februar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hei! Som overskriften sier lurer jeg på om man på ultralyd i uke 12-13 og 18-19 sjekker om kvinnen har «kort livmorhals»? Vet at de som har kort livmorhals har økt risiko for å føde for tidlig. Har fått vite at en nær slektning har kort livmorhals, og ble litt bekymret for at jeg også kan ha det, dersom det er genetisk/arvelig? Jeg er ferdig med mine ultralyd-kontroller så får ikke sjekket.. Derfor lurer jeg på om dette er noe det uansett rutinemessig sjekkes for uten at jeg vet det? 😊 Anonymkode: 3e3be...29a Hvorfor spurte du ikke da du var på kontroll? Ring og spør!
AnonymBruker Skrevet 21. februar #3 Skrevet 21. februar Rødstrupa skrev (11 minutter siden): Hvorfor spurte du ikke da du var på kontroll? Ring og spør! Jeg spurte ikke på ultralyden fordi jeg fikk vite det først i dag. Anonymkode: 3e3be...29a
Rødstrupa Skrevet 21. februar #4 Skrevet 21. februar (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg spurte ikke på ultralyden fordi jeg fikk vite det først i dag. Anonymkode: 3e3be...29a Mener ikke å være nebbete.(De hadde sikkert sagt noe om det dersom det gjaldt deg.) Ring og spør,lykke til. Endret 21. februar av Rødstrupa
AnonymBruker Skrevet 21. februar #5 Skrevet 21. februar Nei, det sjekkes ikke rutinemessig. Det er heller ikke ansett som en arvelig tilstand. Anonymkode: 584ac...e19 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar #6 Skrevet 21. februar Jeg spurte en gang jeg var på ultralyd, og da fikk jeg sjekket det. Det ble gjort med vaginal ultralyd. Men det gjøres ikke rutinemessig nei. Anonymkode: 16bf7...ca4
AnonymBruker Skrevet 21. februar #7 Skrevet 21. februar Man må ta innvendig ultralyd for å måle lengden på den. Heldigvis er det ikke arvelig. Anonymkode: 991cb...ced
AnonymBruker Skrevet 21. februar #8 Skrevet 21. februar Okei, takk for alle svar. Da er det vel ingen fare 😊 Anonymkode: 3e3be...29a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå